Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får overnattingsbesøk i helga, og en av dem pleier å snoke i alt fra personlige papirer og medisiner til skittentøy og søppelbøtter. Jeg har selvsagt ryddet vekk alt jeg kan, alt av personlige papirer ligger nederst i en skuff på soverommet mitt, søppelbøtter er tømt osv. Vedkommende skjuler heller ikke at h*n snoker, h*n stiller spørsmål og legger ikke papirer o.l tilbake etter å ha lest dem.

Jeg skulle så gjerne ha lært denne personen en lekse og fått slutt på snokingen. Så er det noen som har erfaring med snokere og kan komme med tips? Gjerne noe som svir litt. Det er snakk om en godt voksen person som burde vite bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det Halloween snart. Fyll skapene med blodige kroppsdeler og avkappede hoder du finner i butikker som selger Halloween-stasj. Tenk American Psycho-filmen. Så slutter nok vedkommende.

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg ville vel bare latt være å invitere på overnatting. Eller invitere hjem til meg i det hele tatt, vi kunne kanskje gått på kafe eller noe. Liker ikke folk som romsterer i papirer, badeskap og skittentøy. 

Anonymkode: db2b9...de6

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Klinkekuler. Som raser overalt når noe åpnes som vedkommende ikke har noe med å åpne.

Anonymkode: 42717...954

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville vel bare latt være å invitere på overnatting. Eller invitere hjem til meg i det hele tatt, vi kunne kanskje gått på kafe eller noe. Liker ikke folk som romsterer i papirer, badeskap og skittentøy. 

Overnatting er dessverre ikke til å unngå pga avstand, ellers hadde det vært den enkleste løsningen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klinkekuler. Som raser overalt når noe åpnes som vedkommende ikke har noe med å åpne.

Det er helst skuffer som blir åpnet, men kanskje et eller annet som spretter opp som gjør det vanskelig å få lukket skuffen igjen…?

• Nyttig 3
Skrevet
cleangal skrev (1 minutt siden):

Overnatting er dessverre ikke til å unngå pga avstand, ellers hadde det vært den enkleste løsningen.

Men trenger dere møtes på ditt hjemsted? Neste gang kan dere kanskje heller møtes i nærmeste by, så snokeren kan bo på hotell? Eller ta en helg i en helt annen by og bo på hvert deres rom? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville sagt det rett ut at du synes det er ubehagelig når hun snoker, og at du ønsker mer respekt på dette feltet. 

Anonymkode: 76c6b...999

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Musefeller?

Anonymkode: a0066...1fc

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville sagt det rett ut at du synes det er ubehagelig når hun snoker, og at du ønsker mer respekt på dette feltet. 

Anonymkode: 76c6b...999

Har prøvd det. Tatt papirer ut av hendene på vedkommende osv. Nå har jeg ryddet unna alt som kan være av interesse, men jeg blir ikke overrasket om vedkommende er frekk nok til å spørre hvor jeg har gjemt det.

Skrevet

Hva med å si rett ut at snoking er ikke greit? Og hva er vitsen med relasjonen om man skal raide hele privatlivet ditt?
Altså hva skal du gjøre da? Legge masse feller rundt om? Fjerne ALT av personlige papirer, og diverse rundt? Personen gir jo tydeligvis faen i ditt privatliv. 

Blir for dumt å legge frem masse ekle ting bare for å få personen til å slutte også vettu.. 

Anonymkode: a084c...3de

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Musefeller?

Anonymkode: a0066...1fc

Hmmmm… har visst et par stående i kjelleren… Kan jo bruke et brev fra banken eller sykehuset som «åte» 😈

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor ikke bare gi beskjed om at det ikke er akseptabelt, samt informere om vedkommende blir bedt om å forlate hjemmet.

Anonymkode: 80765...bd0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøpe vaier og hengelås? :) 

Si til vedkommende at atferden er uakseptabel, og nå må vedkommende gå. 

Anonymkode: 73200...a12

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Postit lapper overalt med "skjems du ikke av å gå gjennom andres greier?" og så late som ingenting selv... 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Legg et ark øverst i hver skuff vedkommende ikke burde snoket i. På arkene setter du passende tekst i store tydelige bokstaver. 

Forslag til tekst:

Lukk igjen, dette er privat område! 

Jasså, du snoker her også? 

Er det ikke slitsomt å være så nysgjerrig? 

Slutt å glane rundt, alt det interessante er flyttet vekk. 

Smil! Snokingen din er fanget på film. 

BØ! 

Sett gjerne vedkommendes navn som overskrift, så det ikke er tvil om hvem teksten er myntet på. Musefellene putter du i søppelbøtter og i skittentøyskurven. Om du skal gå ekstra grundig til verks kan du sette opp små kameraer som filmer ved bevegelse, klippe sammen snokeren i aksjon og vise filmen for alle siste dagen. 

Eller så kan du i stedet for alt dette forklare vedkommende ved ankomst at snoking er uakseptabelt i ditt hjem og vil føre til at vedkommende må finne seg et annet sted å overnatte. Dette krever at du tør å si fra, at snokeren evner å forstå budskapet og at du klarer å takle graden av dødelig fornærmethet snokeren evt drar i gang. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Gjest theTitanic
Skrevet
cleangal skrev (1 time siden):

Jeg får overnattingsbesøk i helga, og en av dem pleier å snoke i alt fra personlige papirer og medisiner til skittentøy og søppelbøtter. Jeg har selvsagt ryddet vekk alt jeg kan, alt av personlige papirer ligger nederst i en skuff på soverommet mitt, søppelbøtter er tømt osv. Vedkommende skjuler heller ikke at h*n snoker, h*n stiller spørsmål og legger ikke papirer o.l tilbake etter å ha lest dem.

Jeg skulle så gjerne ha lært denne personen en lekse og fått slutt på snokingen. Så er det noen som har erfaring med snokere og kan komme med tips? Gjerne noe som svir litt. Det er snakk om en godt voksen person som burde vite bedre.

Kan du ikke bare si rett ut at det er temmelig ufint å lese andres private papirer og å gå i andres skuffer for å snoke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvorfor ikke bare gi beskjed om at det ikke er akseptabelt, samt informere om vedkommende blir bedt om å forlate hjemmet.

Anonymkode: 80765...bd0

Cirkelin skrev (29 minutter siden):

Eller så kan du i stedet for alt dette forklare vedkommende ved ankomst at snoking er uakseptabelt i ditt hjem og vil føre til at vedkommende må finne seg et annet sted å overnatte. Dette krever at du tør å si fra, at snokeren evner å forstå budskapet og at du klarer å takle graden av dødelig fornærmethet snokeren evt drar i gang. 

theTitanic skrev (23 minutter siden):

Kan du ikke bare si rett ut at det er temmelig ufint å lese andres private papirer og å gå i andres skuffer for å snoke? 

Både jeg og andre har forsøkt å si ifra, men det går tydeligvis ikke inn. «Hvis du ikke vil at andre skal lese det, må du ikke la det ligge fremme.» Vel, det lå ikke fremme, det lå i en konvolutt på skrivebordet på kontoret (der h*n uansett ikke hadde noe som helst å gjøre). Har fått låne en alarm som hyler ganske høyt hvis døra til kontoret blir åpnet, og det har jeg ikke tenkt å fortelle noen.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Er det min svigermor som kommer til deg? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, den var god  😂

Tror jeg ville sagt ganske tydelig at jeg synes det er ukomfortabelt og liker ikke at du ser i papirene mine og skuffer.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...