AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Har 3 kattunger for tiden, en gutt og to jenter. Hvor tidlig kan de kastreres for å slippe uønskede kattunger? Gutten er født i juli og jentene i juni og juli. Min store skrekk for tiden er at en eller begge jentene skal bli drektig så er opptatt å få det gjort så tidlig som mulig. Anonymkode: dc52e...dea
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har 3 kattunger for tiden, en gutt og to jenter. Hvor tidlig kan de kastreres for å slippe uønskede kattunger? Gutten er født i juli og jentene i juni og juli. Min store skrekk for tiden er at en eller begge jentene skal bli drektig så er opptatt å få det gjort så tidlig som mulig. Anonymkode: dc52e...dea Selvfølgelig på en måte som er trygg mtp alder og vekt. Anonymkode: dc52e...dea
Million Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Du kan kastrere så tidlig som ved 4 måneders alder, men ofte skjer det rundt 5-6 mnd alder, iflg denne veterinærsiden til Evidensia. Det er best å ta det tidlig. Se siste setning nedenfor...(sitat fra Evidensia) " Når skal man kastrere? Katter kan kastreres tidligst når de er 4 måneder gamle. Med fordel når de er rundt 5-6 måneder. Tenk på at katten kan bli drektig tidlig, allerede når den er et par måneder gammel."
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Har hørt med flere klinikker og ingen var villige til å kastrere mine katter før de var 6 mnd gamle. Anonymkode: 7899f...e4a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Hos min dyrlege var det krav om vekt. Kastrerte hannkatten ved 5mnd og 2,5kg. Hunnkatten ble tatt ved 6mnd Anonymkode: de2cd...3e9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Du må nesten bare ringe rundt til de dyreklinikkene du har i nærheten, eller sjekke nettsiden deres om det står noe der. Noen har vektbegrensning, kan være 2 eller 2,5 kg.. Noen har alder, kan være 4 mnd eller 6 mnd. Noen gjør det før dette også. Det er vanlig at hunnkatter blir kjønnsmoden i 7-8 mnds alder, men kan være så tidlig som 4-5. Hannkatter 6-12. Anonymkode: fcaa1...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå