AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1 Skrevet 6. oktober 2022 Finnes det ingen grenser for dør og tlf selgere. Og finnes det ikke en eneste selgere som er ærlig og i det minste ikke blir ufin og frekk. Tlf salg oppleves som invaderende med inntil 20 tlf om dagen. Til tross for reservasjon. Jeg har endel tlf som kan ringe meg med nr jeg ikke kjenner og må ta de. Jeg blokkerer etterhvert nr av selgere. Da jeg ikke opplever at de gir tilstrekkelig med opplysninger, og også lyver i stor grad. Samt når du skal avslutte noe er de vanskelige å få tak i, tar imot oppsigelser, men fortsetter tjenester og forlanger mer penger. Og jammen klarer de å opprette abonnement som du har takket nei til og krever penger for å si opp. Jeg må da bruke av min tid og hverdag for å krangle vekk tjenester jeg aldri har sagt ja takk til. Dyreste kravet var på 2000kr. Så nei jeg kommer aldri til å kjøpe noe som helst via tlf i mitt liv igjen. Da jeg ikke har hatt en eneste positiv opplevelse med det. Ei heller ting de sier er gratis. En gang var jeg ung og naiv, og gikk på et par sånne. Tlf selger nevnte ikke krav om ett års abonnement med masse ekstragebyrer osv iht prisen de oppga. Så nei jeg vil ikke ha tlf selgere på min tlf. Reservasjon iht tlf salg hjelper lite, de ringer allikevel. De er pliktig til å slette nr ditt når du ber om det. Men det gjør de ikke. Frekke selgere på døra, er ikke noe bedre. Like fulle av løgnhustorier. Men jeg misliker sterkt å få folk på døra som skal kjefte seg til et salg. Folk på døra må lære seg at nei er et nei, og at man skal ikke presse på og kjefte på døra til hjemmene til folk om de ikke ønsker det de skal selge. I sommer hadde jeg en tv selger på døra 3 ganger som skulle krangle og ikke ville gå. Etter jeg hadde sagt nei takk. Siste samtale var nesten 30minutter, der jeg gjentok at jeg ikke skulke ha, np kan du gå. Han gikk til slutt, hissig og sort i øynene. Hadde han ikke gått, hadde jeg måtte ringe politiet, fordi det var sykt ubehagelig. Nå leser jeg om et sikkerhets selskap som reiser rundt, de ringer ikke på døra, de banker i vegger og på vinduer, før de går på døra og er veldig pågående. Jeg vet om flere enn en som sliter såpass psykisk, at slik oppførsel kunne medført sykehus innleggelser. All ære fir at folk får seg jobb osv. Men det må da gå an å oppføre seg på døra/tlf og selge ting uten å lyve og være frekk. Vurderer skilt ved porten selgere er uvelkommen. Anonymkode: 61e43...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Skrevet 6. oktober 2022 Si nei takk, jeg er ikke interessert. Og så legger du på eller lukker døren. Anonymkode: 3042f...2bf 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 9 minutter siden, Anonym Brukar0 said: Hater dør- og tlfselgere. leste du hi? Der er litt å rette opp i også. TS. Når de klarer å selge til deg en/to/tre ganger så fortsetter de jo at ringe deg, er vel derfor de har nummeret ditt. Du står på en «ja-liste». Lær deg hvilke nummer de ringer fra og ikke svar. Hvis du har en jobb hvor du får samtaler fra ukjente så kan du søke opp nummer før du svarer. Hvis du ikke rekker så ringer du opp når du har fått sjekket. Når du snakker med selger sier du «Nei takk» og legger på, uansett om de er mitt i en setning. Man må være «uhøflig»! Anonymkode: 4a7a2...b78
Million Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 30 minutter? Lot du en dørselger stå og prate deg ned i en halvtime før du fikk sagt i fra skikkelig? Det er vel bare å si "Nei, jeg skal ikke ha noe. Jeg kjøper ikke på døra!" og så bare lukke igjen døren, selv om selgeren er midt i en ny setning! Det gjør jeg. Hadde en selger på døren for litt siden som prøvde å lure meg, og ga meg inntrykk av at det fantes en strømavtale (billigere strøm) mellom strømselskapet og vårt borettslag som jeg bor i. Det fikk jeg litt dårlige vibber av da hun sa det, og skjønte hun løy. Jeg sa at jeg skulle undersøke saken og lukket døren, selv om hun protesterte og sa at avtalen kun gjaldt hvis jeg gikk inn på avtalen der og da i døren.... FOR et gigantisk rødt flagg DET argumentet var! Viste seg i ettertid da jeg sjekket med styret at slik "avtale" ikke finnes, det var bare løgn for å selge meg en strømavtale!
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): leste du hi? Der er litt å rette opp i også. TS. Når de klarer å selge til deg en/to/tre ganger så fortsetter de jo at ringe deg, er vel derfor de har nummeret ditt. Du står på en «ja-liste». Lær deg hvilke nummer de ringer fra og ikke svar. Hvis du har en jobb hvor du får samtaler fra ukjente så kan du søke opp nummer før du svarer. Hvis du ikke rekker så ringer du opp når du har fått sjekket. Når du snakker med selger sier du «Nei takk» og legger på, uansett om de er mitt i en setning. Man må være «uhøflig»! Anonymkode: 4a7a2...b78 Nei, jeg gadd ikke lese HI. Det var alt for langt.
Bålkaffe Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 Telefonselgere: https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/ Dørselgere: https://app.reservermeg.no/about
Rem Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Har ikke dørklokke, og har skjult nr. Problemet løst!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Er jo bare å si du ikke er interesser legge på/lukke døra Anonymkode: f1232...1af
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg er enig med deg. Det burde vært forbudt siden mange mennesker klarer rett og slett ikke å si nei. Til dere som sier "men det er bare å si du ikke er interessert", nei. Det funker ikke for noen dessverre. Anonymkode: 529f3...5af
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er enig med deg. Det burde vært forbudt siden mange mennesker klarer rett og slett ikke å si nei. Til dere som sier "men det er bare å si du ikke er interessert", nei. Det funker ikke for noen dessverre. Anonymkode: 529f3...5af Ikke interessert må jo da også selvfølgelig følges opp med en eller annen fysisk barriere. Altså dør selger = ikke interessert, lukke døren. Tlf selger = ikke interessert, legge på. Svært enkelt i grunnen, men klart om man jatter med så er man jo like ansvarlig selv for at det fortsetter. Anonymkode: 4be93...02a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå