holmendam Skrevet 6. oktober 2022 #1 Del Skrevet 6. oktober 2022 (endret) Noen som har erfaring med Ibis Forsikring her? Det er en rimelig forsikring som selges til private og bedrifter i Norge men som viser seg å være helt ubrukelig når skade eller uhell oppstår. Leser flere steder at selskapet ikke dekker skader fordi kundene manglet andre tilleggsforsinringer. Ønsker å høre andres erfaringer da Ibis Forsikring fremstår som svindel. Endret 6. oktober 2022 av holmendam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. oktober 2022 #2 Del Skrevet 7. oktober 2022 Nei men har god erfaring med Gjensidige Forsikring 8 året nå som kunde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Del Skrevet 7. oktober 2022 Ligg unna. Anonymkode: 82911...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Del Skrevet 7. oktober 2022 Maskinfører skrev (2 timer siden): Nei men har god erfaring med Gjensidige Forsikring 8 året nå som kunde Uffda, da betaler du garantert alt for mye og er feil forsikret. Bytt alltid selskap på år 3. Anonymkode: 5a152...e82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. oktober 2022 #5 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uffda, da betaler du garantert alt for mye og er feil forsikret. Bytt alltid selskap på år 3. Anonymkode: 5a152...e82 Hei igjen og takk for tips nja vet ikke har Njff Forsikringer Njff har jo gått over til Eika men ble oppringt og de sa jeg skulle ikke tape på å være kunde hos Gjensidige har kun Husforsikring Bil og innbo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2023 #6 Del Skrevet 8. november 2023 STYR UNNA IBIS FORSIKRING Jeg har aldri opplevd så uprofesjonell oppførsel i hele mitt liv. Vi ringte inn med en mulig skade på fredag, rett etter jeg fikk samtalen hjemmefra om at det var gått ras. På det tidspunktet hadde jeg ikke sett en stein ennå engang. Bare fått levert muntlig hva som hadde skjedd fra min samboer. Ett steinras fra naboens eiendom. Jeg ringte for å forhøre oss litt om hvordan vi skulle gå frem. Vi fikk beskjed om å kontakte eier av tomt og dokumentere skaden også ta kontakt igjen. Dette gjorde vi, vi fikk en fra kommunen på befaring og fikk dermed beskjed om at steinsikring måtte til. Nytt rast er nært forestående og det kommer til å gjøre mer skade, samt at det er stor personskaderisiko. Så langt så bra. Fra mandag til onsdag prøvde jeg gjentatte ganger å få tak i de for å melde om skader, samt å få oversikt hvordan vi skulle gå frem. Vi fikk beskjed om at vi skulle få takstmann på besøk så fort vi fikk skadenummeret som vi skulle få omgående av en av de få hyggelige menneskene jeg pratet med. Vår saksbehandler tok ikke telefonen. Åpnet ikke skadesak. Sendte ikke takstmann. Tok ikke telefonen selv om jeg prøvde flere ganger å ringe, sende e-post og ringte callsenteret som skulle legge igjen beskjed. Jeg jobber selv i ett yrke hvor jeg er særdeles vanskelig å få tak i telefon, så jeg ba de bruke e-post eller sms som kommunikasjonsform. Ifølge min telefonlogg var jeg i kontakt med de 19 ganger fra mandag til onsdag. Vi snakker om en sak hvor personskaderisikoen er særdeles høy, så saken er prekær og jeg venter på en takstmann så jeg kan få satt i gang med steinsikring før neste ras kommer. Jeg har ikke fått levert dokumentasjon. Jeg kan ingenting om forsikringer. Jeg prøvde å gjøre det de har bedt meg om å gjøre. Få tak i min saksbehandler slik at jeg kan få dette skadenummeret. Så aviser de saken på grunnlag at det ikke er skader. Noe jeg synes er rart siden jeg har prøvd de tre siste dagene å levere oversikten over skadene som de ba meg om. De har jo ikke fått noe av dette. Hvordan kan de ta en sånn konklusjon? Det er det eneste livstegnet jeg fikk fra saksbehandleren min, Annie. To minutter etterpå så ringer det opp en fyr som er så ufin at jeg bokstavelig talt måtte be han slutte å prate til meg på den måten fordi jeg straks begynte å grine om han ikke ga seg. Ikke bare hadde han null oversikt over hva som ble sagt, på disse titalls samtalene jeg har hatt med selskapet. Ei heller over løftene de har gitt. Men kom med en direkte løyn over at de hadde forsøkt å få tak i meg gjentatte ganger. Jeg har som sagt denne loggen min med oversikt over alle samtaler. Vi lever tross alt i mobilalderen. De ringte meg tilbake en gang. Eller denne ufyselige fyren var nummer to. Han var frekk på en slik måte man bare opplever fra en pubertal fjortenåring frekk. Til tross for at han åpenbart ikke er satt inn i saken. Sånn typ: «Det driter jeg i», «det er ikke mitt problem», «ja sier du kollegaen min lyver» og antall usannheter han kom med om saken min som de ikke har noe informasjon om engang har jeg ikke oversikt over. Han hadde også null snøring om hva resten av gjengen der inne har sagt til meg. Som han også særdeles ufint sa. Jan Erik het han. Hvordan han mente at han satt på så mye informasjon om en sak jeg ikke har levert inn skaderapport på engang siden jeg ikke fikk tak i saksbehandleren min aner jeg ikke. Mulig den fyren mente han hadde noen synske evner eller noe slikt. Denne fyren måtte jeg til slutt si at vet du hva, du er så ufin at jeg ikke orker å prate med deg. Fint om du ber noen andre ta kontakt. Så sa han: Ingen andre kommer til å ringe. Før jeg la på. Jeg har aldri i mitt liv opplevd en slik oppførsel fra ett firma. Så her sitter jeg ett tak med skader, en mosa mur, flere kampestein i oppkjørselen og en søppeldunk som er most til det ugjenkjennelige av ett ras 20 cm unna husveggen min og venter på en kampestein på størrelsen med en toseters sofa og en med størrelse på en lenestol som kan komme når som helst, med ødeleggelsene det medfører å få det rast ned på parkeringen min, utenfor inngangsdøren min, hvor jeg og ungene går inn og ut av og lurer på hva i alle dager jeg har betalt for egentlig. Merk at jeg har kommunisert med Knif Tryghet Forsikring AS som Ibis eies av. Anonymkode: d9d3f...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå