AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Usikker om dette er riktig sted å spørre på, men jeg prøver. Det har blitt skrevet løgner i journalen min. Egentlig en liten filleting, men føler det var så merkelig? Jeg hadde en legetime hos DPS, hadde ventet på denne timen i 1 måned. Dagen for legetime kommer, og pappa blir akutt syk og jeg ringer inn for å si ifra om dette. De sier greit, og avtaler at legen ringer meg senere. Jeg har telefon logg som viser at jeg ringte før timen. Den dagen sovnet pappa inn, men jeg snakker med lege i telefonen likevell, og forklarte situasjonen. Vi setter opp time neste uke. (Forsåvidt veldig spesielt at jeg forklarte legen om dødsfallet om min far, og legen sier ikke kondolerer og heller går videre på neste tema) Jeg får såklart gebyr for å ikke møtt opp på timen, det er greit. Men leste nå i journalen at: 1. Jeg hadde ikke gitt beskjed. Dette stemmer ikke. 2. At jeg hadde glemt timen på telefon. Dette stemmer heller ikke. 3. Ikke var i form til å snakke på telefon fordi jeg sov. Dette stemmer heller ikke.?? Er dette såpass filleting, eller burde jeg ta det opp? Vet jo at det er langt grovere ting som blir gjort enn dette. Anonymkode: cb64d...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Du kan jo selvsagt spørre de hvorfor de har skrevet dette, når det ikke stemmer. Anonymkode: 787f1...edb 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Ta det opp. Anonymkode: a11b5...64d 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Du har krav på å få feilaktige opplysninger i journalen din rettet. For at det skal bli tatt på alvor bør du sende en skriftlig henvendelse til sykehuset der du ber om retting av journal iht. pasient- og brukerrettighetsloven § 5-2 og helsepersonelloven § 42. Legg gjerne ved dokumentasjon som styrker din sak. Anonymkode: 34fb8...01e 7 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 Veldig uprofesjonelt og merkelig. Hadde helt klart spurt legen om denne uttalelsen. Hvorfor dette er skrevet. Og synes det er veldig rart at det ikke er nevnt at: pasient ikke møtt til time grunnet dødsfall i nær familie, gav beskjed og hadde samtale på tlf. virker jo nesten som de sykeliggjør pasienten og vrir det i negativ retning tatt ut av kontekst. Når pasienter leser journalen sin blir de jo skeptisk på hva en sier vil jeg tro Anonymkode: 45c21...fb3 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Opplevde dette også, ikke i forb m dps eller noe. Men veldig alvorlig misforståelse eller feiltolkning. Jeg lar det fare, men det kunne raskt ga skapt komplikasjoner. Syns ikke du skal betale for den timen, ved dødsfall burde de ha vist skjønn. Anonymkode: 565ad...d05
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 Tenker de har skrevet i feil journal. Altså at dine opplysninger står i en annen pasients journal. Dette må du få rettet opp. Send skriftlig henvendelse til DPS. Anonymkode: 24002...e00 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Hos meg skrev de også ting som ikke stemte og veldig negativt om meg. Fikk sjokk og klaget legen inn til sykehuset. Fikk en beklagelse, men journalen ble stående? Har ikke gjort noe med det, men det irriterer meg enda at det ligger ut i journalen! Anonymkode: 47f66...8b9 1
Maskinfører Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Sak for Statsforvalteren lukter det her 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Det har jeg også opplevd med dps. Gir beskjed i god tid om at jeg ikke kan møte til avtale og tar telefonmøte i stedet. Loggført som ikke møtt, ikke gitt beskjed. Deretter time avlyst av dps pga sykdom. Loggført som ikke møtt ikke gitt beskjed. Så var jeg tilbudt traumebehandling. Så sier de at jeg ikke kan det likevel for jeg er for svak. Deretter sier de at de ikke har kapasitet. Så står det loggført, ønsker ikke traumebehandling. Dummeste opplegget er dps, aldri mer. Anonymkode: df71d...f4f 3
Bacteria Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tenker de har skrevet i feil journal. Altså at dine opplysninger står i en annen pasients journal. Dette må du få rettet opp. Send skriftlig henvendelse til DPS. Anonymkode: 24002...e00 Dette tror jeg også er det mest sannsynlige. Har vansker med å se hva DPS-legen skulle oppnå med å dikte opp ting i journalen. Gi beskjed. Enig i at det var dårlig av behandleren å ikke kondolere deg med dødsfallet. Dårlig folkeskikk. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Har opplevd det samme selv, og har vurdert å konfrontere lege(n). I tillegg står det opplyst i journal fra dps at de trodde jeg hadde personlighetsforstyrrelse, men det ble aldri nevnt for/til meg en gang. Jeg hadde tatt test på Asperger, det var et ark hvor det var en del spørsmål og jeg måtte skrive om jeg skjønte hva utsagnet betydde osv. jeg skrev at jeg skjønte hva det betydde, men tydeligvis så hadde psykologen tatt en beslutning på at jeg ikke skjønte hva det betydde.. herregud.. Anonymkode: 6ab22...2c1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 1.23): Usikker om dette er riktig sted å spørre på, men jeg prøver. Det har blitt skrevet løgner i journalen min. Egentlig en liten filleting, men føler det var så merkelig? Jeg hadde en legetime hos DPS, hadde ventet på denne timen i 1 måned. Dagen for legetime kommer, og pappa blir akutt syk og jeg ringer inn for å si ifra om dette. De sier greit, og avtaler at legen ringer meg senere. Jeg har telefon logg som viser at jeg ringte før timen. Den dagen sovnet pappa inn, men jeg snakker med lege i telefonen likevell, og forklarte situasjonen. Vi setter opp time neste uke. (Forsåvidt veldig spesielt at jeg forklarte legen om dødsfallet om min far, og legen sier ikke kondolerer og heller går videre på neste tema) Jeg får såklart gebyr for å ikke møtt opp på timen, det er greit. Men leste nå i journalen at: 1. Jeg hadde ikke gitt beskjed. Dette stemmer ikke. 2. At jeg hadde glemt timen på telefon. Dette stemmer heller ikke. 3. Ikke var i form til å snakke på telefon fordi jeg sov. Dette stemmer heller ikke.?? Er dette såpass filleting, eller burde jeg ta det opp? Vet jo at det er langt grovere ting som blir gjort enn dette. Anonymkode: cb64d...b6f Dersom du kan dokumentere at du ringte de kan du be legen rette det, ev forsøke deg på klage til statsforvalteren. For folk flest vil det ikke ha noen betydning hva som står der. Er vel mer et problem dersom man er i bvts søkelys fordi de mener man ikke er dugende eller noe. Anonymkode: b9af1...2d1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå