Gå til innhold

Redd for å bli drept

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg tror mennesker rundt meg kanskje ønsker å drepe meg og jeg derfor holder meg unna, er det sosial angst? 

Når jeg forteller psykologen min om dette så sier han at jeg bør eksponere meg. Men jeg er jo livredd i sånne situasjoner, følger med på alle og tror de skal trekke ut et våpen når som helst. Skjønner at det høres irrasjonelt ut for andre, men for meg er frykten veldig ekte. Og da setter man seg ikke frivillig i en sånn situasjon. 

Skjønner at eksponering fungerer på en angst hvor man innerst inne vet at det ikke er farlig, feks fly eller insekter. Men jeg er overbevist om at jeg komler til å bli drept når som helst. 

Har prøvd å forklare til psykologen, men han mener fortsatt at jeg må velge å sette meg i situasjonen. Føler dette er helt håpløst

Anonymkode: acdb3...690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen venner eller familie som kan trappe opp litt sammen med deg? Foreslår at du tar det stegvis. Ikke pøse på alt med en gang.

Anonymkode: 2fbf0...61d

Skrevet

Jeg anbefaler å finne deg en ny psykolog. Det kan være du har en tilleggsdiagnose også. En psykolog bør også finne ut hvorfor du er så redd.

Men sosial angst kan være forskjellig fra person til person. En jeg kjenner med den diagnosen er redd for hva folk tenker om henne, at de skal synes hun er dum. Hun har fulgt psykologens råd i over 10 år, uten at det har hjulpet. Hun blir utslitt av å være blant folk.

Selv har jeg også digagnosen sosial angst. Jeg bli lammet av skrekk i forhold til autoriteter, enten det er leger, psykologer, lærere, arbeidsgivere, eller menn som vil presse meg til sex. Jeg klarer verken tenke eller snakke klart. Mister meg selv. Men jeg går ikke å tenker på hva folk måtte mene om meg. Det er meg revnende likegyldig om de tror jeg er en idiot eller går tullete kledt. Eksponeringsterapi har hatt null hjelp på meg. Psykologer finner ingen grunn til at jeg er slik jeg er. Antidepressiva ga meg normalt følelsesliv.

Anonymkode: b8b17...c4b

Skrevet

Jeg skjønner deg… Er sånn selv etter jeg fikk barn. Sjekker alltid nødutganger hvis jeg er steder og går seriøst ut av matbutikken om jeg får en dårlig følelse av noen. Jeg har slitt med angst generelt, men føler ikke at dette er det samme. Jeg bare vil virkelig ikke være et tilfeldig offer som noen dessverre blir. Er livredd for babyen min..❤️ 

Anonymkode: 732ec...2d5

Skrevet

Nja..vi kan alle bli drept når som helst av en eller annen gærning, men at det er større sjanse for at du blir er heller tvilsomt, hvorfor skulle du være mer utsatt enn noen andre? 

Men nei, det er ikke sosialangst du har , det er PARANOIA.

Anonymkode: d82f3...efc

• Liker 1
Skrevet

Psykologen din er håpløs. Du har vrangforestillinger og paranoia, ikke angst. Bytt psykolog til en som har bedre kunnskap

Anonymkode: e631f...ea8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...