Gå til innhold

Ikke noe kleskode for helsepersonell i det offentlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går til psykolog hos DPS og merket at psykologen min går slaskete. Hun har noen skitne slitte joggesko hun går med. Dette selv om hun har en jobb hvor hun kun går inne. Sliter selv med depresjon og det hjelper ikke at psykologen er kledd som en slask. 

Anonymkode: 612aa...703

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fordi hun har slitne joggesko så går hun kledd som en slask? Og på grunn av disse joggeskoene så opprettholder det DIN depresjon? 

Anonymkode: ff119...e90

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så fordi hun har slitne joggesko så går hun kledd som en slask? 

Ja, hva vil du kalle slikt?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og på grunn av disse joggeskoene så opprettholder det DIN depresjon? 

Nei, det er selvsagt å ta for hardt i. Men som du kanskje vet så hjelper det å ha det litt fint rundt seg når man skal prøve å komme ut av depresjonen. I tillegg ser det mer profesjonelt ut når man faktisk bryr seg om hvordan man går kledd. 

TS

• Nyttig 1
Skrevet

Min psykolog går i sokkelesten. Tykke, røde ullsokker. Han er mann, da. 

Anonymkode: 2ce65...eac

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde digget det om psykologen min kledde seg litt slaskete. Det stråler en laidback holdning og jeg hadde blitt mindre nervøs i timene. Ikke minst hadde jeg kunne kommet litt ‘slaskete kledd selv også uten at jeg var redd for hva hen ville tenkt.

Å kle seg som et vanlig menneske som ikke er opptatt av materiell og overfladisk  status er en god ting synes jeg🙂

Anonymkode: cca0b...fdd

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Da har lest det og 😂 du får unngå å se på skoene da 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Da jeg var deprimert, kunne det ikke brydd meg mindre hvordan psykologen min var kledd.

Anonymkode: 2e3cc...204

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Min psykolog går i sokkelesten. Tykke, røde ullsokker. Han er mann, da. 

Anonymkode: 2ce65...eac

For meg blir det for hippie.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde digget det om psykologen min kledde seg litt slaskete. Det stråler en laidback holdning og jeg hadde blitt mindre nervøs i timene. Ikke minst hadde jeg kunne kommet litt ‘slaskete kledd selv også uten at jeg var redd for hva hen ville tenkt.

Å kle seg som et vanlig menneske som ikke er opptatt av materiell og overfladisk  status er en god ting synes jeg🙂

Anonymkode: cca0b...fdd

Kan se at enkelte føler som deg og liker at psykologen har et avslappet forhold til klær og utseende. Men selv liker jeg å ha det pent rundt meg. 

saltyliquorice skrev (24 minutter siden):

Da har lest det og 😂 du får unngå å se på skoene da 

Det skal jeg og det er ikke sånn at disse skitne joggeskoene ødelegger timene. Det er kun når hun tar meg i mot jeg ser skoene, og ikke under selve samtalen. 

TS

Skrevet

Aldri blir det bra nok. 

Anonymkode: d9216...8af

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Dette bekrefter jo bare det at endel som sliter med psyken er ekstremt selvsentrerte.

Anonymkode: cfd8a...cab

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hatt tre psykologer. Alle hadde på seg klær. Det får være godt nok. 😊

Anonymkode: d9216...8af

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet

Min psykolog hadde lurvete stol. Stolen lignet veldig på en som min pensjonerte onkel hadde kjøpt i en billigkatalog. Hun pleide å kle seg i bluse og skjørt. Rommet var også langt, hun satt i den ene enden, og jeg i den andre. Jeg ble fiksert på kontrasten mellom klærne hennes, og hvordan stolen så ut. Ikke føltes det bra at hun bare ville ha kontant betaling heller. 

Anonymkode: bc1bc...644

Skrevet

Heller slaskete enn i pressede dressbukser, spisse blanke sko, dressjakke og skjorte.

Anonymkode: cdec3...344

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Er din psykolog mindre utdannet i faget enn psykologer som tar på seg trange, ubehagelige dressjakker?

Anonymkode: e903f...850

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette forstyrrer deg åpenbart såpass at du må lage en egen tråd om det. Jeg tenker du burde fortelle dette til psykologen din, da dette kan være nyttig info til behandlingen din.

Anonymkode: 2e3cc...204

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva slags sko folk går med gir jeg en lang beng i.. Legger stort sett ikke merke til sko i det hele tatt, og om noen skulle ha litt slitte eller skitne sko så påvirker det meg null og niks.

Hvorfor bryr det deg?

Anonymkode: aa503...a37

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Heller slaskete enn i pressede dressbukser, spisse blanke sko, dressjakke og skjorte.

Anonymkode: cdec3...344

Enig!!!

Skrevet

Om det hadde vært en kleskode, tviler jeg på at brukte joggesko hadde stått på forbudt-lista!

Anonymkode: de817...719

Skrevet

Besøkt på institusjoner og biter meg merke i at ansatte går i joggedresser. Der er vel moten idag. 

Anonymkode: ceca3...498

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Besøkt på institusjoner og biter meg merke i at ansatte går i joggedresser. Der er vel moten idag. 

Anonymkode: ceca3...498

Det er bedre enn da 'alle' gikk i treningstights i alle fall.

Anonymkode: 2ebb1...6c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...