AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg har et barn som blir ertet av flere andre i klassen, men som også har mange venner i klassen. Kan jeg bli med som assistent/hjelper for lærerne på leirskole-turen, slik at barnet mitt kjenner en trygghet ved at jeg er der? Noen som har noen erfaring med dette? Ellers kommer jeg neppe til å la barnet mitt dra på denne turen. Anonymkode: 5c698...279
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Dette bør du ta opp med læreren. Anonymkode: 0be21...18b 11
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Er vel bare å melde seg som frivillig. Det er vel vanlig at flere voksne er med. Men ønsker barnet ditt at du er med? Anonymkode: fd8ac...c9b 4 1
Gidavmeg Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Snakk med skolen!! Jeg jobber på skole og det hender innimellom at foreldre må være med. De må betale alt selv 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har et barn som blir ertet av flere andre i klassen, men som også har mange venner i klassen. Kan jeg bli med som assistent/hjelper for lærerne på leirskole-turen, slik at barnet mitt kjenner en trygghet ved at jeg er der? Noen som har noen erfaring med dette? Ellers kommer jeg neppe til å la barnet mitt dra på denne turen. Anonymkode: 5c698...279 På skolen jeg jobber på er det aldri foreldre med på leirskole, bare lærere Anonymkode: 314ff...675 4
Motelvibes Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Nei, ikke gjør det. I verste fall blir mobbingen verre av at du blir med. De er jo tolv år gamle. 19 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Ja det kan du , snakk med lærer Anonymkode: 748a0...e97
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har et barn som blir ertet av flere andre i klassen, men som også har mange venner i klassen. Kan jeg bli med som assistent/hjelper for lærerne på leirskole-turen, slik at barnet mitt kjenner en trygghet ved at jeg er der? Noen som har noen erfaring med dette? Ellers kommer jeg neppe til å la barnet mitt dra på denne turen. Anonymkode: 5c698...279 Kan være barnet blir mer ertet om foreldre er med i 7.klasse. De er nesten ungdommer. Men kan være greit å være med om barnet er redd og trenger det. Snakk med lærere. Anonymkode: cd57b...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Her ville jeg snakket med lærere. I utgangspunktet vil jeg si nei, for det er sannsynlig at barnet klarer seg bedre når det ikke har mulighet til å klage/sutre til foreldre eller blir minnet på at det er lei seg hvis foreldre er der, og det er mindre sannsynlig å bli ertet om de andre barna ikke ser barnet sammen med mor eller tror det ikke klarer seg uten mor. (Dette sier jeg fra erfaring med å drive barneleirer) Men det kan jo være en annen sak om de andre barna er vant til at dette barnet behandles annerledes til vanlig e.l. Dette tror jeg lærer som ser barna i samspill i det daglige kan uttale seg best om. Anonymkode: bdced...49e 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Kan lett gjøre vondt verre å være den gutten som må ha med mamma. Men snakk med skolen om dette i veldig god tid, så kanskje skolen finner noen løsninger på den ene elker andre måten. Håper sønnen får en fin leirskole. Anbefaler ihvertfall ikke at du holder ham hjemme. Da går han glipp av mye fellesskap. Anonymkode: 5d531...441 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her ville jeg snakket med lærere. I utgangspunktet vil jeg si nei, for det er sannsynlig at barnet klarer seg bedre når det ikke har mulighet til å klage/sutre til foreldre eller blir minnet på at det er lei seg hvis foreldre er der, og det er mindre sannsynlig å bli ertet om de andre barna ikke ser barnet sammen med mor eller tror det ikke klarer seg uten mor. (Dette sier jeg fra erfaring med å drive barneleirer) Men det kan jo være en annen sak om de andre barna er vant til at dette barnet behandles annerledes til vanlig e.l. Dette tror jeg lærer som ser barna i samspill i det daglige kan uttale seg best om. Anonymkode: bdced...49e Her snakker du som om de er små barn. De er sjuendeklassinger. Det er vel ikke «erting» det nødvendigvis er snakk om heller, men stygge ord, utestenging, fysisk mobbing, latterliggjøring - kanskje? Ellers enig i at ts må høre med læreren. Dette kan også forfølge ungen inn på ungdomsskolen - «fy faen, han hadde med seg MORRA si på leirskole!» med tilhørende latterbrøl… Anonymkode: db137...647 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Gode poeng fra flere her. Man må kanskje heller jobbe aktivt for at de får med en ekstra voksen fra skolen sin side. Deler av miljøet i klassen har vært råttent lenge og de plager flere, ikke bare mitt barn. Blikking, utestenging i SoMe, svært stygt språk osv. Ulike instanser har jo betmed dette spesifikke miljøet lenge, men de ser dessverre ikke ut til å få bukt med det. Anonymkode: 5c698...279 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Sannsynligvis ikke. Det er problematisk overfor andre barn - du er ikke en ansatt og har ingenting med all informasjonen du vil få ved slik deltakelse. Det vil neppe føre til bedring i klassemiljøet. Det er det helt andre tiltak som bør gjøres for. Har barnet en 9a-sak? Anonymkode: 1f6cd...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Gode poeng fra flere her. Man må kanskje heller jobbe aktivt for at de får med en ekstra voksen fra skolen sin side. Deler av miljøet i klassen har vært råttent lenge og de plager flere, ikke bare mitt barn. Blikking, utestenging i SoMe, svært stygt språk osv. Ulike instanser har jo betmed dette spesifikke miljøet lenge, men de ser dessverre ikke ut til å få bukt med det. Anonymkode: 5c698...279 Høres ut som en ganske vanlig 7.klasse, spør du meg. Dessverre. Snakk mye med gutten din om at han er verdifull selv om andre kan mene det motsatte. Be han holde seg mest mulig sammen med vennene sine, og holde seg unna de som driver med tull. Ofte holder de på med stygt språk og blikking og sånt for å tøffe seg. Hvis de ikke får en reaksjon tilbake, blir det mindre spennende. Jeg er lærer selv, og i klassen "min" var det en periode med mye krangling og uro fordi noen blikka og sa stygge ting, og det var også MASSE drama på en sånn klassegruppe på some. Til blikkinga, så sa jeg: "spør hva de glor på, eller bare se bort". Til stygge ord, sa jeg: "si til dem: så fint for deg, også går du vekk", og ang some-dramaet, så sa jeg: "forlat gruppa eller ikke svar, og ta screenshot og vis til foreldrene dine eller meg". (Kort sagt) Hver gang skulle de si fra til meg hva som hadde skjedd og hvilket valg de tok, også kunne jeg vurdere hva jeg ev måtte gjøre mer med den saken. Som oftest holdt det med at de sa fra og ordnet opp selv, eller ignorerte/ gikk vekk fra situasjonen. De trengte sjeldent min hjelp etter at jeg lærte dem å tenke over hvordan de selv kunne håndtere sånne situasjoner. I år underviser jeg også i noen andre klasser, og jeg ser tydelig hvilke elever som ikke har lært hvordan tenke over SIN rolle i en slik situasjon. Man får ikke løst alle problemer med det, men det hjelper MYE. Poenget mitt er at du bør lære din sønn en sånn måte å tenke på. Dette høres ikke ut som mobbing, men et relativt vanlig problem i et klasserom der ting nok burde vært mer kontroll på. Men vil ikke "de andre" forandre seg, så får man gjøre det man selv klarer i en slik situasjon, og ikke legge ansvaret over på alle andre med en gang. Om du skal være med og henge over skulderen hans hele tiden, vil han ikke lære seg dette. Anonymkode: 61eef...a74 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 Ja, hvertfall har jeg vært med et barn på leirskole. Barnet slet med sosiale koder, og trengte tryggheten. Leirskolen la opp opplegget slik at vi hele tiden gjorde forskjellige greier (så ingen av vennene reagerte på at jeg var der og han fikk være selvstendig), men at jeg var i nærheten. Det gikk strålende. Anonymkode: 994c6...6b8
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #17 Skrevet 6. oktober 2022 Hvis det er så ille at du tenker at du må være med på leirskolen, så bør du heller starte opp en paragraf 9A-sak. Da må de ha tiltak inne generelt og da også på leirskolen. Anonymkode: 32e0d...19c 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 Merkelig at alle går ut i fra at det er en gutt/sønn TS snakker om. Hun nevnte ikke kjønn i innlegget sitt. Jenter mobber og kan bli mobbet de også. Anonymkode: 381fc...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #19 Skrevet 6. oktober 2022 Hos oss MÅ 3 foreldre være med. Anonymkode: ba212...d77
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #20 Skrevet 6. oktober 2022 hvis du vil unngå at vedkommende blir terget enda mere eller bli sett på som en mamma/pappa dalt bør du nok la være, eventuelt be lærerne passe ekstra godt på. Anonymkode: 25718...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå