Gå til innhold

Ned i vekt raskt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det ikke er sunt i det mange løp, men skal på en spontantur og ønsker virkelig å gå ned litt i vekt. 

om en mnd skal jeg reise til sydligere strøk og i den forbindelse lnsker jeg en kickstart. Jeg er veldig overvektig idag med 117kg på 171 cm. Flaut å si høyt så godt ingen vet hvem jeg er. 

Etter den siste nedstengningen for snart et år siden har jeg blitt slapp og inaktiv. Hater det for elsker å være i bevegelse. Har lagt på meg ca 15 av de kiloene på den tida. 

men hvor mye kan man gå ned på en mnd og hva anbefaler dere av spising? 

selv med vekten min idag spiser jeg ikke mye. Kan gå en hel dag å glemme og spise men kan nok ta litt raske valg. 

idag var første dag tilbake på trening (styrke) det var nydelig. 

tips mottas med stor takk (denne vektnedgangen skal fortsette etter turen også) 

Anonymkode: f5297...1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knekkebrød med mager smøreost

Kyllingfilet og salat

Anonymkode: a25ad...faa

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at mtp metabolisme er det ikke lurt å la være og spise hvertfall.  Mener at da vil kroppen gå i fare modus og holde på det du har. 

Anonymkode: 99c1e...58b

• Liker 4
Skrevet

Hadde fastet 20-4 og bare spist typ grønnsakssuppe el fungerer om det er max 1 mnd på den dietten

Anonymkode: c481e...0f0

Skrevet

Du kan gå ned rundt 5 kilo, eventuelt litt mer i vannvekt osv. 

Anbefaler å spise sunt og rent. Velg lettprodukter om det er ting du absolutt ikke kan kutte ut, sånn som rømme/ost/melk/kjøttpålegg og slike ting. 

Tell kalorier. Men du må telle ALT, også den sjokoladen i bilen på tur hjem, knekkebrødet i farta (inkludert smøret!) og appelsinen før leggetid. Og stekefett.

Trener du veldig mye styrke vil du mest sannsynlig også få økt appetitt. Skal du ned i vekt er det kostholdet du må se på. Finn ut hvor mye du forbrenner og spis 500-1000 kalorier mindre enn det daglig. 

Anonymkode: e7b2d...bef

Skrevet

Du vil kunne gå ned 5-10 kg om du legger godviljen til. Trolig ikke nok til at det vil vise noe særlig tatt din høye utgangsvekt og at du trener styrke, som vil vanskeliggjøre en kjapp vektnedgang.

Ville heller fokusert på å stramme opp kroppen med å fortsette med styrketrening og latt vekt være vekt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

tips mottas med stor takk (denne vektnedgangen skal fortsette etter turen også) 

Om du veier 117 kilo eller 110 kilo når du drar på tur, så er jo det basically det samme? :vetikke:

Anonymkode: 78242...466

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Om du veier 117 kilo eller 110 kilo når du drar på tur, så er jo det basically det samme? :vetikke:

Det kan gjøre ganske mye med selvfølelsen og selvbildet, å vite at man er godt i gang :) Jeg startet å slanke meg på 89kilo, og fy søren så fin og flott jeg følte meg på 85 kilo! Ingen andre så forskjell, selvfølgelig. 

Anonymkode: e7b2d...bef

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå vet jo ikke dere hvordan jeg bærer kiloene i det hele tatt. Men ansiktet mitt blir en del annerledes. Det er der jeg har sett det i det siste 

• Liker 1
Skrevet

Bruk en app og logg all mat du spiser. Minimumsgrensen du skal holde deg på, er 1200kcal. Det spiller liten rolle hva du spiser, så lenge du går i kaloriunderskudd. Men det kan være lurt å legge inn sunne kostholdsvaner, slik at det er lettere å holde vekten over tid. 

Skrevet

Er du veldig frokost menneske? 

Jeg hadde kjørt periodisk faste. Mye enklere og du slipper å telle kalorier. Opplever også mye mindre cravings og at du slipper å gå rundt sulten. Du kan også droppe det en til to ganger i uken. Men ikke ta helt av da selvfølgelig. 

Spis kun to måltider om dagen og da kan du spise deg skikkelig mett. Velg rene råvarer. Anbefaler deg å høre på wolfgang wee podkasten med Marit Kolby. 

Anonymkode: 3bc71...221

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er du veldig frokost menneske? 

Jeg hadde kjørt periodisk faste. Mye enklere og du slipper å telle kalorier. Opplever også mye mindre cravings og at du slipper å gå rundt sulten. Du kan også droppe det en til to ganger i uken. Men ikke ta helt av da selvfølgelig. 

Spis kun to måltider om dagen og da kan du spise deg skikkelig mett. Velg rene råvarer. Anbefaler deg å høre på wolfgang wee podkasten med Marit Kolby. 

Anonymkode: 3bc71...221

Jeg er absolutt ikke frokost menneske nei. 

hvordan ville en sånn periodisk faste sett ut for deg? 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...