AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Ble igangsatt med ballong i formiddag. Til å begynne med var det litt forsiktig "mensmurring" i ryggen, men etter et par timer kom det "bølger" av smerte. Det kjentes på én måte ut som kraftige menstruasjonssmerter. For min del begynte det i korsryggen og "spredte" seg frem til magen. For moroskyld brukte jeg Helseoversikts rieteller, og fant da ut at disse smertebølgene kom med ca. 2,5 minutters intervaller og varte i om lag ett minutt hver gang. Holdt på med dette i noen timer. Da var det så ille at jeg måtte stoppe opp med scrolling, spising (ikke godt med mat, ble så uggen, men trengte litt næring...) og vente til smertebølgen var over. Det har dabbet av nå. Nå kommer det sjeldnere, og de som kommer er ikke like intense. Ballongen har fremdeles ikke falt ut... Er det rier/smerter tilsvarende rier jeg har følt på? Jeg håper det, for hvis ikke tør jeg nesten ikke tenke på hvor ekstremt vondt rier ellers er... På forhånd takk Anonymkode: 80142...836
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Høres ut som modning eller masrier, så du får jo en viss følelse på hvordan rier kan oppleves. Men dette er veldig forskjellig fra person til person. Ble selv forsøkt satt i gang med ballong for noen uker siden, og hadde det også slik du beskriver de første par timene etter innsett. Ballongen falt ut etter tre timer, men var fortsatt litt umoden og ikke mer enn to cm åpning og ingen åpningsrier å spore. Håper du er mer heldig. Når riene kommer ordentlig igang er varigheten på hver enkelt rie like viktig som styrken og tiden imellom. Ønsker deg masse lykke til. Anonymkode: 8824a...04c 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Hadde det samme, bare at de ikke dabbet av. Fikk paralgin forte, men det hjalp ikke. De kalte det maserier.. Ballongen falt ikke ut selv heller, men når de tok den ut og ga meg pille, så fortsatte smertene bare og økte på. Hadde omtrent ikke pauser heller.. Jeg syns denne delen av fødselen var verst. Jeg hadde så vondt, spydde og traska rundt.. uten at noe særlig skjedde.. Anonymkode: 3636f...b28
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde det samme, bare at de ikke dabbet av. Fikk paralgin forte, men det hjalp ikke. De kalte det maserier.. Ballongen falt ikke ut selv heller, men når de tok den ut og ga meg pille, så fortsatte smertene bare og økte på. Hadde omtrent ikke pauser heller.. Jeg syns denne delen av fødselen var verst. Jeg hadde så vondt, spydde og traska rundt.. uten at noe særlig skjedde.. Anonymkode: 3636f...b28 Og pressing og den biten blir helt annerledes syns jeg. Så lenge det går fremover så er smertene enklere å takle Anonymkode: 3636f...b28
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Var sånn det var med meg! Fikk sånne mensenmurringer, ganske kraftige (spydde) så stoppet det helt opp i ca 9timer, og da var det i gang for fult🙉 lykke til!! Anonymkode: d8e53...256
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Riene i starten er uansett ingenting i forhold til hvordan det blir på slutten 😅 Anonymkode: 621e4...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå