AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Hei, Er det flere enn meg som synes at denne trenden er blitt mer og mer om dagen? At folk ikke verken vil ta opp ting eller heller ikke vil bli tatt opp ting med og dermed bare ghoster/silent treater? jeg er midt oppi det da jeg har blitt ghostet/silent treatet fra en jeg trodde var en venn pga det man bare kan beskrive som en liten bagatell. Beklageligvis så er det gjenkjennbart så kan ikke forklare det her, men alle jeg har snakket med mener at det denne personen har gjort er helt "koko". Er vi faktisk blitt sånn at det er mer fokus på psykisk helse enn aldri før, men aldri har vi vært så slemme mot hverandre heller? Har også flere som sier de har opplevd det samme. Anonymkode: 11eb9...a33
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 De eneste menneskene jeg ghoster eller overser er mennesker jeg opplever har lite, til null empati. Det er en så viktig egenskap, å føle med andre mennesker. Jeg klarer ikke diskutere men slike mennesker, fordi alt er min feil uansett. Da er beste løsningen og bare overse. Før i tiden hadde man gjerne ikke like mange "kanaler" som man har idag. Tror alltid folk har ghostet, men var vel lettere før. Anonymkode: 64a50...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Da var det ikke mange som opplever dette som et problem så det er jo bra for det er helt jævlig. Hilsen TS Anonymkode: 11eb9...a33
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Eller blokker over en lav sko. Eller unfriender. Ja folk blir bare kaldere og kaldere Anonymkode: fb4f6...872 1
Gjest anonyme_menner Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 bedre å ghoste enn å forklare hva som er feil og lage drama utav det. å ghoste er den beste løsningen for begge parter
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 anonyme_menner skrev (44 minutter siden): bedre å ghoste enn å forklare hva som er feil og lage drama utav det. å ghoste er den beste løsningen for begge parter Typisk pysete menn Anonymkode: 67b1e...3bd 1 2
Gjest anonyme_menner Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Typisk pysete menn Anonymkode: 67b1e...3bd har god erfaring med det, orker ikke drama
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 anonyme_menner skrev (6 timer siden): bedre å ghoste enn å forklare hva som er feil og lage drama utav det. å ghoste er den beste løsningen for begge parter Ekte menn med baller klarer å si fra at de ikke ønsker mer kontakt. Enig at det er den beste løsningen for damene at pysene ghoster, de er uansett ikke noe å samle på.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg ghoster de «vennene» som lager ekstremt med drama om man sier fra. Det er jo egentlig bare en form for grensesetting i en slik situasjon. Det skjer veldig sjelden. Anonymkode: 950a7...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg jobber med barn og vi lærer barna å bruke språket og stemmen sin når de får «røde tanker» istedefor å fryse ut, blokkere, osv. Men det skjer noe på veien videre inn i voksenlivet som gjør at man mister stemmen sin igjen når en kommer i en konflikt, blir såret etc. da goosther man isteden. Anonymkode: bc777...84f 1
Gjest anonyme_menner Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 3 hours ago, Anonym Brukar0 said: Ekte menn med baller klarer å si fra at de ikke ønsker mer kontakt. Enig at det er den beste løsningen for damene at pysene ghoster, de er uansett ikke noe å samle på. ekte menn gir blanke f, det er pysene som sier ifra
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 anonyme_menner skrev (3 minutter siden): ekte menn gir blanke f, det er pysene som sier ifra Jada, bare lev i den troen du 🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Men hvorfor diskutere selve konseptet "silent treatment" når det er snakk om en person? Du kjenner en person, som har avsluttet kontakt med deg over en filleting -dette skjedde også på 1200-tallet og 1700-rallet og 6000 år før Kristus. Ikke noe nytt med andre ord. Personen oppfører seg "koko" sier du, så da gjør han det da i tilfelle. Så om du ikke har gjort noe galt, så gå bare videre med livet ditt. Fra din side blir det jo slik: oppfører han seg som en du vil ha som venn? Nei? Da skal du bare være glad for at han tok valget for deg. Anonymkode: 1dbf9...958 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Det er mye verre om du hadde vært i en familie eller kjæreste-relasjon med noen som repetativt drev med silent treatment i hverdagen, det er poenget mitt. Da er det noe som må deales med på en annen måte. Med en venn som ikke viser seg å være en god venn så er det enklere å snu ryggen til det og gå. Anonymkode: 1dbf9...958
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 Man får vel ikke silent treatment uten grunn. Hva har du gjort da ts? Anonymkode: e6c66...e39
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man får vel ikke silent treatment uten grunn. Hva har du gjort da ts? Anonymkode: e6c66...e39 Som sagt, vil ikke si så mye da det kan tenkes h#n er her inne, men i basic så var dette en jeg regnet som en god venn, tok opp en liten filleting som jeg hadde tenkt over en liten periode som jeg trodde man kunne gjøre med venner og etter dette vil h#n ikke snakke mer med meg uten noen forklaring. Det synes jeg blir litt spesielt, at man ikke skal kunne ta opp noe, men bare dele glade dager, ubekymret dikkedarier og vinflasker i helga. Anonymkode: 11eb9...a33
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #17 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg tror ikke hosting er spesielt vanlig, men jeg tror det er enkelte personlighetstyper som opplever det oftere enn andre. Mennesker som er dominerende i sin væremåte, som ikke klarer å ta et hint. Mennesker som skal "ta opp" ting, men der det ikke betyr snakke med den andre om det, men p snakke til den. I løpet av livet mitt har jeg hostet to slike mennesker. Felles for begge situasjonene var at jeg opplevde at jeg hadde forsøkt å si fra om problemene uten at det ble tatt hensyn til, mens begge disse menneskene opplevde at jeg kuttet dem ut over en bagatell. Og den siste greia var forsåvidt en bagatell, men den var også den berømte dråpen, som fikk er temmelig stort beger til å flyte over. Nå vet jeg selvsagt ikke om du er en sånn person. Der finnes nok også noen som foster over en lav sko, selv om jeg aldri har møtt på noen. I så fall ville jeg sett på det som like greit. Sånne mennesker hadde jeg uansett ikke ønsket i livet mitt Jeg tenker likevel at hvis man opplever å bli gosta over en liten filleting, så kan det være lurt å spørre seg om den lille filletingen var en del av et mønster. Hvis man ønsker å forsøke å bygge opp noe igjen, kan det være lurt å være litt ydmyk. Sende en melding å spørre hvordan den andre opplevde situasjonen, og om det er noe mer som ligger bak. Anonymkode: c7358...72e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå