Gå til innhold

Livredd blod etter avføring, dere som har bry å svare meg,betyr mye.😉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tidligere I sommer blod på papiret etter avføring,var hos legen og han sa det var innvendig hemoroider  ble helt bra av en kur med sheriproct. 

Men nå I kveld,kjente jeg skikkelig stikking var rett og slett vondt å drite, avføringen i dag var hardere enn den pleier å være.

Så er det jo det da,at når jeg så blodet så ble jeg kjemperedd at det kan være noe farlig som kreft .

Håper noen av dere svare meg.

Burde jeg gå til lege med dette?

Hilsen redd😀

Anonymkode: d0ef4...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid greit med legetime etter blodig avføring.

Men det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. 

Skrevet

Er nok hemoroide igjen. Hemoroider som ligger i åpningen kan gjøre ganske vondt ved avføring. Helt normalt med blod etterpå da. Har man først fått hemoroider så kommer de ofte tilbake. Men om du er bekymret så tar du kontakt med lege igjen. Kreft har andre symptomer enn bare blod.

Anonymkode: 36d37...65b

• Liker 5
Skrevet

Det du beskriver kommer oftest av hemoroider eller småsår/ rifter. Men det høres ut som det er plagsomt nok til st du bør gå til lege igjen dersom scheriproct ikke gjør susen. 

Anonymkode: 9fff7...699

Skrevet

Hvis avføringen var litt hard så har du nok bare fått en liten rift igjen. Generelt er friskt blod sjeldent farlig. Hadde blodet vært helt svart hadde det vært mye skumlere. Går sikkert over av seg selv om noen dager. Men så klart er du beskymret er det alltid lurt å gå til lege. Så slipper du å beskymre deg, så er du sikker på at det ikke skyldes noe farlig😊

Anonymkode: cfa8d...8d1

• Liker 1
Skrevet

Ikke spesielt unormalt å kunne oppleve blod ved hard avføring. Dette skyldes oftest hemorider eller rift.

Anonymkode: e9c75...569

• Liker 1
Skrevet

Er det ferskt, rødt blod er det nok en rift. Er ikke før blodet er mørkt du burde slå på alarmknappen. Men blør du mye kan du bli blodfattig, og da kan det være lurt å ta en tur til fastlegen. Hvis det ikke gror av seg selv kan operasjon være å vurdere, men da skal det ha pågått en stund. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis avføringen var litt hard så har du nok bare fått en liten rift igjen. Generelt er friskt blod sjeldent farlig. Hadde blodet vært helt svart hadde det vært mye skumlere. Går sikkert over av seg selv om noen dager. Men så klart er du beskymret er det alltid lurt å gå til lege. Så slipper du å beskymre deg, så er du sikker på at det ikke skyldes noe farlig😊

Han vil nok også si det er hemoroider, siden det er akkurat likt som sist😀

Skrevet
Kullsyrevann skrev (Akkurat nå):

Er det ferskt, rødt blod er det nok en rift. Er ikke før blodet er mørkt du burde slå på alarmknappen. Men blør du mye kan du bli blodfattig, og da kan det være lurt å ta en tur til fastlegen. Hvis det ikke gror av seg selv kan operasjon være å vurdere, men da skal det ha pågått en stund. 

Var lys rødt blod,ikke sånn rødt når du kutter deg i fingeren.ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han vil nok også si det er hemoroider, siden det er akkurat likt som sist😀

ja du har nok rett, skrev litt fort😅

Skrevet

Dette høres ut som klassiske tegn på hemoroider, og du har jo også fått det bekreftet at du har det. En gang jeg hadde det rant det ( mye) blod fra endetarmen. Fikk kranglet meg til en koloskopi fordi jeg ble livredd, men det var ingenting farlig. 

Anonymkode: 96f4a...fc7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja den var hardere enn den pleier,følte jeg dreit nåler🤣🤣

Skrevet

Hard avføring gjør vondt i rompa. Har du hemorider og hard avføring gjør det ekstra vondt i rompa.

Litt blod på papiret er ikke farlig.

Mye blod i do, og særlig hvis det er svart, da kan du ta kontakt med lege.

Anonymkode: b2107...7d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette høres ut som klassiske tegn på hemoroider, og du har jo også fått det bekreftet at du har det. En gang jeg hadde det rant det ( mye) blod fra endetarmen. Fikk kranglet meg til en koloskopi fordi jeg ble livredd, men det var ingenting farlig. 

Anonymkode: 96f4a...fc7

Jeg spurte også om koloskopi,da mente legen det ikke var nødvendig har vært bra i mange månder,men nå I kveld var det som å drite nåler🤣er nok hemoroider igjen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ja du har nok rett, skrev litt fort😅

Skrev litt fort,ser ikke noe galt i svaret ditt.. 😀?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hard avføring gjør vondt i rompa. Har du hemorider og hard avføring gjør det ekstra vondt i rompa.

Litt blod på papiret er ikke farlig.

Mye blod i do, og særlig hvis det er svart, da kan du ta kontakt med lege.

Den var hardere en denne pleier,kjente når den nærmet seg åpningen så gjorde det "dritt" vondt😅

Kjenner når jeg nå tørker meg at jeg er sår bak.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den var hardere en denne pleier,kjente når den nærmet seg åpningen så gjorde det "dritt" vondt😅

Kjenner når jeg nå tørker meg at jeg er sår bak.

Du får være flink til å drikke vann og spise litt ekstra frukt og grønt. 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får være flink til å drikke vann og spise litt ekstra frukt og grønt. 😄

Ja jeg skal det😅det rard er at jeg ikke merket blodet når jeg hadde avføring,men når jeg tissa 2 timer senere,så var det blod i endetarmsåpningen.det var ds jeg oppdaga d.

Skrevet

Er nok bare hemoroiden, og ikke farlig.

Jeg har både ferskt blod og gammelt blod fra avføringen, hatt i flere år nå. Og 2 ganger det siste året, har jeg kastet opp ferskt blod. Legen finner ikke noe galt. Jeg har kroniske magesmerter, og kronisk forstoppelse.

Anonymkode: 580ad...716

Skrevet

Skjer her og. Ikke har jeg hemoroider, men jeg blør lett og når jeg har hard avføring blør jeg litt. Skjer ikke så sjelden. Det er når blodet er mørkt, nesten rød/brun/svart at det kan være noe skummelt. Da kommer blodet fra et annet sted i kroppen og er ikke like ferskt. 

Selvfølgelig, blør du mye, slik at det kommer større mengder blod i toalettet, må du få det sjekket. 

Anonymkode: 1841d...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...