Gå til innhold

Menskopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt og begynt å bruke menskopp (i går faktisk). Er det kun jeg som opplever økt tissetrang etter å ha satt inn menskoppen? Mulig det bare er at jeg generelt tisser mer når jeg har mensen, meg det føles nesten som om set er et lite press på blæra 😅

Anonymkode: b011e...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ganske vanlig. Det kan også bety at den ikke sitter optimalt, eller har feil materiale/størrelse for deg. Samtidig er det en vanesak, det tar gjerne 3-6 sykluser før du har optimalisert bruken. Jeg måtte prøve 3 forskjellige typer før jeg fant den beste for meg, brukte hver i et par måneder, før jeg byttet. 

Anonymkode: 0953c...549

Skrevet

Hei, jeg opplever også dette, men det gikk seg til for min del. Jeg brukte også litt tid før jeg "skjønte" plasseringen og størrelsen på koppen som passer til meg, men jeg er glad jeg gikk gjennom prosessen og ikke gav opp, for det er mye frihet i den koppen! 

Prøv litt forskjellig størrelser, og et lite tips fra meg; finn ut hvor livmorstappen din er (min er nemlig på baksiden av kjeden og ikke på toppen, så jeg sølte mye før jeg skjønte det), og plasser koppen rundt den :)

lykke til :)

Anonymkode: 3cebb...f7e

Skrevet

Jeg bruker ikke mensen kopp, men ved å bruke dildo, eller penis inn i vagina, kjenner jeg det i blæra.

Om du ser på bildet, ligger blære vegg i vegg med selve vagina. Og om man legger press mot blæra fra vagina, vil man kunne kjenne det.

Det er mulig du kanskje ikke har plassert den helt optimalt, da det jeg selv har hørt om mensenkopp er at man ikke skal kunne kjenne den, litt som med en tampong.

Siden du kun har 1 dag med erfaring så langt, ville jeg prøvd meg litt frem med plassering. 

FAAF6806-D826-4A8E-9F76-A56B340777E1.jpeg

Anonymkode: 32d16...598

Skrevet

Jeg har ikke merket det bortsett fra når jeg tar den ut. Da er jeg på do likevel, så det går bra. Kanskje du skal prøve en som er mindre eller en annen plassering. Jeg har hatt stor fordi jeg blødde så mye at jeg brukte både kopp og bind om det var mer enn 3 timer før den kunne tømmes. Da blødningen kom ordentlig i gang, var det tre fulle kopper på rappen, men ellers i syklusen holder det å gå på do tre ganger i døgnet. (Slipper styret med store blødninger og smerter med spiral, men kopp er supert for små blødninger også)

Anonymkode: ff0f4...da4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg opplever også dette, men det gikk seg til for min del. Jeg brukte også litt tid før jeg "skjønte" plasseringen og størrelsen på koppen som passer til meg, men jeg er glad jeg gikk gjennom prosessen og ikke gav opp, for det er mye frihet i den koppen! 

Prøv litt forskjellig størrelser, og et lite tips fra meg; finn ut hvor livmorstappen din er (min er nemlig på baksiden av kjeden og ikke på toppen, så jeg sølte mye før jeg skjønte det), og plasser koppen rundt den :)

Jeg søler hele tiden jeg bruker den! Har prøvd å dytte den lenger opp, og ikke dytte den særlig langt opp. Likevel havner halvparten i trusa :( er jo litt dyrt om vi skal drive å kjøpe nye menskoppen for å finne riktig str og?

Skrevet

Synes menskopp ser stor ut må være vanskelig å få den inn ?

Anonymkode: 19c71...ad5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes menskopp ser stor ut må være vanskelig å få den inn ?

Anonymkode: 19c71...ad5

Jeg synes ikke det var spesielt vanskelig, men man må jo øve seg litt, som med alt annet. Du bretter den sammen når du setter den inn, da blir det ikke store greiene.

Anonymkode: 4fa6e...d57

Gjest tullerikke
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 10.26):

Kjeden😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...