Gå til innhold

Bør jeg finne dette bekymrende oppførsel nå som han vet at jeg har vært utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å få det første ut, jeg var utro først med en kollega og det viste seg at jeg ikke hadde vært så god å skjule det som jeg trodde. For jeg kom hjem og hørte stønning kom fra soverommet hvor han hadde intens sex med ei dame som tryglet om å få komme igjen. Jeg prøvde først å lage lyd for at de i panikk skulle stoppe men de bare fortsatte. Jeg var i litt sjokk, følte meg egentlig ikke sikker på hva jeg skulle gjøre så jeg stod i gangen tils jeg hørte at de begge kom noen minutter etter før jeg gikk opp. Så en dame der jeg aldri hadde sett, og han så på meg om om alt var normalt og til og med spurte hvordan dagen min hadde gått. Jeg spurte på hva faen han drev med, hun sa "jeg trodde dere hadde åpent forhold" og ha sa at det var korrekt, jeg spurte når hadde vi sagt det. Det var da tydelig han hadde planlagt hele greia, siden ungene er borte denne uka, for han slo på TVn hvor han hadde filmet meg og kollegaen ha sex i sengen vår. Han sa det må jo være greit for han å ha sex i senga når i hans situasjon var ungene i det minste ikke i risiko for å komme hjem av en eller annen grunn slik når videoen ble filmet. Sa til henne at neste uke måtte det bli hos henne slik at det ikke ble noe forvirrende blant barna, noe hun sa var helt ok før hun kledde på seg og dro.

Jeg begynte å prøve å si at jeg skjønte at han var opprørt og at dette var rettferdig hevn men at vi var nødt til å snakke om dette. Han bare stengte det totalt ned og sa vi har barn som fortjener en ordentlig oppvekst så han har tenkt at vi gi dem en familie og oppføre oss helt normalt som om ingenting har skjedd. Mens jeg kan fortsette å gå til kollegaen min så lenge jeg gjør det like diskre som han har tenkt å gjør det med sitt side liv, da han ikke kan stole på meg lenger. Når barna er enten uten av huset eller voksne nok. Så kan jeg ta å flytte inn til leiligheten til kollegaen, mens han beholder huset han har betalt for. 

Det var mer som ble sagt men jeg kan la det ligge for øyeblikket, det var egentlig litt skremmende, han skiftet fra å være utrolig iskald i stemmen, til sint, emosjonell alt etter stegene han beskrev som vi nå skulle leve etter. Jeg er ikke redd for at han kommer til å skade meg, vet det høres naivt ut men det er sant, det er egentlig større sjanse for at dette er første forsøk på å prøve å ta kontroll på situasjonen slik at han ikke skader seg selv. Hvordan går jeg frem?

Anonymkode: ebc95...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle han skade seg selv? Han kommer ikke til å bryte seg selv ned når han hevet seg over det på en så hevnfull måte. 

Forholdet vil aldri bli bra igjen så det er bare å slå opp, og du bør sørge for at du får med deg det ulovlige opptaket han gjorde av deg og kollegaen din. Selvom utroskap burde være straffbart så involverer ikke dagens straffelov utroskap men å filme noen i seksuell aktivitet uten samtykke. Både du og din kollega kan anmelde han. 

Anonymkode: beed9...9e9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle han skade seg selv? Han kommer ikke til å bryte seg selv ned når han hevet seg over det på en så hevnfull måte. 

Forholdet vil aldri bli bra igjen så det er bare å slå opp, og du bør sørge for at du får med deg det ulovlige opptaket han gjorde av deg og kollegaen din. Selvom utroskap burde være straffbart så involverer ikke dagens straffelov utroskap men å filme noen i seksuell aktivitet uten samtykke. Både du og din kollega kan anmelde han. 

Anonymkode: beed9...9e9

Fordi han har en historie hvor han har gjort det før. 

Problemet der ligger, vet vi har frivilighets ekteskap i Norge, men han har tydeligvis vært hos advokat fordi han ville ikke havne i en risiko for å få problemer med loven, og han ønsket også å være på forkant skulle jeg ville inngå skillmisse tidligere at han ikke måte betale meg en krone ekstra. Så lenge han ikke bruker den til noe annet enn å skal legge det som bevisgrunnslag på hvorfor han vil ha skillsmisse, kan vi ikke gjøre noe mot han.

Skrevet

Hjelp!! Dette er noe av det mest sjokkerende jeg har lest her inne på lenge innen temaet utroskap! 

Hvordan klarte han å filme dere?

Hva nøyaktig sa han som du ble skremt av, som du sier kan la ligge for øyeblikket? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Problemet der ligger, vet vi har frivilighets ekteskap i Norge, men han har tydeligvis vært hos advokat fordi han ville ikke havne i en risiko for å få problemer med loven, og han ønsket også å være på forkant skulle jeg ville inngå skillmisse tidligere at han ikke måte betale meg en krone ekstra. Så lenge han ikke bruker den til noe annet enn å skal legge det som bevisgrunnslag på hvorfor han vil ha skillsmisse, kan vi ikke gjøre noe mot han.

Jo det kan dere er forbudt å filme slikt uten samtykke

Anonymkode: c7a69...28b

• Liker 4
Skrevet
Eryn skrev (8 minutter siden):

Hjelp!! Dette er noe av det mest sjokkerende jeg har lest her inne på lenge innen temaet utroskap! 

Hvordan klarte han å filme dere?

Hva nøyaktig sa han som du ble skremt av, som du sier kan la ligge for øyeblikket? 

Det var mer måten han skiftet på følelser som skremte, spesifikt når han ble is kald og snakket om at han ikke kunne tro hvor dum han hadde vært som trodde han kunne stole på meg nok til å bli gift og få barn uten å bli forrådt. Kom tilbake til det flere ganger, at han var idiot som trodde det var noen han kunne stole på like mye som han stolte på meg.

Bare kjøpt et kamera som han kunne styre og gjøre opptak via telefonen og plassert den lurt på lampen i taket.

Skrevet

Ts, har dere ektepakt? 

Anonymkode: c0ce7...aee

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts, har dere ektepakt? 

nei

Skrevet

Sorry, dette er for dumt. 

Tror ikke på dette. 

Anonymkode: 4796b...385

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

nei

Men hva mener du da med at du pga filmen ikke får noen ting om dere går fra hverandre? Dette reguleres jo ikke av om utroskap/ hvordan bruddet skjedde. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke norsk lov.

Det er ikke ulovlig med utroskap.

Dere deler verdier etter hva dere eier. Ikke etter hvem som har gjort hva.

Anonymkode: 7e004...084

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ulovlig å filme slik da. Du kan anmelde han for den filmen.

• Nyttig 1
Skrevet

Du lå med kollegaen din? Så du er i jobb.

Hvorfor eier du ikke halve huset? Hvilke utgifter betaler du for?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde aldri akseptert at noen filmet meg i en seksuell situasjon uten mitt samtykke. Det er ett overgrep. Og det å bruke det som pressmiddel i ettertid er utpressing.

Og uansett hvor jævlig du har oppført deg, så har han ingen rett til å filme deg, eller kollegaen din...

Men at følelsene hans skifter er da veldig naturlig når han konfronterer noen som har forrådt og sviktet han så mye som du har.

Så nei, han har ikke rett til å filme dere, eller bruke ufrivillig sexfilm som pressmiddel, men han har absolutt all rett til å ha masse følelser som svinger. Han har lov til å være både sint, skuffet og lei seg, spesielt siden du har vist så tydelig at du ikke bryr deg om han og ekteskapet deres.

Og nei, ungene har ikke best av å vokse opp bak en falsk fasade hvor foreldrene oppfører seg så ille mot hverandre.

Anonymkode: 592f3...dd9

• Liker 4
Skrevet

Jeg roper troll på denne altså

Anonymkode: 0fa98...370

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er ikke norsk lov.

Tipper tråden er fritt kopiert og oversatt fra amerikansk. 

Anonymkode: d5d0c...708

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

TS,

Dette har nå blitt et toksisk ekteskap som ikke er bra for deg, mannen eller barna. Da er det dags å bli ferdig med det.

Som de fleste vet, så er det viktig for barn etter samlivsbrudd at foreldrer klarer å ha et samarbeid med lav konfliktnivå. Så du og mannen har delt ansvar for å deeskalere konflikten.

Dere bør flytte ifra hverandre så fort som mulig. Gå på mekling, og få laget avtale om barna og bodeling.

Lykke til.

PS. Ikke hør på dårlige råd om å eskalere konflikten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er ikke norsk lov.

Det er ulovlig å ikke holde avtaler i Norsk lov. Så hvis man har en avtale om å ikke være utro, så er det ulovlig. Men det har ikke noen praktiske konsekvenser. Men er fortsatt ulovlig, som alle andre avtalebrudd. Samfunnet hadde ikke fungert hvis det hadde vært frivillig å holde avtaler, det håper jeg de fleste skjønner. Det gjør at alle typer av rettsystem har et lovkrav om å holde avtaler.

Heldigvis har vi ikke en familierett der domstoler driver å blander seg oppi hvem som har hatt skyld i en skillsmisse, hverken når det gjelder penger eller omsorg for barna. Her er det i utgangspunkt avtalefrihet, og den store majoriteten klarer å finne en grei avtale. Ellers er det når det gjelder økonomi noen enkle regler.

PS. Mannen lyver om det med advokat eller så er dette en troll tråd.

Skrevet

Dagens eventyr på KG🥱

Anonymkode: 30164...87c

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Det er ulovlig å ikke holde avtaler i Norsk lov. Så hvis man har en avtale om å ikke være utro, så er det ulovlig. Men det har ikke noen praktiske konsekvenser. Men er fortsatt ulovlig, som alle andre avtalebrudd. Samfunnet hadde ikke fungert hvis det hadde vært frivillig å holde avtaler, det håper jeg de fleste skjønner. Det gjør at alle typer av rettsystem har et lovkrav om å holde avtaler.

Heldigvis har vi ikke en familierett der domstoler driver å blander seg oppi hvem som har hatt skyld i en skillsmisse, hverken når det gjelder penger eller omsorg for barna. Her er det i utgangspunkt avtalefrihet, og den store majoriteten klarer å finne en grei avtale. Ellers er det når det gjelder økonomi noen enkle regler.

PS. Mannen lyver om det med advokat eller så er dette en troll tråd.

Det er fake. "Bør jeg finne dette bekymrende oppførsel "? Snodig formulering, men gir mening når det er oversatt ord for ord. Andre ville skrevet "burde jeg være bekymret" eller "er dette bekymringsverdig oppførsel".

Anonymkode: d5d0c...708

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...