AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P4y8GX/anne-lise-og-kjetil-har-syv-barn-det-er-toeffe-tider-naa Hun hadde 4 barn fra før, han 1, så får de to tette deretter i pandemien. Verden var allerede elendig før pandemien kom, men å ønske å ha 2 barn til etter de hadde allerede 5 til sammen, skjønner jeg rett og slett ikke. Jeg er allerede redd for mine 2 i den verden vi opplever nå. Var er egentlig vits i å ha 7 barn? 5 av disse må hitt og ditt hvis de andre foreldrene får lov å ha samvær. Men hvordan tør folk å ha så mange barn? Anonymkode: 7a10a...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Lurer jeg også på. Vi har 2 og ja de koster utrolig mye. Anonymkode: b78f5...210
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 For meg er ett barn nok. Fikk alt jeg ønsket meg i det barnet og ønsker ikke være mindre tilstede for barnet, gjennom å få en til. Med det ene vet jeg at jeg alltid kan prioritere vedkommende, hjelpe til så det monner og elske fullt og helt det ene mennesket. Så skal jeg ikke bli sånn inntrenger mamma, men vil være der alltid når behovet er der. Elsker å ha ett barn, det var helt perfekt for meg.. forstår godt de som vil ha flere, det passer bare ikke meg. Er jo så spennende da, hvem kommer denne gangen, personlighet, ja skape et menneske. Men jeg synes bare ett barn krever mye og jeg føler veldig på det at fikk jeg ett til eller flere så vil tiden og innsatsen for det jeg allerede har bli mindre. Det ønsker jeg ikke. Synes også det virker som at med en gang folk får to velter tidsklemma så innover dem at det er ikke sunt. Gikk sikkert fint før når mor var hjemme, men er begge I full jobb og alt som følger med det.. nei vet ikke. Anonymkode: 4d308...0a1 1 3
Turtellure12 Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Har tre, og livet mitt er tre ganger så rikt enn da jeg var barnløs. Folk liker å snakke i det vide og brede om hvor slitne, trøtte og lei de er. Det er typisk oss mennesker, vi henger oss opp i det negative. Her inne leser du det ene innlegget etter det andre om hvor fælt det er å være forelder. Men du verden så hyggelig og koselig det er også. Ja, du er sliten. Ja, du vil sove. Ja, du vil bæsje i fred. Men det er ingen som er så glad i deg som barnet ditt. Måten de ser på deg når du får dem til å le, hvordan de løper mot deg og kaster seg over deg for å gi kos, som stryker på deg når du bysser dem i seng. Det er ingenting, INGENTING, som gir deg større glede. Du får også en helt annen mening med livet. Du har noen å leve for, et vesen som gir deg ubetinget kjærlighet, og det er den største gaven livet kan gi. Endret 5. oktober 2022 av Turtellure12 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Turtellure12 skrev (14 minutter siden): Har tre, og livet mitt er tre ganger så rikt enn da jeg var barnløs. Folk liker å snakke i det vide og brede om hvor slitne, trøtte og lei de er. Det er typisk oss mennesker, vi henger oss opp i det negative. Her inne leser du det ene innlegget etter det andre om hvor fælt det er å være forelder. Men du verden så hyggelig og koselig det er også. Ja, du er sliten. Ja, du vil sove. Ja, du vil bæsje i fred. Men det er ingen som er så glad i deg som barnet ditt. Måten de ser på deg når du får dem til å le, hvordan de løper mot deg og kaster seg over deg for å gi kos, som stryker på deg når du bysser dem i seng. Det er ingenting, INGENTING, som gir deg større glede. Du får også en helt annen mening med livet. Du har noen å leve for, et vesen som gir deg ubetinget kjærlighet, og det er den største gaven livet kan gi. Herlig 🥰 Anonymkode: c23ec...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå