Gå til innhold

Større sexbehov enn mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kun vært sammen i ett år og allerede nå kjenner jeg på at hverdagen har kommet og ødelagt sexlivet. Kjæresten jobber veldig mye, alltid sliten og sier at han derfor ikke tenker på sex overhodet. Jeg kjenner at det begynner å gå utover selvtilliten min da jeg ofte prøver å ta iniativ ved å ta på sexy undertøy, men blir da møtt med at det er dårlig gjort av meg når han er så sliten etter jobb. Har forståelse for det, men dette ødelegger meg. Vi har sex kanskje 1 gang i uken og er 24 år gamle.

Må legge til at jeg prøver å gjøre hverdagen hans så enkel som mulig siden han jobber så mye ved å lage mat når jeg kommer hjem fra jobb, ha det ryddig i huset og klager sjeldent. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: d20ab...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare godta ting som de er, eller avslutte forholdet og finne en mann som er mer kompatibel  med deg. 

Anonymkode: 3b009...31a

• Liker 5
Skrevet

Dette er vanlig dessverre. Menn skryter på seg mer sexlyst enn hva realiteten er. Eventuelt tror de faktisk på at de har betydelig mer behov for sex enn kvinner. En eller annen feilkobling i hjernen. 

Anonymkode: 6073d...173

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenker at du gjør mer enn nok, og må bare vente til mannen også er klar. Om det ikke funker for deg må man innse at man må gå videre. 

Anonymkode: 460f4...6ba

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er vanlig dessverre. Menn skryter på seg mer sexlyst enn hva realiteten er. Eventuelt tror de faktisk på at de har betydelig mer behov for sex enn kvinner. En eller annen feilkobling i hjernen. 

Det er først og fremst individuelt, både for kvinner og menn.

Jeg "skryter" ikke på meg høy sexlyst (som mann) ettersom det er en vedvarende utfordrende sak i vårt ekteskap at jeg er mye seksuelt frustrert selv om vi har sex flere ganger i uka.

Det er vanskelig for meg å ikke tenke mye på sex.

Men jeg er gift med min partner og ikke med jobben. Det har noe å si det også. 

Anonymkode: c9113...f2e

Skrevet

Finn deg en med større sexlyst. Hilsen frustrert kvinne gift i 20 år som gråt senest i går over samme problem. 

Anonymkode: be6ca...590

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg "skryter" ikke på meg høy sexlyst (som mann) ettersom det er en vedvarende utfordrende sak i vårt ekteskap at jeg er mye seksuelt frustrert selv om vi har sex flere ganger i uka.

Den siste setninga der var ganske tiltrekkende.. Det føles ut som det er problemet her.. Når jeg har tatt opp samtaleemnet med han har han sagt at vi har ulikt syn på det. Han vil heller jobbe mye, forsørge oss og leve med penger til overs, med bekostning av mindre sex. Mens jeg vil heller leve som alle andre og ha ett rikt sexliv😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finn deg en med større sexlyst. Hilsen frustrert kvinne gift i 20 år som gråt senest i går over samme problem. 

Åå, det høres ikke bra ut❤️Reagerer du på samme måte som meg, at det rett og slett knekker selvtilliten litt?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Åå, det høres ikke bra ut❤️Reagerer du på samme måte som meg, at det rett og slett knekker selvtilliten litt?

Ja det ødelegger meg

• Hjerte 2
Skrevet

Finnes det ikke noe dere kan gjøre så dere slipper å koble selvtillit til frekvens av sex da? Ufarliggjøre det på en måte? Ikke legge så mye mening og betydning i sex?

Må jo være fryktelig leit å ha så mye følelser koblet opp til sex. 
Må jo skape mye frustrasjon igjennom et langt liv når man kobler så mye forskjellig til sex..

Anonymkode: b8fba...de0

Skrevet

Tåplig. Skaff dere et liv. Sex er ikke en menneskerett! Ta dere sammen. Kos med dere selv da om nøden er så stor. Single menn vil ha sex hele tiden pga de kan ikke få det. Gifte og opptatte menn vet de kan få sex hele tiden og da slapper de av. Vær glad de ikke løper rundt som hunder i løpetid. Full jobb og lite fritid tar drepen på de fleste. Forfør din mann. Putt han i badekaret og masser han etterpå. Se om det vekker lyst. 

Anonymkode: 02f73...ae1

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det her og… Vi har vært sammen i 13 år. Han har en meget krevende fysisk jobb, jeg har ikke det, så sånn sett har jeg stor forståelse for ulikheten. Men jeg kan noen ganger ta meg i å føle meg litt «lurt». Han var en meget seksuell person da jeg traff han, og han har virkelig «ligget fra seg» i ungdomstiden/tidlig voksen, og jeg hadde aldri tenkt tanken på at han ville forandre seg på dette. Jeg er klar over at jeg har en mye høyere drift enn han, men er ofte skuffet. Han tar initiativ, men det kan gå uker. 

I vennegjengen min snakker vi mye om sex, og alle mine venninner klager over mas fra mannen, at de selv er slitne og ikke orker. Jeg er alltid lik mennene deres og får aldri nok. 

Det som er mest problemet hos oss er at han skal ha så voldsomt med overskudd for å orke, for han vil ha sex i minimum en time når vi først er i gang. Jeg liker det godt, men kunne også tenke meg en kjappis. Det synes han er unødvendig og bortkastet, og vil heller spare til han har tid og overskudd. Jeg vil ha en blanding, men det er umulig å få til tydeligvis… Jeg er kvinne 34 år og er tydelig på at dersom det ikke tar seg opp må forholdet vurderes, sex er meget viktig for meg, og jeg skal ligge i maaaange år til!

Anonymkode: 88055...74a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja det er så absolutt individuelt, men menn som gruppe skryter på seg mer sexlyst enn det vi kvinner lever med.

Så finnes det selvfølgelig kvinner med kav lyst også, og de menn som har funnet seg slike opprettholder mytene. De menn som har minst lyst tier, og opprettholder derfor mytene de også. 

Det er nok like mange kvinner som er frustrert over laber sexlyst hos partner som motsatt. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det ikke noe dere kan gjøre så dere slipper å koble selvtillit til frekvens av sex da? Ufarliggjøre det på en måte? Ikke legge så mye mening og betydning i sex?

Må jo være fryktelig leit å ha så mye følelser koblet opp til sex. 
Må jo skape mye frustrasjon igjennom et langt liv når man kobler så mye forskjellig til sex..

Anonymkode: b8fba...de0

Det er ikke sånn at man velger eller kan velge bort den seksualiteten man engang har. Det er ikke "leit" å ha mye følelser knyttet til sex.

Jeg er demiseksuell og det er den eneste seksualiteten jeg virkelig kjenner til, hvor sex uten sterke følelser ikke gir mening. Selvfølgelig kan det by på frustrasjoner også, men opplevelsen av, gleden av sex er også mye rikere og større siden den har en så stor emosjonell side. Jeg er så gammeldags at jeg tenker "elskov" heller enn "bare sex".

Og mange legger følelser i sex i større eller mindre grad, uten at jeg syns det er særlig oppsiktsvekkende.

Jeg syns på min side det ville vært mye mer leit hvis sex med den man elsker ikke var stort mer følelsesladd enn å onanere, at det bare var noe rent fysisk og null mer.  Er det et slags ideal, liksom? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånn er det her og… Vi har vært sammen i 13 år. Han har en meget krevende fysisk jobb, jeg har ikke det, så sånn sett har jeg stor forståelse for ulikheten. Men jeg kan noen ganger ta meg i å føle meg litt «lurt». Han var en meget seksuell person da jeg traff han, og han har virkelig «ligget fra seg» i ungdomstiden/tidlig voksen, og jeg hadde aldri tenkt tanken på at han ville forandre seg på dette. Jeg er klar over at jeg har en mye høyere drift enn han, men er ofte skuffet. Han tar initiativ, men det kan gå uker. 

I vennegjengen min snakker vi mye om sex, og alle mine venninner klager over mas fra mannen, at de selv er slitne og ikke orker. Jeg er alltid lik mennene deres og får aldri nok. 

Det som er mest problemet hos oss er at han skal ha så voldsomt med overskudd for å orke, for han vil ha sex i minimum en time når vi først er i gang. Jeg liker det godt, men kunne også tenke meg en kjappis. Det synes han er unødvendig og bortkastet, og vil heller spare til han har tid og overskudd. Jeg vil ha en blanding, men det er umulig å få til tydeligvis… Jeg er kvinne 34 år og er tydelig på at dersom det ikke tar seg opp må forholdet vurderes, sex er meget viktig for meg, og jeg skal ligge i maaaange år til!

Anonymkode: 88055...74a

Så da ligger du med deres menn?

Skrevet

du må enten godta at han faktisk jobber hardt, og at han faktisk er sliten.

Å jobbe er tungt for kropp og når man er ferdig vil man helst bare slappe av.

Anonymkode: dee29...ba5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tåplig. Skaff dere et liv. Sex er ikke en menneskerett! Ta dere sammen. Kos med dere selv da om nøden er så stor. Single menn vil ha sex hele tiden pga de kan ikke få det. Gifte og opptatte menn vet de kan få sex hele tiden og da slapper de av. Vær glad de ikke løper rundt som hunder i løpetid. Full jobb og lite fritid tar drepen på de fleste. Forfør din mann. Putt han i badekaret og masser han etterpå. Se om det vekker lyst. 

Nja det varierer jo ganske mye hvorvdt gifte menn har tilgang til sex hele tiden.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har kun vært sammen i ett år og allerede nå kjenner jeg på at hverdagen har kommet og ødelagt sexlivet. Kjæresten jobber veldig mye, alltid sliten og sier at han derfor ikke tenker på sex overhodet. Jeg kjenner at det begynner å gå utover selvtilliten min da jeg ofte prøver å ta iniativ ved å ta på sexy undertøy, men blir da møtt med at det er dårlig gjort av meg når han er så sliten etter jobb. Har forståelse for det, men dette ødelegger meg. Vi har sex kanskje 1 gang i uken og er 24 år gamle.

Må legge til at jeg prøver å gjøre hverdagen hans så enkel som mulig siden han jobber så mye ved å lage mat når jeg kommer hjem fra jobb, ha det ryddig i huset og klager sjeldent. Hva kan jeg gjøre?

I den alderen hadde jeg sex hver dag og flere ganger om dagen som singel. Men jeg hadde mange gode venninner som også elsket å ha sex.. Og det var nok også derfor jeg valgte å bli singel, fordi jeg hadde det så godt og deilig med venninnen mine..

Dette med at mannen er sliten når han kommer hjem fra jobb, er bare bløff og unnskyldning for å ikke ha sex🤐 Hvis ikke det er bløff har han isåfall null sexlyst.. Det kreves faktisk null energi å få ereksjonen, slik at kvinnen kan ri seg en tur til himmelen. For hvis en mann ikke har utbytte av det, bør han heller bo i en brakkeby blandt andre menn og bare tjene penger..

Jeg tror faktisk enkelte menn.. ikke klarer å se bonusen av å ha en tilfredstilt lykkelig kvinne ved sin side, som forenkler samlivet mange hakk og fjerner bekymringer.. En mann som klarer å se dette, har alltid lyst og energi nok til å ha sex med dama si💞 Forresten.. sex gir faktisk mye energi til å jobbe hardt.. så vi kan godt si at sex er en ladestasjon, som man plugger inn i dama.. Kvinner er altså gode ladere😅

Endret av Bamseklemmer
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva din mann jobber med med jobb kan være både fysisk og psykisk tung. Har han mye å tenke på så vil det gå utover sexlysten. 

Er enig med TS at penger er ikke. Viktig å leve og nyte når en kan. Prøv å kom til ett kompromiss at begge gir og tar. Og prøv å ta inskiativet selv og start leken. Kjøp deg sexleketøy og ta deg selv mens han ligger ved di  side. Ta deg selv når han ser på TV, gjør det så han ser det. Så kan ting forandre seg.

Skrevet
GiftM skrev (10 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hva din mann jobber med med jobb kan være både fysisk og psykisk tung. Har han mye å tenke på så vil det gå utover sexlysten. 

Er enig med TS at penger er ikke. Viktig å leve og nyte når en kan. Prøv å kom til ett kompromiss at begge gir og tar. Og prøv å ta inskiativet selv og start leken. Kjøp deg sexleketøy og ta deg selv mens han ligger ved di  side. Ta deg selv når han ser på TV, gjør det så han ser det. Så kan ting forandre seg.

Ingenting får en til å føle seg mer liten enn å prøve å tilfredsstille seg selv ved siden av partner, og responsen ikke er tilstede, eller til og med blir møtt med irritasjon. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...