Gå til innhold

Dere som jevnlig er alene med barn og blir syke selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor nødvendig å legge til den kommentaren? For å si at hun ikke har det så ille som andre? 

Anonymkode: 04f6a...397

Ja! Skjønner ikke at man klager når man er to! Man klarer fint å være «dausjuk» og alene med barn hvis man MÅ. Og hun her har tross alt en mann som kommer tilbake! 

Anonymkode: 92136...365

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er grusomt! All ære til aleneforeldre og gressenker (finnes det et ord for menn som er alene periodevis?).

Min mann jobber 4 - 4 turnus. I februar hadde både jeg og alle tre ungene korona. To dager etter mannen min var reist. Alle 4 var kjempedårlig med feber, kvalme, hodepine og jeg fikk påfølgende bihulebetennelse. Vi overlevde. Såvidt 😫

Anonymkode: 12764...afb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja! Skjønner ikke at man klager når man er to! Man klarer fint å være «dausjuk» og alene med barn hvis man MÅ. Og hun her har tross alt en mann som kommer tilbake! 

Anonymkode: 92136...365

Nei, klart, det er jo dumt å klage når noen har det verre. Om jeg svimer av med ettåringen i armene er det ikke så farlig! Mannen kommer jo hjem om to uker…

Vel, noe av det jeg ønsket med denne tråden var jo rett og slett å høre hva som får dere gjennom disse periodene, fordi jeg VET at det finnes mange der ute som ofte eller alltid er alene med barn, og man blir syk. 
Det at jeg har en mann som kommer hjem om to uker hjelper meg ingenting her og nå 

men et fantastisk nettverk og familie som stiller opp så godt de kan betyr mye. 

-ts

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det er grusomt! All ære til aleneforeldre og gressenker (finnes det et ord for menn som er alene periodevis?).

Min mann jobber 4 - 4 turnus. I februar hadde både jeg og alle tre ungene korona. To dager etter mannen min var reist. Alle 4 var kjempedårlig med feber, kvalme, hodepine og jeg fikk påfølgende bihulebetennelse. Vi overlevde. Såvidt 😫

,det høres tøft ut. Og jeg vet jo at man klarer det, på et eller annet vis. 

Anonymkode: 4432e...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alenemor. Når jeg ble syk kunne jeg i noen tilfeller sende barna hjem til sin far, og det er jeg evig takknemlig for!

Nå har jeg en samboer som jobber offshore. Jeg har tenkt å alliere meg med en barnløs venninne i krisetilfeller. Slik at dersom jeg blir veldig syk, så kan hun komme å hjelpe meg med barna og overnatte her hos oss. 

Bortsett fra det så legges lista lavt når jeg er dårlig. Takeaway, film og dyne på sofaen. Fri tilgang på snacks og husarbeid dropper jeg fullstendig.

Anonymkode: 475c5...5ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 21.37):

Hvordan gjør dere det? 

Jeg har to små barn som enda ikke sover natta gjennom, og ligger her med nesten 40 i feber helt utslått. Jeg har noen backup-familier som barna kjenner godt, men begge har fått omgangssyke i hus. Det kommer besteforeldre, men de har lang reisevei og andre forpliktelser, så kan ikke være her på timen, liksom. På grunn av reisevei har de heller ikke hatt dem på overnatting, så nettene må jeg ta selv. 

Dere som er jevnlig alene med barn, må jo ha vært i denne situasjonen noen ganger. Hvordan klarer dere det?

Mannen er på jobb i Australia, så det er ikke barebare å sette seg på et fly. 

Tar smertestillende, ligger på sofaen mens de leker, tar kjappe løsninger ved mat og lar det gå over. 

Anonymkode: 2ed62...8cb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

All ære til aleneforeldre og gressenker (finnes det et ord for menn som er alene periodevis?).

Ja, det heter gressenkemenn 🙂

Jeg var helt alene med datteren min fra hun var to år gammel, og da var det bare å bite sammen tennene om jeg ble syk, gjøre hverdagene så enkle som mulig mtp. matlaging. Det er som andre skriver: man graver fram utholdenhet man kanskje ikke visste man hadde engang; det er utrolig hva man klarer når man må.

Anonymkode: 55d9a...02f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man er helt alene så har man jo ikke så mye valg, det må jo bare gå. :) 

Kommer langt med Wolt/Foodora og skjerm når de er små, da kan man jo nærmest ligge på gulvet å dille med lego og lek og.

Og som de andre sier, husarbeid og slikt for bare ligge, er jo ingen som tar det fra deg... 😄 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, akkurat dette har vært min største frykt som alenemor. Det meste fikser man fint, men det å skulle være alene og syk samtidig som man skal ta seg av små barn er en temmelig uoverkommelig oppgave. 

Har ikke så mange gode råd, annet enn at man må ta lettvinte løsninger, ta imot hjelp om man kan og bite tenna sammen. Det er vondt å ikke ha mulighet til å hvile når man er syk. Masse god bedring, håper stormen rir av seg raskt! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 21.37):

Hvordan gjør dere det? 

Jeg har to små barn som enda ikke sover natta gjennom, og ligger her med nesten 40 i feber helt utslått. Jeg har noen backup-familier som barna kjenner godt, men begge har fått omgangssyke i hus. Det kommer besteforeldre, men de har lang reisevei og andre forpliktelser, så kan ikke være her på timen, liksom. På grunn av reisevei har de heller ikke hatt dem på overnatting, så nettene må jeg ta selv. 

Dere som er jevnlig alene med barn, må jo ha vært i denne situasjonen noen ganger. Hvordan klarer dere det?

Mannen er på jobb i Australia, så det er ikke barebare å sette seg på et fly. 

Du klarer det tro du meg. I mange mangeee kulturer jeg har vært og sett og besøkt har jeg møtt på kvinner av stål som deg med 8 9 unger og faren er nesten aldri vært hjemme. Vi er skapt for og tåle dette men så klart du blir utrolig sårbar og lei og du vil bare at kroppen skal finne seg til ro. Trøst deg meg at de vokser heldigvis ❤️ også tar du smertestillende imellom. Lag en wellness shot jeg var like dårlig som deg for noen dager siden med 16 mng gammelt barn. Pappa er heller aldruii hjemme så jeg måtte bare holde ut. Jeg gjorde alt men i sakte tempo. Tok meg god tid og brukte tv som distraksjin for barna eller leker Dr er veldig glad i. Dette vil gå over. Jeg føler med deg. Du føler deg så aleine. Men dette skal du huske på og fortelle barna en gsng når de ringer og sier mamma ungen er syk og vi er syke. Belær dem alt du gikk gjennom for at de skal sette pris på at mamma alltid var der. Det er det du også står igjen med. Du klarer det. Jeg heier på deg. Anbefaler deg og mose appelsin Ingefær og sitron i blender med Appelsinjuise. Drikk en stor shot hver eneste dag. Jeg følte meg mye bedre av det. Drikk varm te med honning. Ls kroppen ordne opp samtidig. Du blir bedre. Og du vil glemme ❤️ men minn dem på at mamma har vært super sterk aleine 💪 💗 det vil dem forstå når de blir eldre en dag 💖

Masse masse. Masse god bedring til deg. Og husk! 

This too shall pass 😉

Anonymkode: 1fd2c...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært alenemor. Når jeg ble syk kunne jeg i noen tilfeller sende barna hjem til sin far, og det er jeg evig takknemlig for!

Nå har jeg en samboer som jobber offshore. Jeg har tenkt å alliere meg med en barnløs venninne i krisetilfeller. Slik at dersom jeg blir veldig syk, så kan hun komme å hjelpe meg med barna og overnatte her hos oss. 

Bortsett fra det så legges lista lavt når jeg er dårlig. Takeaway, film og dyne på sofaen. Fri tilgang på snacks og husarbeid dropper jeg fullstendig.

Anonymkode: 475c5...5ff

jeg har tenkt på dette. Den verste natta burde jeg egentlig fått noen til å komme. Jeg har en tendens til å blodtrykksfall og å besvime når jeg reiser meg litt raskt opp ved høy feber, og med små barn som våkner på natta blir det gjerne rett fra sovende og reise seg opp(men var obs denne gang, og tvinga meg til å ta det rolig). Hadde en avtale med en nabo da om jevnlig kontakt, så hun skulle komme innom hvis hun ikke hørte noe. 

Lonelily skrev (12 minutter siden):

Huff, akkurat dette har vært min største frykt som alenemor. Det meste fikser man fint, men det å skulle være alene og syk samtidig som man skal ta seg av små barn er en temmelig uoverkommelig oppgave. 

Har ikke så mange gode råd, annet enn at man må ta lettvinte løsninger, ta imot hjelp om man kan og bite tenna sammen. Det er vondt å ikke ha mulighet til å hvile når man er syk. Masse god bedring, håper stormen rir av seg raskt! ❤️

Det er tøft, men har heldigvis kommet over kneika, i tillegg til at jeg har fått hjelp(de fikk ordna ting raskt da de skjønte hvor dårlig jeg var)

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det heter gressenkemenn 🙂

Jeg var helt alene med datteren min fra hun var to år gammel, og da var det bare å bite sammen tennene om jeg ble syk, gjøre hverdagene så enkle som mulig mtp. matlaging. Det er som andre skriver: man graver fram utholdenhet man kanskje ikke visste man hadde engang; det er utrolig hva man klarer når man må.

Anonymkode: 55d9a...02f

Jeg har tenkt det mange ganger etter jeg ble mor: det er utrolig hva man klarer når man må!

FrøkenMånestråle skrev (26 minutter siden):

Når man er helt alene så har man jo ikke så mye valg, det må jo bare gå. :) 

Kommer langt med Wolt/Foodora og skjerm når de er små, da kan man jo nærmest ligge på gulvet å dille med lego og lek og.

Og som de andre sier, husarbeid og slikt for bare ligge, er jo ingen som tar det fra deg... 😄 

😄 akkurat nå er det noen som tar det fra meg, med min velsignelse 😅 takk for gode foreldre og svigerforeldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...