Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har leid eller er utleier av næringslokale, er det vanlig å prute på leieprisen? 

Anonymkode: 2a4c9...ebe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Business er business og da heter det forhandle, ikke prute.

Anonymkode: 1f616...87e

• Liker 1
Skrevet

Ja det er vanlig å forhandle om leiepriser

Anonymkode: 8ca0c...866

• Liker 1
Skrevet

Har dere tips til hvordan man forhandler om pris? Har aldri gjort det før med næringslokale. Er det noen «spilleregler» som man kanskje burde følge?

Skrevet

Tips til å prute ned et næringslokale. Overskriften sier det meste hvordan dette kommer til å gå. 

1. ikke vet vi hva som er normal utleiepris på næringslokale i ditt område

2. ikke vet vi om dette næringslokale skiller seg ut på normal utleiepris (plassering, andre forhold m.m.)

3. ikke vet vi hvilken stand næringslokale er i, må det gjøres tilpasninger for at det skal fungere som næringslokale for deg?

4. osv osv..

Kort fortalt, hvis snitt utleiepris per m2 per år er kr 3000, mens det lokale du ser på er i en kjeller uten tilkoblet vann og strøm, og uten vinduer så ville jeg ikke har betalt 3000. Hvis utleieobjektet er i øverste etasje med områdets beste utsikt, en heis, siste fasiliteter med sanitæropplegg og kjøkken så vil prisen bli atskillig høyere enn snittprisen på 3000.. 

Så ut i fra det så har du noen tips på å "prute" ned prisen.. 

Anonymkode: 20f1e...fa8

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Tips til å prute ned et næringslokale. Overskriften sier det meste hvordan dette kommer til å gå. 

1. ikke vet vi hva som er normal utleiepris på næringslokale i ditt område

2. ikke vet vi om dette næringslokale skiller seg ut på normal utleiepris (plassering, andre forhold m.m.)

3. ikke vet vi hvilken stand næringslokale er i, må det gjøres tilpasninger for at det skal fungere som næringslokale for deg?

4. osv osv..

Kort fortalt, hvis snitt utleiepris per m2 per år er kr 3000, mens det lokale du ser på er i en kjeller uten tilkoblet vann og strøm, og uten vinduer så ville jeg ikke har betalt 3000. Hvis utleieobjektet er i øverste etasje med områdets beste utsikt, en heis, siste fasiliteter med sanitæropplegg og kjøkken så vil prisen bli atskillig høyere enn snittprisen på 3000.. 

Så ut i fra det så har du noen tips på å "prute" ned prisen.. 

Anonymkode: 20f1e...fa8

Skal si du var negativ. Overskriften har ingenting med hva jeg er i stand til å klare. Og du kjenner heller ikke meg og min bakgrunn. Jeg trenger vel ikke å være så formell på et forum (ref ordet prute). 

Skrevet

Hvis det er et lokale som har lagt lenge ute, så tenker jeg det er rom for å forhandle. Er det er attraktivt lokale som nylig har blitt lagt ut, så er det nok heller lite sannsynlig at du får ned prisen. Jeg har leid et par lokaler til min jobb, men har betalt det det koster (har et budsjett å forholde meg til fra min overordnede et annet sted i landet).

Anonymkode: 0ab47...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...