AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg var flink! Var du? 🥹 Anonymkode: 239c9...be7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Lol hahaha, jeg også😂 Anonymkode: 96177...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Jaaa☺️ De skryter sikkert til alle, men når man ligger der og føler seg som superwoman, er det utrolig godt å få det bekreftet av fagfolk 😅 Anonymkode: 544bc...775 5 2
Kakaoen Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Det gjorde jeg sikkert.. husker ikke 😂😂 Men hva skal de si da? Dette kunne du jo gjort litt fortere eller bedre? 😂 Klart de må skryte 😍 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Hæ nei, det tror jeg ikke 😂 Jeg var jo dritdårlig til å føde da, så kanskje det var derfor? Men jeg fikk en kommentar fra ei som var og tok blodprøver av meg at hun aldri hadde møtt en så blid fødende før, det hun ikke visste var at jeg nettopp hadde fått epidural 🤭 Anonymkode: 0e09f...586 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Tja, de har begge gangene vært typ "oi for en perfekt fødsel tjohei" fordi jeg har født på 2-3 timer uten nevneverdig blodtap og uten rifter og babyer med full apgar osv. Jeg ble forbanna begge gangene fordi ingenting ved å presse ut 4,4 kilo fordelt på 50 cm på under 3 timer føltes perfekt. Så alt av skryt og hurramegrundt føltes flåsete og dritt og det var sykt lett for dem å si som ikke hadde trengt å stå i det 🙃 Anonymkode: 8f6ff...fa7 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Ja men jeg var overhode ikke "flink" annet enn at jeg hadde det helt jævlig og ungen kom jo ut til slutt. Så antar de bare sier det til alle for å være hyggelige og oppmuntrene i en sykt kjip situasjon. Litt som når man roser barn som lærer seg ting eller gjør noe nytt Anonymkode: 1fec2...867 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Jordmor var sånn halvveis i sjokk, og jeg fikk beskjed om at det der klarte jeg fint på egenhånd. Anonymkode: 7d5d4...d53
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Ja, jeg fikk skryt, ville ikke ha smertelindring. Ba henne bare si når jeg skulle presse og la meg holde på. Pustet godt og tålte ikke noens stemmer eller oppmuntring. Hun ble helt fra seg og hadde ikke vært borti makan sahun før hun sa at mange kvinner blir hysteriske. Det syntes jeg var litt dårlig sagt, fordi man kan få helt panikk og da er det greit at jordmor er støttende og ikke ser ned på ¨hysteriske¨ kvinner som føder. Anonymkode: 50334...2ce 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Tja, de har begge gangene vært typ "oi for en perfekt fødsel tjohei" fordi jeg har født på 2-3 timer uten nevneverdig blodtap og uten rifter og babyer med full apgar osv. Jeg ble forbanna begge gangene fordi ingenting ved å presse ut 4,4 kilo fordelt på 50 cm på under 3 timer føltes perfekt. Så alt av skryt og hurramegrundt føltes flåsete og dritt og det var sykt lett for dem å si som ikke hadde trengt å stå i det 🙃 Anonymkode: 8f6ff...fa7 Ja i disse dager blir jo alt galt enten man gjør det ene eller det andre. Anonymkode: 96177...8ee 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg fikk skryt av to jordmødre. Først et stykke ut i fødselen da jordmor anbefalte epidural. Jordmor sa da at hun var imponert over hvor godt jeg håndterte smertene, men at det virket som om kroppen trengte å hvile. Åpningen var da fremdeles bare 3 cm, etter mange timer med kraftige, slitsomme rier. Andre gang var når baby omsider var ute. Da fikk jeg skryt for å ikke ha gitt opp, til tross for at det var tungt, vondt, jeg var utslitt og babyen ikke roterte riktig. Legen var forberedt på å måtte gripe inn. Jeg f Anonymkode: 4cb89...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 kanskje flere av dem bare skryter for å være høflige, og finne på noe hyggelig å si? Anonymkode: f86c5...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): kanskje flere av dem bare skryter for å være høflige, og finne på noe hyggelig å si? Anonymkode: f86c5...cc5 Definitivt, de har jo flere fødende i døgnet mest sannsynlig og det er rutine for dem. "Kjempeflink supert altså hurra shit så godt du takler dette mhm tipp topp tommel opp". Hva annet skal de si liksom 🙃 Anonymkode: 8f6ff...fa7 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 Skrøt jordmor etter fødsel? Ingen husker vel sin egen fødsel! Anonymkode: 362bc...a39 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 Fikk besøk av jordmor to dager etter fødsel. Hun kom på fritiden for å si at det var den morsomste fødselen hun hadde hatt. Jeg hadde visstnok spredd enormt med latter, ikke at jeg husker så mye av det. Anonymkode: 37fc8...d36
Anononyma Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 Fikk masse skryt av jordmor etterpå, men fikk kjeft av fødelegen for å være lite samarbeidsvillig når hun skulle sette vakuum 😂
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #17 Skrevet 5. oktober 2022 Fra jordmor 1 og 2 fikk jeg skryt, og fra fødselslegen fikk jeg en takk for å pushe makspulsen hennes. 😂 Anonymkode: 0dd27...c85
Lorieen Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 Nei, jeg kan ikke huske å ha fått skryt under noen av mine fødsler. Men jeg har erklært «Jeg klarte det!» et par ganger, og fått bekreftet at «Ja, det gjorde du jammen!» 😂 Har født tre på sykehus og to hjemme. Ingen inngrep eller smertelindring. Jeg blir ekstremt innadvendt når jeg føder og vil bare være i fred med pustinga mi. 2
Rastebenk Skrevet 5. oktober 2022 #19 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg husker at jordmoren var så opptatt av at jeg hadde "født helt naturlig" og "er du ikke stolt? Du klarte det helt uten smertestillende!!" Og jeg svarte at jeg visste ikke at det å føde var en jævla konkurranse. Jeg fikk tidlig epidural med nr 2 og hadde en sjukt mye bedre fødeopplevelse 👍 6 1
Turtellure12 Skrevet 5. oktober 2022 #20 Skrevet 5. oktober 2022 Jaaa ❤️ Fikk høre at jeg klarte meg utrolig bra. Hun gjør garantert dette med flere, men på en annen side så syns jeg mødre gjør en fantastisk jobb alle sammen. Alle kvinner som føder gjør en dritgod jobb - vi bringer liv inn i verden og det bør roses! Bra jobba jenter 👏 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå