AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg er fra meg av bekymring. Jeg hadde ingen interesse før barn før jeg fikk sønnen min. Hørte folk fortelle på jobb om de små barna sine og det gikk inn ene øret og ut det andre. Så fikk jeg sønnen min, som nå er 1,5 år. Og jeg elsker han så inderlig.. Har gjort mitt beste hele veien og ting har gått bra. Så begynte han i bhg i august. Og første uka fikk han feber. Varte tre dager, frisk igjen. Så ny runde en måned etter det, feber en dag og raskt frisk. Men nå fikk han feber for en uke siden og har fortsatt feber. Har vært hos lege og legevakt, de sier det er et virus mest sannsynlig. Det begynner tære på psyken min at han ikke blir frisk. Er det virkelig vanlig med så mange dager med feber? Ligger på rundt 38 nå, var på 39 de første dagene. Jeg er bare så satt ut av varigheten og hvor intenst dette er. Søvnen hans er helt forstyrret, han må sitte inne hele dagen og kjeder seg og han har hatt dårlig matlyst. Føler barnehagestart har vært beintøft. Mellom feberperiodene har han hatt sånn hoste hele veien. Virker som han aldri blir helt frisk. De sover ute også, som jeg er skeptisk til når han er småsyk. Hva spør jeg om. Jeg vet ikke. Er rett pg slett bare ganske nedkjørt nå. Min samboer sier barnehage er noe dritt og han kan ikke fortsette der. Jeg må vel innrømme at det her er ufattelig tøft. Noen som kjenner seg igjen i å ha følt seg så fortvila? Anonymkode: 4abb7...3d8
Heln Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Min begynte i barnehage i fjor, og hadde over 50 dager hjemme syk frem til han tok sommerferie. Han var jo også syk i helger og ferier, de talte jeg ikke med. Barnehagestart er noe dritt, små barn skal være masse syke, og du får tenke at det er bedre at barnet har disse sykdommene nå enn senere når det vil reagere værre. Flere sykdommer som gir feber i over ei uke, det er frustrerende, men likt for de fleste desverre.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Heln skrev (Akkurat nå): Min begynte i barnehage i fjor, og hadde over 50 dager hjemme syk frem til han tok sommerferie. Han var jo også syk i helger og ferier, de talte jeg ikke med. Barnehagestart er noe dritt, små barn skal være masse syke, og du får tenke at det er bedre at barnet har disse sykdommene nå enn senere når det vil reagere værre. Flere sykdommer som gir feber i over ei uke, det er frustrerende, men likt for de fleste desverre. Å Gud tusen takk. Dette hjalp. Så feber en uke er absolutt ikke uvanlig? Anonymkode: 4abb7...3d8
Heln Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å Gud tusen takk. Dette hjalp. Så feber en uke er absolutt ikke uvanlig? Anonymkode: 4abb7...3d8 Absolutt ikke. Feber betyr bare at imunforsvaret jobber, og de små tåler feber mye bedre enn oss voksne 1
Ella_xx Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Vi har nettopp vært igjennom en runde med Adeno-virus på vår lille på 1.5 (eller dvs, legen tror det er dette viruset, vi har ikke tatt blodprøve). Han hadde også feber i rundt en uke, så en dag feberfri, før han fikk feber i to nye dager. Legen sa hostingen kan fortsette i ukesvis selv om han nå er frisk fra viruset 🤷♀️ Utrolig slitsomt - føler med deg! 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Det er utrolig slitsomt med barnehagestart og sykdom. Mange av barna blir veldig mye syke. Min yngste som startet i fjor, har hatt mye. feber. Noen ganger har det vart over en uke også. Det er ikke helt uvanlig, så lenge feberen blir lavere. I år har hun ikke hatt så mye feber, men er konstant småforkjølet. Jeg, som jobber i barnehage, er imidlertid på min tredje runde med feber i år, og hver gang har jeg blitt smittet av ettåringene, som altså også har hatt tre skikkelige sykdomsrunder siden de startet i august. Å sove ute i frisk luft er ikke skadelig i så måte (så lenge det ikke er mange minusgrader), de ansatte passer på at barna ikke fryser. Hos oss sover de inne på madrasser. Det hjelper altså ikke. Anonymkode: 28219...67d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Tusen tusen takk for svar alle sammen og at dere fikk tankene mine litt på plass igjen. Det hjalp meg så innmari. Nå kan jeg sove godt Anonymkode: 4abb7...3d8 1
Sofakona Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Min er eldre.. hun er 4 og hadde nettop 7 dager med feber...og min på 10 år har hat 2 uker med halsbetennelse. Barnehagen er lik mye syk dessverre he he
tussi84 Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 (endret) Har nettopp vært gjennom noe av det samme selv på 2 åringen vår. Han hadde lav feber i 7 dager ca (38 -38.9) og veldig lav matlyst. I tillegg til mye slim, hoste og snørr. Det ble en 5 dager hjemme med sykt barn. Han hoster fortsatt mye men i bhg så blir de jo aldri helt friske. Han begynte i bhg I oktober I fjor, og ja på dette ene året har han vært gjennom 6-7 forkjølelser, corona, og omgangssyke + et par barnesykdommer. Noen ganger blir det 2 dager hjemme, andre ganger 4. Alt spørs på allmenntilstand og feber. Rekorden for å være hjemme med sykt barn har vært 8 dager i strekk. Fram til landet åpnet opp for alle restriksjoner pga corona så måtte barnet også bli hjemme ved nyoppstartet symptomer på luftveisinfeksjoner selvvom det ikke hadde feber. Da var det jo enda mer fravær.. Det går gjerne i 2-3 uker i bhg om gangen før barnet blir hjemme noen dager pga sykdom. Deretter en nye 2-3 uker før det er ny runde.. Og samboeren din er helt på bærtur her. Ungene skal bli syke i bhg. Det er normalt. Og de blir oftere syke fordi de har ikke opparbeidet seg et immunforsvar. Sett bortsett fra det så er bhg en positiv ressurs selv for de minste barna. Det er mye pedagogisk opplegg som lærer barna mange bra ting. De Fleste liker seg i bhg også. Endret 6. oktober 2022 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er fra meg av bekymring. Jeg hadde ingen interesse før barn før jeg fikk sønnen min. Hørte folk fortelle på jobb om de små barna sine og det gikk inn ene øret og ut det andre. Så fikk jeg sønnen min, som nå er 1,5 år. Og jeg elsker han så inderlig.. Har gjort mitt beste hele veien og ting har gått bra. Så begynte han i bhg i august. Og første uka fikk han feber. Varte tre dager, frisk igjen. Så ny runde en måned etter det, feber en dag og raskt frisk. Men nå fikk han feber for en uke siden og har fortsatt feber. Har vært hos lege og legevakt, de sier det er et virus mest sannsynlig. Det begynner tære på psyken min at han ikke blir frisk. Er det virkelig vanlig med så mange dager med feber? Ligger på rundt 38 nå, var på 39 de første dagene. Jeg er bare så satt ut av varigheten og hvor intenst dette er. Søvnen hans er helt forstyrret, han må sitte inne hele dagen og kjeder seg og han har hatt dårlig matlyst. Føler barnehagestart har vært beintøft. Mellom feberperiodene har han hatt sånn hoste hele veien. Virker som han aldri blir helt frisk. De sover ute også, som jeg er skeptisk til når han er småsyk. Hva spør jeg om. Jeg vet ikke. Er rett pg slett bare ganske nedkjørt nå. Min samboer sier barnehage er noe dritt og han kan ikke fortsette der. Jeg må vel innrømme at det her er ufattelig tøft. Noen som kjenner seg igjen i å ha følt seg så fortvila? Anonymkode: 4abb7...3d8 De små i minste avdelingene som begynner er ofte mer hjemme syk enn i barnehagen første året! Anonymkode: fda8e...4a2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Skrevet 6. oktober 2022 Heeeeeelt normalt. Hilsen flergangsforelder. Anonymkode: 91ae8...07e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 Min hadde to uker med rundt 40 i feber i fjor høst. Ble fulgt godt opp hos fastlege, vi var vel innom 3 ganger på de to ukene. Hun spiste lite, men fikk i seg mye væske heldigvis. Så vi slapp innleggelse. Med det sagt, følg magefølelsen din, den har ofte rett. Anonymkode: 5c98b...f4e
Ulrikke Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 Det er helt vanlig! Hvis jentungen her hadde 14 dager uten feber eller omgangssyke den høsten/vinteren hun begynte i barnehagen, så var det jubel og kryss i taket. Kjempeslitsomt, men ikke uvanlig dessverre! Det går seg til da, hvis det er noen trøst!
Tarzani Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Så bra at svarene du har fått har beroliget deg. Det er mange ting som føles skummelt når man får sitt første barn. Jeg husker jeg googlet meg halvt ihjel den første tiden, følte jeg var skikkelig bekymret for alt som kunne gå galt.. Første barnehageåret var grusomt! Vi hadde 2 barn som begge startet i bhg samtidig. Vi fikk omgangssyke 4 ganger i løpet av det første halvåret. Og så kom ørebetennelse, luftveisinfeksjon og diverse annet i tillegg. Rennende nese og hoste var mer vanlig enn uvanlig hele det første året. Men så ble det heldigvis bedre:)
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 Samme her. Hvis det går to til tre uker uten sykdom er det bare å stålsette seg for neste runde, for vi vet den kommer. Har hatt noen heftige runder her også, med høy feber hver dag i over to uker - helt uutholdelig, og blir så bekymret! Anonymkode: a99e4...6c6
ms. Perfect Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 I hadde barnehagestart i fjor. Jeg føler hele fjoråret har vært en eneste lang sykdomsperiode. Vi rekker knapt å registrere at snørr eller hoste er borte, før det er på plass igjen. Det har heldigvis vært litt bedre i år. Det er fortsatt hyppig eller nærmest konstant, men det rammer ikke så hardt som i fjor. Nå er det jo koronabarn på toppen av det hele, så han har jo ikke blitt eksponert for noe som helst omtrent før han begynte i barnehagen🥵
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå