Gå til innhold

Blir jeg fortsatt stalket, eller er jeg paranoid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg datet en fyr i en kort periode for over  ti år siden, og han har ikke latt meg være i fred siden. Det har vært en kamp med blokkering av kontoer på sosiale medier og telefonnummer som er blitt skiftet, han dukket plutselig opp på steder det var helt usannsynlig at han skulle dukke opp, jeg vet aldri hvordan han kan vite hvor jeg er, jeg slutte å legge ut noe som helst på sosiale medier for flere år siden. Av en eller annen grunn fant han alltid en metode å terrorisere meg med meldinger og å «plutselig» være der jeg er.

For ca. ett halv år siden så ble det helt stille. Jeg var trodde ikke helt på det med en gang, men det ser når ut som det endelig er over, eller er det det? Det dukker nemlig opp en del kontoer på facebook som er foreslått for meg som er kontoer jeg av ulike årsaker er ganske sikker på er hans. Disse kontoene har ingen venner, men er allikevel et forslag til meg? Er dette et tegn på at denne kontoen har besøkt min konto ofte?

Han har jo ikke kontaktet meg og det er jo bra, men føler uansett det er skikkelig ekkelt at jeg alltid føler meg overvåket. Jeg får jo ikke gjort noe med det heller😢 eller?

Anonymkode: 95429...f51

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble stalket og er fortsatt paranoid mange år etter det ga seg. Bruker ikke ekte navn på Facebook eller instagram, godtar ingen jeg ikke vet 100% sikkert at jeg kjenner IRL,  har tlf og adresse skjult fra 1881 og bruker ikke vipps. Har slettet alle spor etter meg på Google 

Stoler ikke på nye personer jeg blir kjent med 

Ganske trist men bedre enn å hele tiden være redd 

Anonymkode: acaf7...aba

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

en troll som prøver å skrive hvor spesiell hun er selv etter ti år

at en mann kaster bort tiden for å stalke henne

kjipt når man tviler på seg selv gitt...

Anonymkode: b5c8a...6c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan skulle det å skrive en lite sensasjonell historie som anonym på et forum få meg til å føle meg spesiell?

Jeg kan i tillegg bare informere deg om at det er en svært lite glamorøs situasjon å havne i. Man føler seg ikke så heldig eller spesiell vil jeg si.

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan skulle det å skrive en lite sensasjonell historie som anonym på et forum få meg til å føle meg spesiell?

Jeg kan i tillegg bare informere deg om at det er en svært lite glamorøs situasjon å havne i. Man føler seg ikke så heldig eller spesiell vil jeg si.

haha, hoho, hihi...

Skrevet

Hvor gamle er dere? Er du gått videre?

Anonymkode: 5128f...849

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor gamle er dere? Er du gått videre?

Anonymkode: 5128f...849

Jeg er i tredveårene han er en god del eldre enn meg. Vi datet ikke lenge, jeg var aldri skikkelig forelsket i han. Har giftet meg og fått barn siden den gang så ja, du kan vel trygt si jeg har gått videre.

• Liker 1
Skrevet

Så ubehagelig TS. 

Men kanskje det er åp tide å gi slipp? Skal du la han påvirke deg resten av livet?

Hadde fått hjelp med å hanskes tankene av en profesjonell slik at du har noen gode mekanismer for å håndtere tanker og frykt når de dukker opp, eller bare blokkere de der rare kontoene som dukker opp.

Hva skal han gjøre da? om dere plutselig er på samme buss? Snakke med deg? Hva skjer da? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
lillevill skrev (20 timer siden):

Så ubehagelig TS. 

Men kanskje det er åp tide å gi slipp? Skal du la han påvirke deg resten av livet?

Hadde fått hjelp med å hanskes tankene av en profesjonell slik at du har noen gode mekanismer for å håndtere tanker og frykt når de dukker opp, eller bare blokkere de der rare kontoene som dukker opp.

Hva skal han gjøre da? om dere plutselig er på samme buss? Snakke med deg? Hva skjer da? 

Du skjønner sikkert at usikkerheten i dette ligger i at man ikke vet hvordan slike mennesker reagerer, for det er ulikt. I noen tilfeller fører avvisning til et raseri der personer i ubalanse kan finne på å være voldelig mot den de i utgangspunktet var romantisk interessert i. Det er ikke mye hyggelig å "tilfeldig" møte på en slik forstyrret person, og at vedkommende følger deg til døra der du bor.

TS, det kan være at du overtenker, men overse fremmede som tar kontakt på Facebook o.l., og vær normalt på vakt ellers. Stillheten kan bety at han gikk lei og innså at det aldri ville bli dere to.

Anonymkode: 546cd...c0b

Skrevet

Forslag om venner handler om kontakter på telefonlisten din, felles venner og kontakter som du er venner med på andre plattformer. Han stalker deg ikke. Om du sletter nummeret hans, og sletter ham fra tiktok, twitter, insta og snap, tipper jeg at tipsene om å bli venn med ham blir borte.

Skrevet

Jeg får også opp kontoer til folk jeg ikke kjenner og er helt tilfeldig. Men, disse kontoene har venner, og ofte minst en felles venn. Synes det er rart at en helt venneløs konto blir foreslått. 
Bor dere i nærheten av hverandre? Har du likt noen grupper, sider, innlegg eller annet på facebook som disse kontoene kan ha felles med deg? 
Og jeg skjønner det er tungt TS. I nærmere 10 år har du blitt stalket, og det er ikke lett å plutselig skru av den bryteren over å alltid føle deg iaktatt. 

Anonymkode: 31970...1e8

Skrevet

Har du nummeret hans lagret på telefonen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 0.45):

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 16.22):

haha, hoho, hihi...

Hva er ditt problem, egentlig? 

Stalking er ikke så uvanlig som du kanskje tror:

1A834E65-E0D4-4C2B-80D8-90533812C272.jpeg

Anonymkode: 38a6a...1a0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...