AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Kanskje overanalysering, men ble litt nysgjerrig på hva som mentes med dette. Men vi er flere som deler og varmtvannet er blitt borte fordi folk har kjørt vaskemaskinen i hele dag, har vært noen 60graders vasker. Så skulle hun ene dusje og går rundt og klarer på at det ikke er varmtvann og at hun føler seg så skitten. Så sa jeg: «kan du ikke bare dusje i kaldt?, jeg gjør det hele tiden for å spare» . Ikke på noen spydig måte, men siden hun klager over hvor skitten hun føler seg så kunne hun vel bare dusjet? Så svarer hun: «nei, det er bare ubehagelig, men ditt valg, fint for deg».. har folk blitt helt pysete? Anonymkode: 08e52...b6a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Vaskemaskina skal ikke bruke av varmvannet(den varmer opp vannet selv), så om dere mener den har skylden for at det ikke er mer varmvann, burde dere ringe en elektriker Anonymkode: a7051...b60 20 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vaskemaskina skal ikke bruke av varmvannet(den varmer opp vannet selv), så om dere mener den har skylden for at det ikke er mer varmvann, burde dere ringe en elektriker Anonymkode: a7051...b60 Rørlegger*** selvfølgelig Anonymkode: a7051...b60 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rørlegger*** selvfølgelig Anonymkode: a7051...b60 Ok, jeg har ikke peiling heller. Trodde alt som brukte varme kunne ta fra varmepumpen. Men da er det en annen grunn sikkert. Anonymkode: 08e52...b6a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Hvorfor er folk pyser bare fordi de ikke gjør som deg? Anonymkode: 425d3...fb3 7 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Det er kun en ting som bruker varmt vann og det er kranen det varme vannet tappes fra - så noen har brukt opp vannet, noen som i et menneske dere deler bolig med.. Når det er sagt, jeg hadde heller vasket meg med våtservietter enn å dusje i kaldt vann! Anonymkode: b92eb...0af 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor er folk pyser bare fordi de ikke gjør som deg? Anonymkode: 425d3...fb3 Kaldt vann hverken dreper eller skader deg! Før i tiden hadde faktisk ikke folk varmt vann! Noen steder er det fremdeles folk som ikke har. Og dyr bor ute i naturen og har bare kaldt vann… tenk å la seg stoppe fra å vaske seg fordi vannet er kaldt. Anonymkode: 08e52...b6a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kaldt vann hverken dreper eller skader deg! Før i tiden hadde faktisk ikke folk varmt vann! Noen steder er det fremdeles folk som ikke har. Og dyr bor ute i naturen og har bare kaldt vann… tenk å la seg stoppe fra å vaske seg fordi vannet er kaldt. Anonymkode: 08e52...b6a Nå lever vi heldigvis i en tid og ett sted i verden vi kan slippe å dusje i kaldt vann, og det er derfor ikke nødvending. jeg sier som hu sa you do you. Anonymkode: 425d3...fb3 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kaldt vann hverken dreper eller skader deg! Før i tiden hadde faktisk ikke folk varmt vann! Noen steder er det fremdeles folk som ikke har. Og dyr bor ute i naturen og har bare kaldt vann… tenk å la seg stoppe fra å vaske seg fordi vannet er kaldt. Anonymkode: 08e52...b6a Ok? Og så? 😅 Nå lever i en moderne tidsepoke og de som lever nå er oppvokst med varmtvann i dusjen. Det hjelper ikke romkameraten din at folk måtte vaske seg i bekken om vinteren før. Og ingen er pingle bare fordi de liker noe annerledes enn deg. Anonymkode: 1c4c6...3a4 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 Hun svarer jo som hun gjør fordi hun blir irritert på deg fordi du er selvgod og selvrettferdig. Det er ikke storforlangende fra hennes side å forvente at det er varmt vann i dusjen når hun betaler for at det skal være akkurat det, så her er det du som er litt ute å sykler når du villig betaler for varmtvann du ikke bruker. Anonymkode: 793a1...162 11
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Spørsmålet er jo hvem som har brukt opp alt det varme vannet tidligere på dagen i dusjen? Oppvaskmaskin og vaskemaskin bruker kaldt vann som varmes opp. Anonymkode: d37eb...2d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #12 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så sa jeg: «kan du ikke bare dusje i kaldt?, jeg gjør det hele tiden for å spare» . Så svarer hun: «nei, det er bare ubehagelig, men ditt valg, fint for deg».. har folk blitt helt pysete? Anonymkode: 08e52...b6a ' Nei, det er bare ubehagelig' - Hun opplyste deg om at hun ikke liker kalddusj. 'Men ditt valg' - Hun bekreftet at du står fritt til å velge vanntemperatur selv. 'Fint for deg' - Hun støttet at ditt valg er riktig for deg. På hvilken måte tenker du dette indikerer at 'folk er pysete'? Nei, du overanalyserer ikke. Du underanalyserer. Anonymkode: 509db...487 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #13 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje overanalysering, men ble litt nysgjerrig på hva som mentes med dette. Men vi er flere som deler og varmtvannet er blitt borte fordi folk har kjørt vaskemaskinen i hele dag, har vært noen 60graders vasker. Så skulle hun ene dusje og går rundt og klarer på at det ikke er varmtvann og at hun føler seg så skitten. Så sa jeg: «kan du ikke bare dusje i kaldt?, jeg gjør det hele tiden for å spare» . Ikke på noen spydig måte, men siden hun klager over hvor skitten hun føler seg så kunne hun vel bare dusjet? Så svarer hun: «nei, det er bare ubehagelig, men ditt valg, fint for deg».. har folk blitt helt pysete? Anonymkode: 08e52...b6a Jeg synes det er interessant at det er hennes utsagn du ser på som problematisk her, og ikke ditt eget. Du viser lite empati og forståelse - er det slik du vanligvis snakker til andre? Dette handler jo ikke om at hun er pysete (!) evt at folk generelt er pysete (!), men at hun ønsket å ta en varm dusj og det har du i grunn ingenting med. Likevel prøver du å avfeie hennes følelser og meninger og sier at det ikke er et problem, for hun kan jo bare gjøre som du gjør. Dermed svarer hun at det er ditt valg. På den måten slipper dere en åpen konflikt, men den ligger jo der under overflaten til neste gang. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ok, jeg har ikke peiling heller. Trodde alt som brukte varme kunne ta fra varmepumpen. Men da er det en annen grunn sikkert. Anonymkode: 08e52...b6a Varmt vann kommer fra en varmtvannsbereder, en varmepumpe er noe helt annet. Anonymkode: 4c347...550 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #14 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg dusjer ikke i kaldt vann. Du var spydig som faen Anonymkode: 4a70c...957 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #15 Skrevet 6. oktober 2022 Hun reagerte litt passivt agressivt fordi du var frekk. Anonymkode: 0d962...e45 5
Blueberrymuffin Skrevet 6. oktober 2022 #16 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kanskje overanalysering, men ble litt nysgjerrig på hva som mentes med dette. Men vi er flere som deler og varmtvannet er blitt borte fordi folk har kjørt vaskemaskinen i hele dag, har vært noen 60graders vasker. Så skulle hun ene dusje og går rundt og klarer på at det ikke er varmtvann og at hun føler seg så skitten. Så sa jeg: «kan du ikke bare dusje i kaldt?, jeg gjør det hele tiden for å spare» . Ikke på noen spydig måte, men siden hun klager over hvor skitten hun føler seg så kunne hun vel bare dusjet? Så svarer hun: «nei, det er bare ubehagelig, men ditt valg, fint for deg».. har folk blitt helt pysete? Anonymkode: 08e52...b6a Jeg har ikke blitt pysete, tåler mye. Men dusje i kaldt vann det gidder jeg rett og slett ikke. Det er rett og slett ubehagelig og ukomfortabelt. Å gjøre ting som er ubehagelig eller ukomfortabelt gjør deg ikke mer modig eller mindre pysete. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #17 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes det er interessant at det er hennes utsagn du ser på som problematisk her, og ikke ditt eget. Du viser lite empati og forståelse - er det slik du vanligvis snakker til andre? Dette handler jo ikke om at hun er pysete (!) evt at folk generelt er pysete (!), men at hun ønsket å ta en varm dusj og det har du i grunn ingenting med. Likevel prøver du å avfeie hennes følelser og meninger og sier at det ikke er et problem, for hun kan jo bare gjøre som du gjør. Dermed svarer hun at det er ditt valg. På den måten slipper dere en åpen konflikt, men den ligger jo der under overflaten til neste gang. Varmt vann kommer fra en varmtvannsbereder, en varmepumpe er noe helt annet. Anonymkode: 4c347...550 Jeg er enig med deg, men det finnes faktisk varmepumper for å varme opp varmtvannsbereder. Nibe varmtvannsbereder med varmepumpe F-110. Se utvalget og sjekk de gode prisene. Fri frakt | VVS Komplett - VVS Komplett Anonymkode: a54a3...7c1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Kaldt vann hverken dreper eller skader deg! Før i tiden hadde faktisk ikke folk varmt vann! Noen steder er det fremdeles folk som ikke har. Og dyr bor ute i naturen og har bare kaldt vann… tenk å la seg stoppe fra å vaske seg fordi vannet er kaldt. Anonymkode: 08e52...b6a De har da varmet opp vann i alle tider for å vaske seg... Og alle dyra som bor i det fri tåler jo selvfølgelig mye mer enn oss. Jeg er helt enig i at man ikke trenger å dusje i glovarmt vann, og er enig i at det både kan være bra for kroppen å dusje kaldt og at det går an å trene seg opp til å tåle det, men man like lett være en som fort blir syk av å være frossen. Bor du ikke i et varmt land så er det helt ok å ønske litt varmt vann i dusjen 3/4deler av året tenker jeg. Anonymkode: 327eb...f23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå