AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Del Skrevet 5. oktober 2022 Folk kikker og blir så skeptiske. Pga slik jeg ser ut. Jeg gidder ikke å endre på stilen min bare for å gjøre andre komfortabel på do. Jeg tilhører også kvinnedoen da jeg er født og er kvinne. Men en kvinne kan også ha kort hår og være maskulin. Virker som om det er helt fjernt for enkelte. Det skjer hver eneste gang jeg er på do. Det blir for ille når ikke jeg kan gå trygt inn på offentlig do og høre folk rope etter meg "Du har gått feil", nei jeg har ikke det. De blir riktig nok stumme og pinlig berørt, men det er faktisk mest ubehagelig for meg som må møte dette hver eneste dag. Det finnes ikke en fasit over hvordan kjønn skal være. Hvorfor kan ikke folk stole på at man går riktig? Jeg orker ikke debatt om overgrep. Fordi man kan ikke dra alle maskuline over en kam. Folk må kunne være som de er uten at folk rundt skal være redde hele tiden. Anonymkode: 3f335...6ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #2 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 20.19): Folk kikker og blir så skeptiske. Pga slik jeg ser ut. Jeg gidder ikke å endre på stilen min bare for å gjøre andre komfortabel på do. Jeg tilhører også kvinnedoen da jeg er født og er kvinne. Men en kvinne kan også ha kort hår og være maskulin. Virker som om det er helt fjernt for enkelte. Det skjer hver eneste gang jeg er på do. Det blir for ille når ikke jeg kan gå trygt inn på offentlig do og høre folk rope etter meg "Du har gått feil", nei jeg har ikke det. De blir riktig nok stumme og pinlig berørt, men det er faktisk mest ubehagelig for meg som må møte dette hver eneste dag. Det finnes ikke en fasit over hvordan kjønn skal være. Hvorfor kan ikke folk stole på at man går riktig? Jeg orker ikke debatt om overgrep. Fordi man kan ikke dra alle maskuline over en kam. Folk må kunne være som de er uten at folk rundt skal være redde hele tiden. Anonymkode: 3f335...6ce Jeg tror ikke du blir kvitt disse folkene, beklager, vi alle opplever dem på en eller annen måte. Anonymkode: 16be5...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Del Skrevet 6. oktober 2022 Jeg er også en korthåret jente / dame som bruker klær fra herreavdelingen. Blir noen ganger tatt for å være gutt og det er selvfølgelig litt pinlig for både meg og dem, men jeg prøver å bare ha litt selvironi med det (selv om det ikke alltid er det letteste) På offentlig toalett får jeg gjerne et blikk eller lignende fra jenter som kanskje lurer på om de eller jeg har gått feil, en sjelden gang en kommentar, men heldigvis ikke noe mer ubehagelig enn det. Pleier bare å smile, evt. kremte eller hilse så de kan høre stemmen min, haha. Anonymkode: e60f5...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Del Skrevet 7. oktober 2022 Huff, det er synd at noen er så uhøflige. Det visste jeg ikke. Uansett så gjør man jo sitt i båser. Har selv sett en jeg tenkte kanskje var «hen», men det spiller ingen rolle for meg. Hadde vært interessant om kvinner som er så opptatte av slikt ville godtatt uoperert transmann på toalettet. De insisterer på man ska gå på det toalettet som «hører til» ens biologiske kjønn. Men tipper en transmann ville blitt nektet adgang. Anonymkode: b30f0...52f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå