AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Del Skrevet 5. oktober 2022 Vi har bodd sammen i snart 2 år og vi blir ikke helt enige om husregler til våre barn. Vi hadde i utgangspunktet ganske forskjellige regler, han er mer streng enn meg og jeg er sikkert litt for lite streng. Nå har bl.a. skjermtid blitt en utfordring. Barna må legge fra seg mobilen på stua når dem legger seg og får ikke ha den ved spisebordet, men ellers har dem fått bruke den. Nå har vi fått foreldrekontroll på nettet og han synes det børe være Max 3 timer tilsammen daglig med mobil/tv/pc. Barna er 12,14 og 15 år gamle. Jeg har også latt min på 12 sett ting som hun er for ung for, bl.a Stranger Things. Jeg synes det er vanskelig å ta fra goder som dem har hatt tidligere, det skaper mye irritasjon hos dem der de skylder på samboer. Skjønner at vi ikke kan ha forskjellige regler for barna men når vi i utgangspunktet mener så forskjellige ting så blir det så vanskelig. Vet jammen ikke hva vi skal gjøre for å løse problemene, eller om vi er villige til å gjøre endring.. Noen råd? Anonymkode: ca099...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Del Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har bodd sammen i snart 2 år og vi blir ikke helt enige om husregler til våre barn. Vi hadde i utgangspunktet ganske forskjellige regler, han er mer streng enn meg og jeg er sikkert litt for lite streng. Nå har bl.a. skjermtid blitt en utfordring. Barna må legge fra seg mobilen på stua når dem legger seg og får ikke ha den ved spisebordet, men ellers har dem fått bruke den. Nå har vi fått foreldrekontroll på nettet og han synes det børe være Max 3 timer tilsammen daglig med mobil/tv/pc. Barna er 12,14 og 15 år gamle. Jeg har også latt min på 12 sett ting som hun er for ung for, bl.a Stranger Things. Jeg synes det er vanskelig å ta fra goder som dem har hatt tidligere, det skaper mye irritasjon hos dem der de skylder på samboer. Skjønner at vi ikke kan ha forskjellige regler for barna men når vi i utgangspunktet mener så forskjellige ting så blir det så vanskelig. Vet jammen ikke hva vi skal gjøre for å løse problemene, eller om vi er villige til å gjøre endring.. Noen råd? Anonymkode: ca099...a4d 3 t sammen for så store barn? Hadde ikke gått med på det Anonymkode: 83b36...781 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Del Skrevet 5. oktober 2022 Du er altfor slapp og burde høre på din samboer som virker fornuftig med tanke på regler og grenser. Anonymkode: 0f396...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 5. oktober 2022 #4 Del Skrevet 5. oktober 2022 Dere bør jo snakke sammen og ble enige før regler innføres. Tre timer med skjermtid er lite, og det er fort å risikere at barna prioriterer å bruke skjermtiden på spill og some enn på skolearbeid som også trenger. Goder som barna har hatt bør ikke innsats uten tilstrekkelig argumentasjon. Det bør også høre til sjeldenhetene. Dersom datteren din er halvveis i Stranger things, bør hun selvsagt ikke miste muligheten til å fullføre. Dere må begge gi og ta, og følge lojalt opp det dere er blitt enige om. Og dere må også fremstå som enige. Du kan ikke si at det er han som er streng, du må si at dere er enige om regelen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Del Skrevet 6. oktober 2022 Dere kan finne ut hvilke ting som er veldig viktig for deg (dine barn) og hvilke ting han absolutt ikke vil fire på. Bestemme noen ting hver. Han ønsker 3 timer, Finn ut hva du ønsker og møt hverandre halvveis. Barna er såpass store at de kan jo også være med på et sånt type familieråd hvor regler bestemmes. Det hadde vi ofte som barn med mamma husker jeg. Anonymkode: c719b...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Del Skrevet 6. oktober 2022 Er enig med samboeren din. Mobiml ved matbordet er en uting. 3 timer holder mer enn nok løpet av en dag. Mobilen får de vel brukt like mye utenfor hjemmet uansett. Anonymkode: d81a6...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er enig med samboeren din. Mobiml ved matbordet er en uting. 3 timer holder mer enn nok løpet av en dag. Mobilen får de vel brukt like mye utenfor hjemmet uansett. Anonymkode: d81a6...0f9 Eh det står får ikke ha ved matbordet Anonymkode: 83b36...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Del Skrevet 6. oktober 2022 Er han ikke klar over at ungdom i dag er sosiale på mobilen? Jeg hadde aldri flyttet sammen med en som har helt andre regler og oppdragelse enn meg. Barna dine vil ikke takke deg senere om han ender opp med å bestemme over deg og dem. Barna dine er viktigere enn en kjæreste. Anonymkode: 95ab4...b1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Del Skrevet 6. oktober 2022 På så store barn ville jeg ikke samkjørt regler. Det gir bare misnøye og krangling og opprør mot den som setter plutselig strenge regler. Barna dine kommer til å skjønne lett at det er stefars regler som gjelder. Når de er så store så synes jeg ikke andre enn foreldrene har noe å si på den måten, eller ble de spurt før dere flyttet sammen? Om hvilke regler de selv ønsker? Skjermtid-regler har vi aldri hatt vi. Vi har brukt sunn fornuft, aldri foreldrekontroll (det er helt sykt etter min mening, snakk da med barna i stedet?!?), og sagt fra hvis vi synes de har virket trøtte på morgenen. Samtale og samarbeid gir så mye bedre relasjon enn å påtvinge barna regler. Anonymkode: a78b7...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #10 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi har bodd sammen i snart 2 år og vi blir ikke helt enige om husregler til våre barn. Vi hadde i utgangspunktet ganske forskjellige regler, han er mer streng enn meg og jeg er sikkert litt for lite streng. Nå har bl.a. skjermtid blitt en utfordring. Barna må legge fra seg mobilen på stua når dem legger seg og får ikke ha den ved spisebordet, men ellers har dem fått bruke den. Nå har vi fått foreldrekontroll på nettet og han synes det børe være Max 3 timer tilsammen daglig med mobil/tv/pc. Barna er 12,14 og 15 år gamle. Jeg har også latt min på 12 sett ting som hun er for ung for, bl.a Stranger Things. Jeg synes det er vanskelig å ta fra goder som dem har hatt tidligere, det skaper mye irritasjon hos dem der de skylder på samboer. Skjønner at vi ikke kan ha forskjellige regler for barna men når vi i utgangspunktet mener så forskjellige ting så blir det så vanskelig. Vet jammen ikke hva vi skal gjøre for å løse problemene, eller om vi er villige til å gjøre endring.. Noen råd? Anonymkode: ca099...a4d Hvorfor ikke? Barna er så store at det er da null problem å svare "Ole" at du må legge bort mobilen nå for det er regler faren din ønsker for deg. Anonymkode: a78b7...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #11 Del Skrevet 6. oktober 2022 på store barn er 3t skjermtid nærmest sodislt selvmord og viser at ssmboer er i digital steinalder. Hadde nektet hans regler. Min 15–åring hadde brukt opp skjermtid i ditt tilfelle da bare på lekser som han samarbeider online med kompiser om. Anonymkode: 893fd...2c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 6. oktober 2022 #12 Del Skrevet 6. oktober 2022 Hvorfor blander han seg bort i hva 12-åringen din ser på av serier? Jeg skjønner ikke at du ønsker å være sammen med en mann som ikke stoler på din dømmekraft. Jeg synes det er rart at du ikke sier til han i klartekst at dette skal han holde seg langt unna. Det er ikke noe som angår han. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå