Gå til innhold

Når kom babymagen fram for deg med litt mage i utgangspunktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt ubehagelig å spørre om men for oss som har litt ekstra på magen, kanskje vanlig også oppblåst. Hvordan så dere når dere fikk babymage under graviditeten? Når man først begynner å få babymage er den jo ikke stor, men vises vell ikke så godt om du har litt ekstra på magen fra før. Når så dere liksom babymagen? Om dere forstår meg. Når vet man at det er babymage og ikke bare oppblåst og tjukk 😂

Anonymkode: 6897d...84e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt uke 22 begynte den å vises litt, men tok fortsatt litt tid til det var «gravidmage» 😛 for andre kunne jeg like gjerne se oppblåst ut en stund 

Anonymkode: 26545...589

Skrevet

På kollegaen min kunne vi ikke se at hun var gravid før i uke 30++. Det så bare ut som at hun hadde lagt på seg. Hadde aldri gjettet at det var baby, så ut som mye kake fra til slutten.

Anonymkode: 047ea...66c

Skrevet

Jeg var smal, men har aldri hatt flat mage. Begynte å se forskjell uke 13-15 tror jeg. 

Andre gangen (ikke fullendt svangerskap) «måtte» jeg begynne med gravidbukser uke 5-6, men det var etter IVF og hadde endometriose - var mer at de ekstra hormonene gjorde at jeg følte meg voldsomt «stinn». 

Anonymkode: 29435...f2e

Skrevet

Uke 25 begynte det å se ut som babymage☺️

Anonymkode: d690a...661

Skrevet

Da jeg var 6-7 mnd på vei. 

Anonymkode: 8cd9e...628

Skrevet

Omtrent alle overvektige jeg vet om har vært 7-8 måneder på vei før det vises tydelig at de er gravide.

Anonymkode: bbe80...587

Skrevet

Nr.1: uke 26/27

Nr.2: uke 23/24

Nr.3: uke 18-19

Med første var det ingen som trodde jeg var gravid før uke 30-ish, bare at jeg hadde lagt på meg litt. 
Med de to andre har det vært tydelig gravidmage.

Anonymkode: df58e...044

Skrevet

Var ikke noe problem å skjule graviditeten på jobb til et stykke uti 3.trimester, de trodde nok bare at jeg var tjukk og så enda tjukkere. Gikk med store gensere.

Anonymkode: 8311c...17d

Skrevet

Første gang var det såvidt synlig fra ca uke 24, men bare fra siden. Bakfra var det aldri synlig.

Andre gang fikk jeg tydelig mage i uke 10.

Anonymkode: 8cfc7...e75

Skrevet

Opplevd de som er ganske overvektig og med god mage, skryte over "babymagen" når de er 12 uker.

Anonymkode: 6c9da...324

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Opplevd de som er ganske overvektig og med god mage, skryte over "babymagen" når de er 12 uker.

Mange tynne som også gjør dette. Stort sett er det jo fordi man er oppblåst så tidlig.. Jeg er overvektig og fikk mage kanskje tidlig (er lav) men i begynnelsen var det jo fordi jeg var oppblåst. Skal sies at jeg hadde minst fett rundt magen da.. nå er det litt annerledes fordeling med nr 2. får sikkert ikke babymage i det hele tatt🥵

Anonymkode: e900c...fb2

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke la dem kose seg med tanken uten å snakke dem ned bak ryggen deres? 

Anonymkode: 8e939...04a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke la dem kose seg med tanken uten å snakke dem ned bak ryggen deres? 

Anonymkode: 8e939...04a

Det er bare det at det er litt teit å antyde at magen har blitt forvandlet til en babymage over natten. Magen var der allerede, og ingen endring. 

Jeg var selv lett overvektig som gravid. Og magen kom ikke før uke 20 (da hadde valkene formet seg mer som babymage). Men jeg kunne jo sagt at magen kom tidligere og løyet det på meg.

Skrevet

Fikk annerledes mage rundt uke 17, er overvektig, så vil ikke si at jeg «fikk mage». Men den ble definivt rundere og mer definert. Hoftene ble også mer definert fordi fettet «strakk seg» fremover, men sånt la jeg nok aller mest merke til selv.

Anonymkode: 0aa1a...e4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...