male32 Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Hei Registrerer at mange handler grønnsaker på innvandrerbutikker. Har en i gåavstand, hvor jeg også har alle kjedebutikker. Har vært innom noen få ganger, men kvaliteten virker elendig. Har jeg bare vært uheldig, eller er kvaliteten på varene dårligere på innvandrerbutikker? Hvor mye billgere er innvandrerbutikker på grønnsaker, og hvorfor er de billigere?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Aner ikke, lurer på det samme. Men kjøpte én dragefrukt, den kosta femti kroner OG var overmoden så derfor uspiselig. Så vet ikke helt… Anonymkode: 58fba...480
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Varierer fra butikk til butikk. Noen er veldig flinke. Spesielt bra på ting i sesong, da kan det være halv pris fra kiwi. Også har de for eksempel flere typer agurk, mango osv. Anonymkode: 4a319...b66 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 De har først og fremst større utvalg. Noen dager er det dårlig kvalitet og noen dager er det fantastisk. Av og til skikkelig gode tilbud. Oftest lik i prisen som vanlig butikk gjelder tomat, agurk og salat.. Vi handler en del grønnsaker på innvandrerbutikken når det er fin kvalitet men det er fordi vi skal handle andre ting samtidig, eller handle grønnsaker som ikke finnes i andre butikker. Anonymkode: be21a...a4f
Hill83 Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Innvandrerbutikker kjøper gjerne partier. kvalitetsnyanser ( liten eller skeiv agurk ) og kan dermed selge de billigere . hvordan kvaliteten er er jo avhengig av hvilken kvalitet de velger å kjøpe og rullering . 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg er ofte innom en butikk som er spesialisert på asiatiske matvarer, og de har også billigere grønnsaker. Jeg syns kvaliteten er ganske bra, men de er ikke så opptatt av utseende på frukt og grønt som vi og de tenker litt mer på smak og å bruk opp alt. Skeive gulrøtter smaker ikke verre enn rette gulrøtter. De har også ofte ting jeg har aldri prøvd før og ansatte er alltid behjelpelig når jeg spør om hva det er og hvordan bruker man dem i matlaging. Anonymkode: 38ec7...048 3
kaledonia Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 male32 skrev (På 5.10.2022 den 19.07): Hei Registrerer at mange handler grønnsaker på innvandrerbutikker. Har en i gåavstand, hvor jeg også har alle kjedebutikker. Har vært innom noen få ganger, men kvaliteten virker elendig. Har jeg bare vært uheldig, eller er kvaliteten på varene dårligere på innvandrerbutikker? Hvor mye billgere er innvandrerbutikker på grønnsaker, og hvorfor er de billigere? Det er 5 innvandrerbutikker i byen min og de varierer i kvalitet også, men jeg opplever at de fleste har bedre og billigere grønnsaker enn de store markedsaktørene. 1
Nevrosererroser Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg opplever at kvaliteten på frukt og grønt er på nivå med kjedebutikker men det ser jo ofte mer delikat ut i kjedebutikker når varene ligger veldig pent oppstillt, gjerne innpakka i plast og spraya med vanndamp. Prisene varierer så en bør ha litt oversikt for å tjene på å handle hos grønnsakshandlere vs kjedebutikkene akkurat slik en må følge med fra butikk til butikk ellers. Agurk hos min lokale grønnsakshandler var ti kr billigere pr kg i forrige uke enn hos Extra for å nevne ett eksempel men Extra hadde billigere gulerøtter, druer og banan. Prisen på tørrvarer som ris og linser bruker å vere veldig bra mens hermetikk som kokosmelk og bønner fort er dyrere. Urter er alltid både billigere og bedre hos grønnsakshandleren «min» og jeg kan kjøpe nøtter i løsvekt til helt OK pris. De brukte å ha billige egg men der er det nå billigere hos kjedebutikkene og så videre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 Det beste med den lokale innvandrerbutikken er at det meste selges i løs vekt. Så jeg, som er en person i husholdningen, kan kjøpe to gulrøtter og ikke en hel kilo. Anonymkode: 28753...511 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 Både priser og kvalitet varierer. Man må se og vurdere hver enkelt vare og kjenne priser i andre butikker hvis man ønsker å kjøpe gode varer til billig pris. Kan vi ikke begynne å kalle det noe annet enn innvandrerbutikker?? Ikke fordi det skulle være nedlatende eller endog rasistisk, men fordi det er så feil, platt og lite informativt. Er verre enn å si «syden». Det vi snakker om er butikker som ikke er tilknyttet noen kjede. Det betyr etter min erfaring av produktutvalg, peis og kvalitet varierer mye mer enn på feks rema 1000. Jeg har noen butikker jeg vet har fine varer til grei pris, andre har ikke det så da går jeg ikke dit. Anonymkode: f571e...b66
Morpheus Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 Keg opplever at de har bedre grønsaker som er dyrket på bedre måter. Ikke slik masseprodusert og usmakelig som er gjerne i kjedebutikker. Se på paprikaen f.eks. Det er slik paprika skal se ut! Prisen er den samme, eller billigere. Samt bedre utvalg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå