AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Ut i fra hva jeg ser på bilder, film osv synes jeg mye virker så mye bedre i USA. Større, finere, renere, nyere, åpnere. Husene, butikkene, gatene. Jeg har aldri vært der, så jeg kan ikke si noe om hvordan det egentlig er, men jeg har fått det for meg at alt er så mye nyere og renere og bedre der. Dere som har vært der og kjenner til det, hvordan er det egentlig i USA? På både godt og vondt? Anonymkode: d24ce...7eb
Djungelvrål Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Hvordan er det i Europa?? Det er stor forskjell fra stat til stat på kultur, vær, folk, matkultur, lover og regler osv. 1 3
Sessan_ Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Det glansbildet som tegnes av USA på film reflekterer definitivt ikke virkeligheten på alle områder. På fine feriesteder, hoteller og liknende kan man selvfølgelig oppleve at ting er nytt/rent/fint. Men man skal ikke så veldig langt utenfor disse stedene før ting er slitt og gammelt. Og du finner selvfølgelig feriesteder og hoteller som ikke er spesielt fine også. Det er masse som er positivt med USA. Og hva som er positivt (og negativt) vil selvfølgelig variere ut ifra hvor man er. Stort utvalg i spisesteder og shopping, masse flott natur, mye å se og oppleve. Også har man i tillegg mye fattigdom, dårlig infrastruktur på mange områder, mange slitte og dårlig vedlikeholdte offentlige steder etc. Jeg trives veldig godt med å reise på tur til USA. Men jeg ville aldri bodd der. 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Se UXA med Thomas seltzer, der får du nok ett helt annet inntrykk Anonymkode: 5c374...e9a 6 3
Snok1 Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Djungelvrål skrev (6 minutter siden): Hvordan er det i Europa?? Det er stor forskjell fra stat til stat på kultur, vær, folk, matkultur, lover og regler osv. Dette er fasit.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Sessan_ skrev (På 5.10.2022 den 19.13): Det glansbildet som tegnes av USA på film reflekterer definitivt ikke virkeligheten på alle områder. På fine feriesteder, hoteller og liknende kan man selvfølgelig oppleve at ting er nytt/rent/fint. Men man skal ikke så veldig langt utenfor disse stedene før ting er slitt og gammelt. Og du finner selvfølgelig feriesteder og hoteller som ikke er spesielt fine også. Det er masse som er positivt med USA. Og hva som er positivt (og negativt) vil selvfølgelig variere ut ifra hvor man er. Stort utvalg i spisesteder og shopping, masse flott natur, mye å se og oppleve. Også har man i tillegg mye fattigdom, dårlig infrastruktur på mange områder, mange slitte og dårlig vedlikeholdte offentlige steder etc. Jeg trives veldig godt med å reise på tur til USA. Men jeg ville aldri bodd der. Har en venninne som bor der, hun trives veldig godt. Bor med mann og barn. Og det er en annen bruker innpå her som har bodd i USA og gjerne skulle flyttet tilbake om h*n hadde greencard.😊 Anonymkode: 74cac...27b
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Har nettopp kommet hjem etter en måneds besøk hos min datter som er gift og bor i California. Det er helt praktfullt der de har hus. Akkurat som på film! Hvis du derimot går i feil gater i San Fransisco blir du bestyrtet over hjemløsheten. Dit renner det inn triste skjebner fra hele kontinentet. Et flott land for de privilegerte, men hardt for dem som ikke er så heldig stilt. Anonymkode: 7da5c...83b 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 USA er jo en katastrofe, millioner av hjemløse. I et godt samfunn skal ingen være hjemløse, alle skal ha tak over hodet. Vi ser jo bare i storbritannia nå, fler og fler blir hjemløse der også pga kapitalismen. Folk drar på ferie til LA, synes det er sååå kult. Men forstår lite av virkeligeten, kryr av hjemløse. Krysser du en hovedgate kommer du til en annen verden. https://www.nrk.no/urix/venice-beach-overbefolket-av-uteliggere-1.15467471 Anonymkode: 3bbcd...c34
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 Mye fattigdom visse steder, og en del fancy hus og gated communities andre steder. Veldig få mennesker går ute i gatene, alle kjører bil. Jeg skulle gå til en bar i Nashville og fikk masse kommentarer langs veien "You're crazy, woman!" Fordi det er ikke vanlig å gå der. Fyllekjøring er vanlig, og våpen ute på byen er vanlig. Jeg syns USA er et dyrt ferieland. Det tips-systemet irriterer meg, og det samme med at det ikke er totalpris på varer i butikken. Så selv om det står f.eks 27 dollar på en genser, så legges taxen på i kassa så det blir kanskje 30 dollar å betale. Har man penger, er frisk og ressurssterk generelt så er nok USA helt supert. Men hvem gidder frivillig flytte til et land der man får max 2 uker ferie? Hvordan skal man får reist til Mexico og Frankrike og sånt da? Og må jobbe minst 10 timer daglig + betale masse for helse/utdanning/forsikringer. Nei takk, jeg er SÅ glad for å bo i Norge. Anonymkode: 63488...487 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mye fattigdom visse steder, og en del fancy hus og gated communities andre steder. Veldig få mennesker går ute i gatene, alle kjører bil. Jeg skulle gå til en bar i Nashville og fikk masse kommentarer langs veien "You're crazy, woman!" Fordi det er ikke vanlig å gå der. Fyllekjøring er vanlig, og våpen ute på byen er vanlig. Jeg syns USA er et dyrt ferieland. Det tips-systemet irriterer meg, og det samme med at det ikke er totalpris på varer i butikken. Så selv om det står f.eks 27 dollar på en genser, så legges taxen på i kassa så det blir kanskje 30 dollar å betale. Har man penger, er frisk og ressurssterk generelt så er nok USA helt supert. Men hvem gidder frivillig flytte til et land der man får max 2 uker ferie? Hvordan skal man får reist til Mexico og Frankrike og sånt da? Og må jobbe minst 10 timer daglig + betale masse for helse/utdanning/forsikringer. Nei takk, jeg er SÅ glad for å bo i Norge. Anonymkode: 63488...487 Jeg har vært mye i USA tidligere, men nå er jeg 100% ferdig med USA. Nå reiser jeg heller rundt i Europa, er nok å by på der. Kortere reiser og tryggere for min del. (forøvrig ferdig med alt utenfor europa) Anonymkode: 3bbcd...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå