AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Tidligere har jeg skrevet om noen elementer ved forholdet som er problematiske for meg, men har egentlig bare blitt gjort narr av hver gang. Årsaken til at jeg skriver her, er fordi jeg ikke har noen venninner jeg snakker med om slike intime ting, det blir for rart å ta opp, og vil heller ikke "avsløre" for folk jeg kjenner at jeg sliter i forholdet. Så, det er frustrerende at det er flere ting i forholdet som ikke skjer, manglende interesse fra kjæresten tolker jeg det som. Det er ting jeg ønsker, og har fortalt han jeg ønsker, men som ikke blir noe av. Forholdet har vart i over to år nå, og det er sårende at ting jeg har nevnt for han flere ganger simpelthen ikke skjer, f.eks: Har fantasert i to år om noe som "vanlig" som å dusje sammen. Ikke hver gang, men en gang iblant. Han har sagt han har gjort dette med kvinner før, og at joda, vi skal gjøre det også. Det skjer ikke. Har nevnt det flere ganger; at jeg ønsker å ha en erotisk dusj sammen, vasker hverandre fra topp til tå, har sex i dusjen, tar på hverandre. Skjer aldri. Sex i naturen. I starten av forholdet nevnte han dette, men det har ikke skjedd. En gang nesten, etter en skogstur, men jeg måtte mase meg til det og det ble bare sånn halvveis. Bade nakne sammen i et skogsvann, helt privat bare vi to, elske etterpå på en liten brygge f.eks. Gjorde et forsøk i fjor, men da bad han meg ikke engang om å kle av meg bikinien, så det var mislykket. Prøvde igjen i sommer, men da kom det noen andre, ukjente for oss, og badet samme sted. Kjæresten viste ikke initiativ til å prøve på nytt et annet sted eller en annen dag. Dette var i august altså, nå er det oktober og jeg har nevnt det mange ganger siden august, men det skjer ingenting. Føler panikk, han lovte meg at det skulle skje i sommer. Sommeren er ferdig, høsten er godt i gang og egentlig er de jo for sent.... Enda en bortkastet sommer. Flørting, f.eks. å få beskjed/ordre om å sende nakenbilder og andre intime bilder til han. Som en del av flørting, få bekreftelser, oppmerksomhet. Han sa at med en dame han datet for noen år siden, så bad han henne sende et sånt bilde. Han vet at dette er noe som såret meg, spesielt siden han aldri krever sånt av meg. For andre høres det sikkert barnslig ut, men for meg er det vondt og avvisende at dette skjer. Er jeg så stygg? Det er vondt. Han har hatt trekant tidligere, noe som jeg synes er tungt å tenke på. Det var han som møtte et par på et hotellrom, avtalt, og var der noen timer. Da jeg spurte om han ikke vil ha trekant med meg, så sa han at han vet ikke, han har aldri prøvd det med en kjæreste. Men da han, tidlig i forholdet, fortalte om denne trekanten, sa han at alle kvinner fortjener å oppleve to menn....alle utenom meg tydeligvis. Jeg tenkte i en periode at dette at han har gjort dette, ville være mindre smertefullt å tenke på om han bare ville gjøre det med meg og, men om det aldri skjer, hva da? Gå videre? Jeg er lei av å mase om disse tingene, for det skjer aldri noe og resultatet er kun at det blir krangling. I beste fall lover han meg at det skal skje, men så gjør det jo ikke det. Er det noe mer å gjøre, prøve? Bare gi opp? Stille ultimatum? Si at jeg prøver å finne en annen mann som vil realisere fantasiene med meg istedet? Anonymkode: 188d4...8a2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg husker ikke hva du har fått av svar tidligere, men du kommer nok ikke til å få noen nye svar som løser alt her nå. Som jeg ser det så har du to valg; dere kan gjøre det slutt, eller du må godta at forholdet deres er som det er. Lykke til. Håper du klarer å et godt valg for deg selv. ❤️ Anonymkode: 01faf...532 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Så hva gjør du for at det skal skje utenom å mase? Anonymkode: dc948...c44 10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg husker ikke hva du har fått av svar tidligere, men du kommer nok ikke til å få noen nye svar som løser alt her nå. Som jeg ser det så har du to valg; dere kan gjøre det slutt, eller du må godta at forholdet deres er som det er. Lykke til. Håper du klarer å et godt valg for deg selv. ❤️ Anonymkode: 01faf...532 Du mener at det ikke er noe håp om få realisert noen av de tingene jeg ønsker? Anonymkode: 188d4...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hva gjør du for at det skal skje utenom å mase? Anonymkode: dc948...c44 Er ikke alltid jeg maser, snakker også om det i hyggelige settinger når vi kommer inn på ting vi har lyst til f.eks. Da sier han at det og det, ja det, skal vi gjøre. Så går det noe tid, og ingenting skjer. Da blir jeg frustrert, lei meg, og maser. Og han blir irritert, vi krangler. Og så blir vi venner, går en stund, jeg tar det opp på en hyggelig måte, han sier jo, det skal vi. Går noe tid....Rinse and repeat. Anonymkode: 188d4...8a2
anon01 Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Hva slags seksuelle behov har typen din da? Selv om han har vært med på trekant og lignende tidligere, betyr det ikke at dette er noe han er interessert i. Hva tenner han på? Har dere snakket om dette? Om han liker rødt undertøy for eksempel, kler du deg opp i rødt undertøy? Gjør du det han har lyst til seksuelt? Har du spurt han rett ut hvorfor dine fantasier aldri skjer? Hvorfor han viser så lite initiativ til ting DU har lyst til å oppleve seksuelt? Er det eventuelt noe som plager han? Er han nedstemt, sliter generelt i livet? Om han ikke har noen gode svar, så er det kanskje ikke liv laga for dere? 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er ikke alltid jeg maser, snakker også om det i hyggelige settinger når vi kommer inn på ting vi har lyst til f.eks. Da sier han at det og det, ja det, skal vi gjøre. Så går det noe tid, og ingenting skjer. Da blir jeg frustrert, lei meg, og maser. Og han blir irritert, vi krangler. Og så blir vi venner, går en stund, jeg tar det opp på en hyggelig måte, han sier jo, det skal vi. Går noe tid....Rinse and repeat. Anonymkode: 188d4...8a2 Men hva gjør du annet enn å prate om det? Tar du initiativ til at noe av det du ønsker skal skje annet enn å snakke om det? Anonymkode: dc948...c44 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 anon01 skrev (13 minutter siden): Hva slags seksuelle behov har typen din da? Selv om han har vært med på trekant og lignende tidligere, betyr det ikke at dette er noe han er interessert i. Hva tenner han på? Har dere snakket om dette? Om han liker rødt undertøy for eksempel, kler du deg opp i rødt undertøy? Gjør du det han har lyst til seksuelt? Har du spurt han rett ut hvorfor dine fantasier aldri skjer? Hvorfor han viser så lite initiativ til ting DU har lyst til å oppleve seksuelt? Er det eventuelt noe som plager han? Er han nedstemt, sliter generelt i livet? Om han ikke har noen gode svar, så er det kanskje ikke liv laga for dere? Om han ikke vil ha trekant med meg, så er han kanskje ikke nok interessert. Han liker vanlig sex, og lett bdsm, men han sier ikke nei til tingene jeg fantaserer om (unntatt det med trekant, her er han ganske avvisende), men det blir jo aldri noe av. Jeg har spurt, og da sier han at det er fordi vi bruker så mye tid på å kysse, kose og romantiske ting, da blir det ikke noe energi til å gjøre andre ting påstår han. Jeg mener vel motsatt, at fordi vi har det så koselig med romantiske ting, burde det være naturlig å ville gjøre de andre tingene også. Anonymkode: 188d4...8a2
Blåjojo Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Tar du noen ganger initiativ til at dette skal skje da? Eller maser du bare? En så enkel ting som felles dusj er jo bare å gjøre! Gå inn i dusjen når han står der. Easy! 5
billie833111 Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Om han ikke vil ha trekant med meg, så er han kanskje ikke nok interessert. Han liker vanlig sex, og lett bdsm, men han sier ikke nei til tingene jeg fantaserer om (unntatt det med trekant, her er han ganske avvisende), men det blir jo aldri noe av. Jeg har spurt, og da sier han at det er fordi vi bruker så mye tid på å kysse, kose og romantiske ting, da blir det ikke noe energi til å gjøre andre ting påstår han. Jeg mener vel motsatt, at fordi vi har det så koselig med romantiske ting, burde det være naturlig å ville gjøre de andre tingene også. Anonymkode: 188d4...8a2 Ingen av disse er feil, begge tankesett er like riktig. Det er helt normalt å ha forskjellige måter å se ting på. Alle mennesker er generelt én av to typer når det gjelder tenningsmønstre: enten responsive, eller spontaneous. For meg høres det ut som om han er blant førstnevnte gruppe. Da blir han tent av at andre tar initiativ, eller at han ser noe som tenner han feks. Gruppen som er spontaneous i tenning, kan bli tent helt plutselig av tilsynelatende ingenting. Disse tar langt oftere initiativ til sex, flørt og lek. Det er hovedvekt av kvinner i sistnevnte type, og derav hovedvekt av menn i førstnevnte. Dette kan selvsagt skape en ubalanse med mindre man er bevisst på disse forskjellene. Jeg vil dog anbefale deg til å prøve å se på situasjonen din som om du har to valg. Det ene vil være å gå fra ham, for å finne en partner som er mer kompatibel. Eller forbli i forholdet, men slutte å jage en endring i han, og heller søke etter hvilke endringer du selv kan gjøre for å forsøke å oppnå tilfredsstillende. Kanskje kan du finne ut at noen av tingene du har behov for, ikke er så viktige i bunn og grunn, eller at det er antakelser i dine tanker som ikke nødvendigvis er hans sannhet? Ved å jobbe med den mentale delen for din egen del, vil du garantert oppnå en bedre stilling til å gjøre en mer sannferdig vurdering av forholdet i sin helhet. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Blåjojo skrev (24 minutter siden): Tar du noen ganger initiativ til at dette skal skje da? Eller maser du bare? En så enkel ting som felles dusj er jo bare å gjøre! Gå inn i dusjen når han står der. Easy! Kommer an på hvordan du definerer initiativ. Jeg sier jo ifra om at jeg har lyst, men jeg synes han burde ta fysisk initiativ, jeg klarer ikke det. Anonymkode: 188d4...8a2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 billie833111 skrev (19 minutter siden): Ingen av disse er feil, begge tankesett er like riktig. Det er helt normalt å ha forskjellige måter å se ting på. Alle mennesker er generelt én av to typer når det gjelder tenningsmønstre: enten responsive, eller spontaneous. For meg høres det ut som om han er blant førstnevnte gruppe. Da blir han tent av at andre tar initiativ, eller at han ser noe som tenner han feks. Gruppen som er spontaneous i tenning, kan bli tent helt plutselig av tilsynelatende ingenting. Disse tar langt oftere initiativ til sex, flørt og lek. Det er hovedvekt av kvinner i sistnevnte type, og derav hovedvekt av menn i førstnevnte. Dette kan selvsagt skape en ubalanse med mindre man er bevisst på disse forskjellene. Jeg vil dog anbefale deg til å prøve å se på situasjonen din som om du har to valg. Det ene vil være å gå fra ham, for å finne en partner som er mer kompatibel. Eller forbli i forholdet, men slutte å jage en endring i han, og heller søke etter hvilke endringer du selv kan gjøre for å forsøke å oppnå tilfredsstillende. Kanskje kan du finne ut at noen av tingene du har behov for, ikke er så viktige i bunn og grunn, eller at det er antakelser i dine tanker som ikke nødvendigvis er hans sannhet? Ved å jobbe med den mentale delen for din egen del, vil du garantert oppnå en bedre stilling til å gjøre en mer sannferdig vurdering av forholdet i sin helhet. Det er jeg som er responsiv her, for det meste. Jeg tenner på at han tar iniativ, om jeg må gjøre det selv er hele opplevelsen ødelagt og bortkastet, verdiløs. Når han tar iniaitiv, føler jeg meg elsket og ønsket, bra nok. Men de tingene jeg ønsker meg veldig, for jo, det er viktig for meg, tar han null initiativ til, og det blir verre og verre jo mer tid som går. Vet ikke om det hjelper å jobbe med det mentale for egen del her, når det er veldig spesifikke ting jeg ønsker og de ikke blir noe av. Da er det begrenset hva jeg kan gjøre av selvhjelp. Men jeg er ingen eksepert, kanskje noe kunne hjulpet, men ser mer og mer på det som et enten eller. Om han ikke snart tar initiativ til disse tingene, vurderer jeg å stille ultimatum, fordi jeg vil ikke ha det vondt resten av livet. Jeg vil være glad, elsket og ønsket, og sånn føles det ikke nå, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 188d4...8a2
Blåjojo Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kommer an på hvordan du definerer initiativ. Jeg sier jo ifra om at jeg har lyst, men jeg synes han burde ta fysisk initiativ, jeg klarer ikke det. Anonymkode: 188d4...8a2 Hvorfor klarer du ikke det? Er jo like mye ditt ansvar å ta fysisk initiativ som hans. Om du skal gå å vente på at han utfører en ordre du har gitt, så skjønner jeg godt at han ikke orker. Det er drepen for all impulsivitet i et forhold. 6 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jeg som er responsiv her, for det meste. Jeg tenner på at han tar iniativ, om jeg må gjøre det selv er hele opplevelsen ødelagt og bortkastet, verdiløs. Når han tar iniaitiv, føler jeg meg elsket og ønsket, bra nok. Men de tingene jeg ønsker meg veldig, for jo, det er viktig for meg, tar han null initiativ til, og det blir verre og verre jo mer tid som går. Vet ikke om det hjelper å jobbe med det mentale for egen del her, når det er veldig spesifikke ting jeg ønsker og de ikke blir noe av. Da er det begrenset hva jeg kan gjøre av selvhjelp. Men jeg er ingen eksepert, kanskje noe kunne hjulpet, men ser mer og mer på det som et enten eller. Om han ikke snart tar initiativ til disse tingene, vurderer jeg å stille ultimatum, fordi jeg vil ikke ha det vondt resten av livet. Jeg vil være glad, elsket og ønsket, og sånn føles det ikke nå, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 188d4...8a2 Og det ts det er problemet ditt. Få ting er så avtennende som en person som maser/gjentar i det uendelige om hva de vil gjøre men ikke gidder å ta initiativ. Anonymkode: dc948...c44 8 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 Blåjojo skrev (1 minutt siden): Hvorfor klarer du ikke det? Er jo like mye ditt ansvar å ta fysisk initiativ som hans. Om du skal gå å vente på at han utfører en ordre du har gitt, så skjønner jeg godt at han ikke orker. Det er drepen for all impulsivitet i et forhold. Er mer at jeg ønsker han skal gi ordre, det som tenner meg. Anonymkode: 188d4...8a2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg husker dine tidligere tråder her inne, og jeg skjønner ikke at du fortsatt gidder. Du maser på kjæresten din, blir sur for at han ikke kan lese tankene dine, også går du inn her og skriver tråd etter tråd om hvor ille dere har det. Du har fått masse råd her inne tidligere, men da velger du å lukke ørene. Hva vil du egentlig at folk her på Kvinneguiden skal hjelpe deg med? Anonymkode: 2ca3f...51f 9 8
Blåjojo Skrevet 5. oktober 2022 #17 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mer at jeg ønsker han skal gi ordre, det som tenner meg. Anonymkode: 188d4...8a2 Men nå har jo du allerede gitt ordrer, ved å fortelle hva du ønsker og i tillegg spørre om hvorfor han ikke vil. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg husker dine tidligere tråder her inne, og jeg skjønner ikke at du fortsatt gidder. Du maser på kjæresten din, blir sur for at han ikke kan lese tankene dine, også går du inn her og skriver tråd etter tråd om hvor ille dere har det. Du har fått masse råd her inne tidligere, men da velger du å lukke ørene. Hva vil du egentlig at folk her på Kvinneguiden skal hjelpe deg med? Anonymkode: 2ca3f...51f Eksempler på lignende forhold hvor de har klart å endre det til det bedre, løse problemet? Og hvordan det gikk an eventuelt? noe sånt Anonymkode: 188d4...8a2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #19 Skrevet 5. oktober 2022 Blåjojo skrev (Akkurat nå): Men nå har jo du allerede gitt ordrer, ved å fortelle hva du ønsker og i tillegg spørre om hvorfor han ikke vil. å fortelle om fantasier er ikke å gi ordre Anonymkode: 188d4...8a2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #20 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eksempler på lignende forhold hvor de har klart å endre det til det bedre, løse problemet? Og hvordan det gikk an eventuelt? noe sånt Anonymkode: 188d4...8a2 Det eneste som kommer til å løse dette er at du får fingern ut av rumpen og begynner å ta intitiativ. Send han ett nakenbilde uoppfordret. Anonymkode: dc948...c44 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå