Gå til innhold

Strømpriser - hva er det jeg ikke får med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vanligvis stålkontroll på det meste som har med økonomi å gjøre, men strømpriser forvirrer meg. Når det finnes leverandører med spotpris, 0 påslag og 0 i månedsavgift, hvorfor velge noe annet? Ev. hvorfor ikke bare velge den med lavest påslag (ikke så mange uten)?

Hva er poenget med å ha flere alternativer med ulikt påslag hos samme leverandør, hvorfor skal man velge noe annet enn det rimeligste alternativet? Hvorfor velger ikke alle den billigste leverandøren, så kan de andre gå konk?

Med lån så må man jo ta høyde for hvor man får lån, og hvor mye man får låne (ikke alltid det er i den billigste banken), men strøm er jo bare strøm, det er ingen forskjell. Litt ulike apper, men er det verdt å betale for? Strømprisene kan man følge andre steder. I’m lost, usikker på om jeg blir lurt, eller lurer meg selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye går på hvilke leverandører de kjøper strøm fra og hvor mye ressurser og kompetanse de legger i å handle strøm. Noe går også på ting som kundeservice, hvordan de fakturerer (f.eks hadde Tibber problemer med likviditet og titusenvis av brukere fikk plutselig en enorm regning da de stipulerer forbruk for halve oktober), det kan være at man rett og slett ikke orker å sette seg inn i ting.. foreldrene mine foretrekker en annen leverandør enn meg da de benytter seg av andre tjenester enn jeg har behov for.

Har selv Tibber nå og det er veldig behagelig å kunne koble alle ovner, elbillader osv. opp mot smartlading som lader mer når strømmen er rimeligere, men de har blant annet ikke gjennomfakturering så jeg får både strømregning og nettleie som er litt mas. Spesielt nå når strømmen er sinnsykt dyr og jeg plutselig må ut med 7000 kroner i strømregning for så å få utbetalt en sum igjen når nettleia kommer fremfor å få alt på én gang. Det perfekte strømselskap er jeg usikker på om eksisterer.

Anonymkode: 366ef...711

• Liker 1
Skrevet
Leeloo skrev (15 timer siden):

Hvorfor velger ikke alle den billigste leverandøren, så kan de andre gå konk?

Det billigste selskapet kan ikke gi meg det jeg ønsker meg, og da betaler jeg heller 39  kr for det tilbudet.

(Det jeg ønsker meg er en felles regning på alt: strømforbruk og nettleie på begge enhetene jeg betaler for)

Anonymkode: b6dce...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...