AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg forstår at man må tenke på unge sin helse osv, men voksne må få lov til å ta egne valg. Vi vet også risikoen ift egen helse. Er så lei av kommentarer som «nei æsj, jeg er helt naturlig jeg!» eller kommentarer at de syntes det er ekkelt ect. Og ikke misforstå meg, JEG SPØR NÅ HELLER IKKE OM DERES PERSONLIGE MENING! Jeg spør om hvorfor folk er slik, så snerpete og skal prøve heve seg over andre på den kvalme måten. Folkeskikk har man kanskje ikke lært? Jeg forstår dette er et diskusjons forum, men det går da også an å holde seg til temaet. Man trenger ikke pøse ut med sine personlige meninger i hytt og pine, bare fordi andre ønsker gjøre noe som de ikke vil. Anonymkode: 4ed53...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Hallo! Har du enda ikke fått med deg at utseendet ikke er helse? Anonymkode: 148af...350 10 3
Gjest Luksusbia Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår at man må tenke på unge sin helse osv, men voksne må få lov til å ta egne valg. Vi vet også risikoen ift egen helse. Er så lei av kommentarer som «nei æsj, jeg er helt naturlig jeg!» eller kommentarer at de syntes det er ekkelt ect. Og ikke misforstå meg, JEG SPØR NÅ HELLER IKKE OM DERES PERSONLIGE MENING! Jeg spør om hvorfor folk er slik, så snerpete og skal prøve heve seg over andre på den kvalme måten. Folkeskikk har man kanskje ikke lært? Jeg forstår dette er et diskusjons forum, men det går da også an å holde seg til temaet. Man trenger ikke pøse ut med sine personlige meninger i hytt og pine, bare fordi andre ønsker gjøre noe som de ikke vil. Anonymkode: 4ed53...7f3 Skjønner ikke jeg heller, folk må få gjøre hva de vil med egen kropp! Når det gjelder influencere kan jeg skjønne at foreldre til tenåringer er bekymret, men samfunnet har alltid vært utseendefokusert. Det er bare trendene som forandrer seg!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Luksusbia skrev (4 minutter siden): Skjønner ikke jeg heller, folk må få gjøre hva de vil med egen kropp! Når det gjelder influencere kan jeg skjønne at foreldre til tenåringer er bekymret, men samfunnet har alltid vært utseendefokusert. Det er bare trendene som forandrer seg! Helt riktig! Anonymkode: 4ed53...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hallo! Har du enda ikke fått med deg at utseendet ikke er helse? Anonymkode: 148af...350 Fordi det kan diskuteres ift unges helse, og det er egne helsevalg. ts Anonymkode: 4ed53...7f3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Det er jo kjipt å gå baklengs inn i fremtiden. Man mangler jo nesten bare at kvinner legger seg på bilpanserne igjen for å selge biler. Ufattelig trist for alle de sterke kvinnene som har kjempet for likelønn og kvinners rett til arbeid. Man skal ikke langt utenfor Skandinavia før kvinners viktigste valuta er utseendet, og hvor hun anses som underdanig mannen. Kvinner som f eks Sophie Elise, som har gjennomgått nærmere 20 plastikkiurugiske inngrep og som spiller voldsomt på sex, er med på rive ned alt som sterke kvinner har bygget opp av likestilling og respekt fra menn. Anonymkode: 41896...603 21 10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Man spytter jo på sin familie og sine familiære gener og trekk ved å injisere og operere seg vekk fra dem. Og man forteller sine barn at de er stygge ved å ta skjønnhetskliniske inngrep for å ikke ligne på dem. Anonymkode: 41896...603 16 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Det påvirker andre enn dem selv når det plutselig har blitt sånn at injeksjoner og kosmetisk kirurgi er dagligdags. Farlig for unge mennesker som ikke skjønner at forbildene på sosiale medier ikke er ekte. Jeg ønsker å slippe at mine barn skal bli påvirket av sånt. Anonymkode: 3efe8...714 13
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo kjipt å gå baklengs inn i fremtiden. Man mangler jo nesten bare at kvinner legger seg på bilpanserne igjen for å selge biler. Ufattelig trist for alle de sterke kvinnene som har kjempet for likelønn og kvinners rett til arbeid. Man skal ikke langt utenfor Skandinavia før kvinners viktigste valuta er utseendet, og hvor hun anses som underdanig mannen. Kvinner som f eks Sophie Elise, som har gjennomgått nærmere 20 plastikkiurugiske inngrep og som spiller voldsomt på sex, er med på rive ned alt som sterke kvinner har bygget opp av likestilling og respekt fra menn. Anonymkode: 41896...603 Så man kan ikke føle seg pen og samtidig kreve respekt? Det er dine ord. Tviler sterkt på at om jeg ikke kan bevege panna gjør at jeg får mindre respekt av menn. Ja, det finnes menn som ikke foretrekker et slikt utseendet, men det finnes likeså mange menn som liker det. Hva de liker og ikke, hva enn de tenner på og ikke, er ikke grunnen til at jeg selv velger å ta botox. La oss dra ditt synspunkt inn i burka debatten. I mange religioner er det sett på som løst og seksuelt å vise håret. Derfor skal man dekke seg til, for å få «respekt». Eller håpe på å bli respektert. Hvor går grensa for at andre skal få påvirke hvordan man definerer respekt med utseendet. Hvor setter du grensa? Mange feminister har kjempet for våres rettigheter, og jeg menet det er å pisse de på leggen å blande hvordan man føler seg vell - med respekt fra menn. ts Anonymkode: 4ed53...7f3 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det påvirker andre enn dem selv når det plutselig har blitt sånn at injeksjoner og kosmetisk kirurgi er dagligdags. Farlig for unge mennesker som ikke skjønner at forbildene på sosiale medier ikke er ekte. Jeg ønsker å slippe at mine barn skal bli påvirket av sånt. Anonymkode: 3efe8...714 Signerer denne. Tragisk med kjendiskvinner som presterer å lire av seg at de vil eldes som en Jaguar E-Type og ikke som noe fra Rent A Wreck. Det er så jævlig sagt at jeg har ikke ord. Når naturlig aldring skal bekjempes med nervegift og skalpell. Folk har altfor mye penger og altfor mye fritid. Anonymkode: 41896...603 13 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg venter på et par operasjoner, alle er plastisk kirurgi. Har ting som har plaget meg i en årrekke og livet er for kort til å ikke gjøre det som gjør meg lykkelig. Jeg synes ingenting om å forsøke å konstruere det ideelle utseendet osv., men jeg synes like lite om å forsøke å få folk til å skame seg fordi de gjør ting som får en til å føle seg bra. Anonymkode: b2449...08f 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så man kan ikke føle seg pen og samtidig kreve respekt? Det er dine ord. Tviler sterkt på at om jeg ikke kan bevege panna gjør at jeg får mindre respekt av menn. Ja, det finnes menn som ikke foretrekker et slikt utseendet, men det finnes likeså mange menn som liker det. Hva de liker og ikke, hva enn de tenner på og ikke, er ikke grunnen til at jeg selv velger å ta botox. La oss dra ditt synspunkt inn i burka debatten. I mange religioner er det sett på som løst og seksuelt å vise håret. Derfor skal man dekke seg til, for å få «respekt». Eller håpe på å bli respektert. Hvor går grensa for at andre skal få påvirke hvordan man definerer respekt med utseendet. Hvor setter du grensa? Mange feminister har kjempet for våres rettigheter, og jeg menet det er å pisse de på leggen å blande hvordan man føler seg vell - med respekt fra menn. ts Anonymkode: 4ed53...7f3 Tror du menn generelt tenker at de vil ha en intellektuell og opplysende samtale med Sophie Elise, eller at de vil flippe henne over på magen og knulle henne som ei dokke? Kvinner ødelegger for seg selv når de har så ekstremt fokus på utseende og kropp. Anonymkode: 41896...603 8 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man spytter jo på sin familie og sine familiære gener og trekk ved å injisere og operere seg vekk fra dem. Og man forteller sine barn at de er stygge ved å ta skjønnhetskliniske inngrep for å ikke ligne på dem. Anonymkode: 41896...603 Men hvor går grensen da? Hva om man er født blond og farger håret mørkt. Barnet har fortsatt blondt hår. Hvor går grensa, mener du? Pisser man på sin familie om man bruker sminke også da? For sminke fremhever det man liker i ansiktet. Det kan også gjøres innenfor andre kosmetiske behandlinger. «Sminke er ikke varig»- det er ikke alle fillers eller botox heller. Kosmetiske behandlinger handler ikke alltid (nesten aldri) om å gjemme noe man ikke liker, men å fremheve det man liker. Tenkt på det? ts Anonymkode: 4ed53...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det påvirker andre enn dem selv når det plutselig har blitt sånn at injeksjoner og kosmetisk kirurgi er dagligdags. Farlig for unge mennesker som ikke skjønner at forbildene på sosiale medier ikke er ekte. Jeg ønsker å slippe at mine barn skal bli påvirket av sånt. Anonymkode: 3efe8...714 Så du sminker deg aldri da? Farger aldri håret? ts Anonymkode: 4ed53...7f3 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg tenker det bidrar til mer kroppspress. Jo flere "perfekte" mennesker som går rundt, jo større press blir det på de som ikke er det. Anonymkode: b08fc...104 8 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du menn generelt tenker at de vil ha en intellektuell og opplysende samtale med Sophie Elise, eller at de vil flippe henne over på magen og knulle henne som ei dokke? Kvinner ødelegger for seg selv når de har så ekstremt fokus på utseende og kropp. Anonymkode: 41896...603 Hvorfor bryr du deg så mye om hva menn vil prate med eller flippe? hvorfor definere dine meninger ut i fra hva men vil prate med eller flippe? Hvorfor skal jeg tilføye meg ift hvor mange menn som ville funnet det interessant å prate med meg? Nei vet du hva, jeg er heller meg selv, og velger ikke utseende messige valg ut i fra om et flertall menn anser meg som en god samtalepartner, på førsteinntrykket! Synd du definerer ting slik. Jeg syntes heller kvinne kampen skal handle om KVINNER og ikke hva MENN syntes. ts Anonymkode: 4ed53...7f3 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #17 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det bidrar til mer kroppspress. Jo flere "perfekte" mennesker som går rundt, jo større press blir det på de som ikke er det. Anonymkode: b08fc...104 Men hva som defineres som perfekt er like variabelt som folks utseendet. At folk henger seg opp i at de ikke er perfekte, så tror jeg heller man burde se innover seg selv og spørre seg selv hvorfor man tenker slik. Selv om man fikser på utseendet, så er det ikke alle som streber etter perfekt. I det siste har det vært inn med fregner, fordi det oppfattes som pent. Tidligere var det ansett stygt. Om man hele tiden skal jakte det perfekte, har man andre problemer. ts Anonymkode: 4ed53...7f3 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg tror det har noe å gjøre med at vi mennesker føler at valgene våre blir (in)direkte kritisert når noen andre tar andre valg enn oss. Eksempelvis, om jeg foretrekker å ha naturlig hår så kritiserer jeg indirekte venninna mi med lilla hår. Hennes valg blir liksom "feil/galt." Det er neppe intensjonen alltid, men ser at det kan bli sånn. Anonymkode: b1b51...baa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #19 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva som defineres som perfekt er like variabelt som folks utseendet. At folk henger seg opp i at de ikke er perfekte, så tror jeg heller man burde se innover seg selv og spørre seg selv hvorfor man tenker slik. Selv om man fikser på utseendet, så er det ikke alle som streber etter perfekt. I det siste har det vært inn med fregner, fordi det oppfattes som pent. Tidligere var det ansett stygt. Om man hele tiden skal jakte det perfekte, har man andre problemer. ts Anonymkode: 4ed53...7f3 Du er inne på noe her, dette bør jo rettes mot de som opererer seg. Og grunnen til at folk gjør det er alltid fordi de ikke passer inn i et eller annet ideal. Det er aldri "personlige preferanser". Anonymkode: b08fc...104 1
Akkar Skrevet 5. oktober 2022 #20 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg synes det er mye gøyere å bli sett for det jeg sier eller gjør fremfor utseendet mitt. Så for min del kan de som vil operere så mye de lyster, får ikke konkurranse av meg på mannemarkedet. Men for de unge som vokser opp i dag synes jeg det skaper et unødvendig kroppspress og utseendefokus. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå