Gå til innhold

Er det virkelig ingen reseptfrie vanndrivende medisiner å oppdrive?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mener du skrumplever? Da venter du vel kanskje på å få en ny? Fæl sykdom...

Anonymkode: ca5a2...594

Skrumplever ja. "Venter" på ny lever, men det får man ikke før man er mer død enn levende. Passer på å maks få i meg 2g salt om dagen, tar høy dose furix og spirix men fortsatt tappes jeg for 6-8liter ascitesvæske hver 14 dag..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fikk nettopp beskjed om det fra apoteket. Legen har tatt masse prøver og funnet en del avvik, men jeg får bare beskjed om å slanke meg. Vel, det går ikke an å slanke bort vann, og jeg er drittlei av å gå full av vann hele tiden. Har de kanskje noe på kostholdsbutikker? Noen som vet? 

Anonymkode: bfbb1...bf6

Drikk opp mot 2 l vann per dag så får du fart på nyrene og vann er uansett sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte vannboost piller på thights.no, de funker fjell. Kombinerte de med trening og andre vitaminer. Du kan jo prøve noen sånt? Ellers sies det at vann driver vann. Jeg kuttet ned på karbohydrater og sukker og det hjalp masse. Mulig det var alt det andre da og ikke pillene som hjalp i seg selv, men jeg føler at de hjalp. 😊 Hvis legen din har funnet avvik er det vel naturlig å få noe på resept?

Anonymkode: 34319...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du legen tar feil, og at du har behov for vanndrivende medikamenter? Du bør heller vurdere å oppsøke en annen lege for en second opinion enn å tenke at du selv vet best.

Anonymkode: 567d9...ae2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som nevner kosthold og trening. I tillegg vil jeg nevne brennesle-te. Jeg får litt vann i kroppen før ventet mens. Ser det på ansiktet mitt, at trekkene mine blir mindre tydelige. Med inntak av brennesle-te ser jeg vanlig ut i ansiktet også når jeg har pms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 8.07):

Hvorfor tror du legen tar feil, og at du har behov for vanndrivende medikamenter? Du bør heller vurdere å oppsøke en annen lege for en second opinion enn å tenke at du selv vet best.

Anonymkode: 567d9...ae2

Jeg tror legen (legene, alle ber meg bare slanke meg) tar feil fordi jeg nekter å tro flere titalls kg overflødig vann i kroppen er sunt. Og ja, det er vann. Det forsvinner plutselig 30-40 kg i løpet av et par uker for så å komme tilbake i samme mengde over de neste ukene en gang i blant med et par års mellomrom. Nå ønsker jeg å få det bort på heltid! Jeg kan jo for pokker ikke engang gå eller spise med bestikk lenger med vannet der! 

Så jeg er i gang med vanndrivende nå, som jeg har fått av noen jeg kjenner som ikke lenger går på det. Ulovlig, ja. Men er mesteparten av vannet borte nå? Ja. Kan jeg gå nå? Ja. Har jeg tenkt å holde det skjult for legen min at jeg tar reseptpliktig vanndrivende uten resept? Nei. Jeg skal dit til uka og har tenkt å legge alle kort på bordet, så får han mene hva han vil om det og gjøre hva han vil med det. Jeg kommer til å fortsette, for dette er pusha så langt at jeg har ikke lenger noe å tape. Jeg har gått ned 64 kg på under en måned nå, er blitt nesten normalvektig for første gang i mitt liv og har ikke tenkt å få vannvekta tilbake.

Anonymkode: f5d56...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 18.35):

Får man mindre vann i kroppen av å gå på vanndrivende medikament? 

Anonymkode: 39faa...403

Ja, men ikke slik at det synes. Når jeg er overvektig får jeg mye vann i kroppen, får vanndrivende av det, men det synes ikke at det forsvinner noen kg vann. Er nemlig begrenset hvor mye man mister.  De jeg fikk senket pulsen også, jeg har lav puls fra før, så svimte ta titt og ofte, før jeg forstod sammenhengen og sluttet på vanndrivende. 

Anonymkode: 87f19...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tror legen (legene, alle ber meg bare slanke meg) tar feil fordi jeg nekter å tro flere titalls kg overflødig vann i kroppen er sunt. Og ja, det er vann. Det forsvinner plutselig 30-40 kg i løpet av et par uker for så å komme tilbake i samme mengde over de neste ukene en gang i blant med et par års mellomrom. Nå ønsker jeg å få det bort på heltid! Jeg kan jo for pokker ikke engang gå eller spise med bestikk lenger med vannet der! 

Så jeg er i gang med vanndrivende nå, som jeg har fått av noen jeg kjenner som ikke lenger går på det. Ulovlig, ja. Men er mesteparten av vannet borte nå? Ja. Kan jeg gå nå? Ja. Har jeg tenkt å holde det skjult for legen min at jeg tar reseptpliktig vanndrivende uten resept? Nei. Jeg skal dit til uka og har tenkt å legge alle kort på bordet, så får han mene hva han vil om det og gjøre hva han vil med det. Jeg kommer til å fortsette, for dette er pusha så langt at jeg har ikke lenger noe å tape. Jeg har gått ned 64 kg på under en måned nå, er blitt nesten normalvektig for første gang i mitt liv og har ikke tenkt å få vannvekta tilbake.

Det er umulig å gå ned 64kg i løpet av en mnd. Ikke engang om du hadde sittet pal på do og tisset ut alt vannet hadde det gått. Man har ikke 64kg vann i kroppen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plaget av det samme, og har hatt null effekt av ulike teer og helsekost-vanndrivende. Ha helt sluttet å gå tur fordi det fører til fingre som ikke kan bøyes etter 20 minutter. 

Får ikke vanndrivende av legen fordi jeg sliter med svimmelhet fra før, og vanndrivende kan føre til det samme.. 

Anonymkode: 9bda1...1ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er umulig å gå ned 64kg i løpet av en mnd. Ikke engang om du hadde sittet pal på do og tisset ut alt vannet hadde det gått. Man har ikke 64kg vann i kroppen.

Umulig eller mulig, nå er det nå sånn at jeg har gjort det. Du kan tro på meg eller ikke, men det er jeg som har måttet leve med dette her. Og ja, jeg har sittet pal på do i timesvis hver morgen og kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Plaget av det samme, og har hatt null effekt av ulike teer og helsekost-vanndrivende. Ha helt sluttet å gå tur fordi det fører til fingre som ikke kan bøyes etter 20 minutter. 

Får ikke vanndrivende av legen fordi jeg sliter med svimmelhet fra før, og vanndrivende kan føre til det samme.. 

Anonymkode: 9bda1...1ec

Lavdose vanndrivende burde ikke ha noe å si for svimmelhetsfølelsen din. Jeg fikk et nytt liv etter at jeg ble satt på 40 mg Furix i døgnet. Spør legen din igjen, eller prøv eventuelt en annen.

Anonymkode: 456ed...e2f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hovnet opp i føttene og fikk furix med en gang. Det hjalp og trenger det ikke lenger. Den beste medisinen er å gå jevnlige turer.

Anonymkode: b18fd...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg hovnet opp i føttene og fikk furix med en gang. Det hjalp og trenger det ikke lenger. Den beste medisinen er å gå jevnlige turer.

Anonymkode: b18fd...b58

Det er lettere sagt enn gjort å gå turer når man har så mye vann i kroppen at man ikke lenger kan gå mer enn et par skritt. Uansett er man utvilsomt litt forbi det penktet hvor gåturer, kaffe, te og vannmelon hjelper når det er blitt så ille. Da hadde man greid å snu det leeeenge før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...