AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Fikk nettopp beskjed om det fra apoteket. Legen har tatt masse prøver og funnet en del avvik, men jeg får bare beskjed om å slanke meg. Vel, det går ikke an å slanke bort vann, og jeg er drittlei av å gå full av vann hele tiden. Har de kanskje noe på kostholdsbutikker? Noen som vet? Anonymkode: bfbb1...bf6 1 1 1
Gjest Luksusbia Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk nettopp beskjed om det fra apoteket. Legen har tatt masse prøver og funnet en del avvik, men jeg får bare beskjed om å slanke meg. Vel, det går ikke an å slanke bort vann, og jeg er drittlei av å gå full av vann hele tiden. Har de kanskje noe på kostholdsbutikker? Noen som vet? Anonymkode: bfbb1...bf6 Rødbeter, melon, tomater agurk, ananas og kaffe er vanndrivende
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Jordbær…! Men hvorfor er du full av vann? Lymfødem? Lipødem? Det siste bør du kanskje lese litt om. mange med Lipødem har også tendens til å samle vann. Anonymkode: 533b0...269 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Får man mindre vann i kroppen av å gå på vanndrivende medikament? Anonymkode: 39faa...403
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 te av brennesler. Smaker ikke godt, men man venner seg til den Anonymkode: 7d26e...813 1
Leonora8 Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Kjerringrokk te, og aquamin på helsekost 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får man mindre vann i kroppen av å gå på vanndrivende medikament? Anonymkode: 39faa...403 Ja, men det er også skadelig for nyrene og skal derfor ha oppfølging hos lege. Anonymkode: a6fa2...61a 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Får man mindre vann i kroppen av å gå på vanndrivende medikament? Anonymkode: 39faa...403 Man får fortsatt vann i kroppen, men vanndrivende gjør at man "tømmes". 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, men det er også skadelig for nyrene og skal derfor ha oppfølging hos lege. Anonymkode: a6fa2...61a Det er ikke skadelig for nyrene så lenge man faktisk har vann i kroppen. Det kan skade nyrene hvis man bruker det når det ikke er behov for det. Men man bør ta tilskudd fordi når man tisser så mye så vil man ofte tisse ut salter og mineraler, samt sørge for at man drikker nok slik at man ikke blir dehydrert. Jeg har gått på vanndrivende nesten daglig nå i to år, etter avtale med sykehus og fastlege. Først nå har jeg begynt å trappe ned til annenhver dag. Anonymkode: d4426...700 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Man får fortsatt vann i kroppen, men vanndrivende gjør at man "tømmes". Det er ikke skadelig for nyrene så lenge man faktisk har vann i kroppen. Det kan skade nyrene hvis man bruker det når det ikke er behov for det. Men man bør ta tilskudd fordi når man tisser så mye så vil man ofte tisse ut salter og mineraler, samt sørge for at man drikker nok slik at man ikke blir dehydrert. Jeg har gått på vanndrivende nesten daglig nå i to år, etter avtale med sykehus og fastlege. Først nå har jeg begynt å trappe ned til annenhver dag. Anonymkode: d4426...700 Så først nå er du tom for vann? Anonymkode: 6439b...cb6
Slipses Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Som AB over her skriver så er det reseptpliktig fordi du må følges opp nøye av lege når du går på diuretika. F.eks så er hypokalemi og hyperkalemi dødelig... Jeg har levercirrhose så må ta 2 forskjellige diuretika hver dag for vann i bein og ascites, Spirix og Furix. Spirix er kaliumsparende og Furix er kaliumsløsende, så i riktig doser endres ikke kalium. Salter og mineraler må selvsagt også holdes et øye med.. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så først nå er du tom for vann? Anonymkode: 6439b...cb6 Hvis du f.eks har en sykdom som gjør at du holder på vann tar det ikke lange tiden før vannet kommer tilbake om du slutter på diuretika.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Så først nå er du tom for vann? Anonymkode: 6439b...cb6 Nei. Anonymkode: d4426...700
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fikk nettopp beskjed om det fra apoteket. Legen har tatt masse prøver og funnet en del avvik, men jeg får bare beskjed om å slanke meg. Vel, det går ikke an å slanke bort vann, og jeg er drittlei av å gå full av vann hele tiden. Har de kanskje noe på kostholdsbutikker? Noen som vet? Anonymkode: bfbb1...bf6 Vanndrivende kan redusere mengden med lymfe som skvalper rundt i kroppen, men vanndrivende stopper ikke årsaken. Væsken vil fortsette å lekke ut i kroppen og samle seg på steder den ikke skal være. Så fort du slutter med vanndrivende, er problemet tilbake. Hadde det ikke vært lurere å gjøre noe for å fjerne årsaken? Anonymkode: d2524...f25
Kullsyrevann Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 Pass på saltinntaket, hvis du ikke allerede gjør det. Det binder vann. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 Dulcolax som er reseptfrie avføringspiller virker vanndrivende. Men anbefaler dem kun hvis man er kraftig forstoppet. Anonymkode: 2c31f...342
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 Kutt karbohydrater og spis ketogent i en periode. Anonymkode: d886e...f77 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #17 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg bruker AquaMin Total noen dager i måneden når jeg får ømme bryster av væskeansamling. Uten den, kan jeg ikke ta av BHen uten at det gjør vondt. Men om du velger å prøve, anbefaler jeg å snakke med lege for å høre om det er greit å bruke det. Anonymkode: fc4cf...650 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #18 Skrevet 6. oktober 2022 Slipses skrev (7 timer siden): Som AB over her skriver så er det reseptpliktig fordi du må følges opp nøye av lege når du går på diuretika. F.eks så er hypokalemi og hyperkalemi dødelig... Jeg har levercirrhose så må ta 2 forskjellige diuretika hver dag for vann i bein og ascites, Spirix og Furix. Spirix er kaliumsparende og Furix er kaliumsløsende, så i riktig doser endres ikke kalium. Salter og mineraler må selvsagt også holdes et øye med.. Hvis du f.eks har en sykdom som gjør at du holder på vann tar det ikke lange tiden før vannet kommer tilbake om du slutter på diuretika.. Mener du skrumplever? Da venter du vel kanskje på å få en ny? Fæl sykdom... AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kutt karbohydrater og spis ketogent i en periode. Anonymkode: d886e...f77 Enig. Anonymkode: ca5a2...594
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #19 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kutt karbohydrater og spis ketogent i en periode. Anonymkode: d886e...f77 Dette. Karbohydrater binder ekstra vann. Det er derfor alle som starter på keto opplever et vekttap på flere kilo de første ukene. Nesten bare vann. Det er vanlig at man lagrer 1-3 kg unødvendig vann på grunn av høyt karbohydratinntak. Noen lagrer enda mer vann. Jeg har hørt om folk som går ned 5 kg nesten over natta. Anonymkode: 13f5b...9bc 1 1
Blue Berry Skrevet 6. oktober 2022 #20 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette. Karbohydrater binder ekstra vann. Det er derfor alle som starter på keto opplever et vekttap på flere kilo de første ukene. Nesten bare vann. Det er vanlig at man lagrer 1-3 kg unødvendig vann på grunn av høyt karbohydratinntak. Noen lagrer enda mer vann. Jeg har hørt om folk som går ned 5 kg nesten over natta. Anonymkode: 13f5b...9bc Jeg var en av de som mistet 5-6 kg på noen dager og jeg var ikke veldig overvektig heller, men spiste mye karbs. Vannet var mer eller mindre da jeg ikke spiste søtsaker etc, men nå er jeg i en periode der jeg spiser en del sukker og har masse vann i fingrene, rundt anklene og bare generelt føler meg tyngre. Merkelig det der.. Mange sier det kan hjelpe og drikke vann også, te er også vanndrivende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå