AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Når sluttet de? Hva gjorde dere for å få de til å slutte? litt rådvill her, det har eskalert helt ekstremt etter bytte av avdeling i barnehagen for litt over 2 mnd siden, ikke biting hjemme eller på besøk hos andre barn, kun i barnehagen. Føler barnehagen er litt tafatte, andre foreldre reagerer på bitingen og jeg er litt fortvilet. Anonymkode: 4c3a0...5f5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Om det kun skjer i bhg er det de som må endre på noe. Du kan ikke fjernstyre barnet ditt, og om det kun skjer i bhg sier det noe om at det er den situasjonen som gjør at barnet biter. Det kan være frustrasjon, frykt eller en måte å få oppmerksomhet på. Det står ingenting om alder, men det er vanskelig å snakke med små barn om dette hjemme. Det bør håndteres i øyeblikket. De voksne i barnehagen må være tettere på, og analysere hva som utløser bitingen. Deretter bør de minimere situasjoner der biting oppstår. Gi masse positiv oppmerksomhet på alt som er bra. Anonymkode: 8fbe7...f11 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Var litt opp og ned fra treårsalder. Ikke observert eller hørt noe fra barnehagen siste året. Er fem nå. Anonymkode: 9ade9...3e9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om det kun skjer i bhg er det de som må endre på noe. Du kan ikke fjernstyre barnet ditt, og om det kun skjer i bhg sier det noe om at det er den situasjonen som gjør at barnet biter. Det kan være frustrasjon, frykt eller en måte å få oppmerksomhet på. Det står ingenting om alder, men det er vanskelig å snakke med små barn om dette hjemme. Det bør håndteres i øyeblikket. De voksne i barnehagen må være tettere på, og analysere hva som utløser bitingen. Deretter bør de minimere situasjoner der biting oppstår. Gi masse positiv oppmerksomhet på alt som er bra. Anonymkode: 8fbe7...f11 Problemet er at barnehagen virker til å gjære svært lite og jeg som mor synes dette med biting er frustrerende , spesielt siden foreldre nå går å snakker om barnet i egen fbgruppe for foreldre. barnet er 3 år neste mnd Anonymkode: 4c3a0...5f5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Problemet er at barnehagen virker til å gjære svært lite og jeg som mor synes dette med biting er frustrerende , spesielt siden foreldre nå går å snakker om barnet i egen fbgruppe for foreldre. barnet er 3 år neste mnd Anonymkode: 4c3a0...5f5 Det er jo overhodet ikke greit at andre foreldre snakker om barnet i en egen Facebook gruppe! Det er jo LANGT VÆRRE enn at barnet biter! Min siste av tre biter endel, men han er 1,5 år. Det startet etter at en annen beit han, og nå gjør han det hele tiden, både hjemme og barnehagen. Jeg har ingen gode råd, men du er ikke alene ❤️ Og jeg ville blitt rasende over den fbgruppa! Anonymkode: 80e64...9eb 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo overhodet ikke greit at andre foreldre snakker om barnet i en egen Facebook gruppe! Det er jo LANGT VÆRRE enn at barnet biter! Min siste av tre biter endel, men han er 1,5 år. Det startet etter at en annen beit han, og nå gjør han det hele tiden, både hjemme og barnehagen. Jeg har ingen gode råd, men du er ikke alene ❤️ Og jeg ville blitt rasende over den fbgruppa! Anonymkode: 80e64...9eb Jeg er rasende over gruppa, heldigvis noen oppegående foreldre men dessverre også en hel del foreldre som rotter seg sammen , samme foreldre som ikke ser at deres egne barn gjør noe galt. Anonymkode: 4c3a0...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Problemet er at barnehagen virker til å gjære svært lite og jeg som mor synes dette med biting er frustrerende , spesielt siden foreldre nå går å snakker om barnet i egen fbgruppe for foreldre. barnet er 3 år neste mnd Anonymkode: 4c3a0...5f5 Dette burde du ta opp med ped.leder og styrer, man sitter ikke å utleverer og baksnakker et lite barn offentlig på FB. Det er bare utrolig slemt, umoralsk og alt. Personen som startet dette, må ha det jævlig kjipt med sitt eget liv. Shit. Få en stopp på dette! Anonymkode: 29f3e...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er rasende over gruppa, heldigvis noen oppegående foreldre men dessverre også en hel del foreldre som rotter seg sammen , samme foreldre som ikke ser at deres egne barn gjør noe galt. Anonymkode: 4c3a0...5f5 Det er det værste jeg har hørt. Det er barn det er snakk om, og ikke så veldig uvanlig at barn biter heller. Mellomste min ble bitt endel i barnehagen, og han og biter’n er bestevenner i dag. Foreldrene der var kjempe lei seg og frustrerte. Men man kan jo ikke fjernstyre barna heller. Har du snakket med barnehagen om den gruppen? Anonymkode: 80e64...9eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå