Gå til innhold

AMM´s prøvedagbok

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge vurdert å starte en prøvedagbok - endelig føler jeg at jeg har noe å skrive om da det har tatt lang tid for meg å få mensen tilbake etter prevansjonsslutt.

Jeg sluttet på p-piller i januar. Jeg fikk bortfallsblødning en ukes tid etter siste pille. Blødde i 6 dager. Håpet da på at jeg kom til å få vanlige sykluser, med mensen jevnlig - men der tok jeg feil. Jeg fikk ikke mensen igjen før i august. Jeg hadde gått å ventet og ventet, og ble overlykkelig når jeg så at mensen endelig var kommet tilbake! Mensen kom igjen i september, akkuratt en måned etter forrige mensen, og det her virket jo veldig lovende! Jeg var veldig fornøyd med at jeg nå endelig har noe å gå utifra, når jeg skal forsøke å finne ut når jeg har eggløsning. Jeg lastet ned Min Kalender på telefonen, og begynte å legge inn.

Vi la inn aksjer rundt eggløsning i slutten av september, og på søndag tok jeg en graviditetstest - den var positiv (7-8dpo kveldsurin). Både jeg og samboer ble ganske satt ut, men glade. Jeg hadde en følelse av at jeg ikke kunne bli gravid, i og med at jeg ikke hadde hatt mensen eller noe kontroll på syklusen min før. Jeg tok en ny test på mandagsmorgen, den var negativ.. tirsdag begynte jeg å blø. Jeg har roet meg med at dette nok var en kjemisk graviditet. Nå som skuffelsen har lagt seg er jeg glad for at jeg faktisk kan bli gravid - og dette har ikke gjort at vi ikke ønsker å prøve mer. Legger ved bilde av den positive graviditetstesten min - jeg blir å gjemme den unna selv om det bare ble med den ❤️ 

image.thumb.jpg.0588c512aa5d7c2669ad9d0443a84ce6.jpg

Anonymkode: 80a5e...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS HER

I dag er jeg på CD 26, skal ha mensen om 4 dager i følge kalenderen. Men blør enda fra kjemisk, håper jeg kommer i «rutine» igjen fort.. Hvis det er noen med erfaringer knyttet til kjemisk graviditet som leser, gjerne del med meg❤️ Det er lange dager frem til ny eggløsning…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS HER

I dag er jeg på CD 26, skal ha mensen om 4 dager i følge kalenderen. Men blør enda fra kjemisk, håper jeg kommer i «rutine» igjen fort.. Hvis det er noen med erfaringer knyttet til kjemisk graviditet som leser, gjerne del med meg❤️ Det er lange dager frem til ny eggløsning…..

Har hatt 2 kjemiske på rappen.  Begynte blø noen dager etter ikm på begge. I august kom eggløsning på dag 16. Og etter september på dag 14. Har alltid hatt på dag 14 tidligere, så var jo rett inn i syklus..  telte da fra 1 blødningsdag 😄 

Anonymkode: c2c16...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har hatt 2 kjemiske på rappen.  Begynte blø noen dager etter ikm på begge. I august kom eggløsning på dag 16. Og etter september på dag 14. Har alltid hatt på dag 14 tidligere, så var jo rett inn i syklus..  telte da fra 1 blødningsdag 😄 

TS HER

Takk for svar! Krysser fingrene for deg! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS HER

Takk for svar! Krysser fingrene for deg! ❤️ 

For deg også 🤞🤞 😄🤩