AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 De rydder aldri opp i rotet som de selv forårsaker. Sagflis og rester av materialer overalt. Hvordan hadde folk reagert om en kokk bare lagde maten, men lot søppel og matrester stå? Eller om en kirurg bare opererte deg, men lot blod og organer ligge igjen? Håndverkere har jammen en merkelig kultur og praksis. Etter å ha sett på Sinnasnekkern er også det soleklare inntrykket at det ofte er håndverkere som har de største problemene i hjemmet også. Rot og uferdige jobber. Hvorfor er de slik? Er det en spesiell gruppe med mennesker som blir håndverkere? Anonymkode: 1d7c0...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 En håndtverker er ofte sliten etter jobb, så orker ikke jobbe hjemme også. Da kan ting ta litt tid hjemme, eller stå uferdig til man orker. Anonymkode: ea800...81b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #3 Skrevet 6. oktober 2022 Kokk er ikke helt sammenlignbart, da matrester går utover hygiene, og dermed jobben til kokken (eller nestemann som kommer på jobb). Sagflis og materialrester utgjør ikke en fare i så måte. Og så er det gjerne ikke kirurgen som vasker blod og kaster avfall på operasjonsstua... Det er det andre folk som tar seg av. Hadde jeg skulle hatt en snekker til å gjøre arbeid hjemme hos meg, hadde det vært helt greit om hen ikke tok timesbetalt for å støvsuge sagflis og plukke plankerester etterpå også, det klarer jeg å ordne selv. Anonymkode: 04c77...426
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #4 Skrevet 6. oktober 2022 Under produksjon og bygging blir det store mengder avfall underveis, kapp, støv, embalasje osv. Det er ikke mulig å holde det helt rent hele tiden uten at man bruker mer tid på å rydde enn å bygge. om du er villig til å betale full timepris for at håndverkerene skal rydde og vaske i flere timer for at det skal bli strøkent er jeg sikker på at de kan få det fint. Jeg og mange andre tar heller denne siste vaske og ryddejobben selv og sparer mange tusen kroner, det er normalen og hva håndtverkere er vant til. Det er selvfølgelig store individuelle forskjeller. Anonymkode: 5e71e...acc
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #5 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvorfor er de slik? Er det en spesiell gruppe med mennesker som blir håndverkere? Det tror jeg. Men, ikke alle er rotete, det finnes mange som er veldig nøye og utrolig flinke også. Anonymkode: e5e5e...9d9
Elle Melle Skrevet 6. oktober 2022 #6 Skrevet 6. oktober 2022 Et anbud kan vel være med eller uten avfallsfjerning, så om man ikke betaler for det er det ikke inkludert. Tror likevel det er stor forskjell på kulturen fra firma til firma for hvordan de dekker til og grovrydder underveis.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #7 Skrevet 6. oktober 2022 Til dels enig. Jeg er ikke interessert i å betale mye for å finrydde og finstøvsuge/vaske, men når det er sagt syntes jeg ikke man skal la alt stå igjen etter en jobb. Å grovrydde sånn noenlunde tar 10 min, dvs. fjerne kapp og emballasje og sørge for at de får med seg alt verktøy. Mer enn det forventer jeg ikke, men det ser dårlig ut hvis det ser ut som en byggeplass når de er ferdige. Anonymkode: f0452...df6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Skrevet 6. oktober 2022 Jeg tror dette er en blanding av ukultur og rotete folk i bransjen. Har hatt elektrikere hjemme som kapper ledninger og lar det ligge igjen masse rester og rot etterpå utover alt. Mens andre jeg har hatt besøk av rydder etter seg. Så det er variasjoner her, men jeg kjenner igjen problemstillingen ja. Jeg synes det er rart å si at man skal spare penger på å rydde etter håndverkeren, kan skjønne hvis man betaler timepris, men hvis man betaler fastpris for et bestemt oppdrag - ja, da er opprydding en del av det oppdraget i min verden. Anonymkode: bc06d...584 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #9 Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det tror jeg. Men, ikke alle er rotete, det finnes mange som er veldig nøye og utrolig flinke også. Anonymkode: e5e5e...9d9 Sier ikke at de ikke er flinke i jobben, bare at av de er av typen rotehoder på mange områder. Anonymkode: 1d7c0...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå