Gå til innhold

Forferdelig utslett/kløe på hele kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør meg ihjel. Har klødd i 2 måneder, får krem mot atopisk eksem hos legen men hjelper ikke. Har blåmerke av å klø, og sår. Klør meg til blods, så mye at jeg får ikke sove. Blir værre ved dusjing men klør hele tiden. Noen som vet hva det kan være? Er på hele kroppen bortsett fra ansikt og hals. Mest på armer og bein. 

62C57D27-71A9-46E4-8F01-25201300A8FF.jpeg

ACB96595-0615-4E37-8D50-47C3569EB262.jpeg

0C359765-A4C3-4EF5-B49F-71A6A67599AE.jpeg

Anonymkode: 0d8ad...5ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

På det midterste bildet så det akkurat ut som elveblest, som jeg fikk en gang for et par år siden. Da fikk jeg allergitabletter på resept av legen, og de hjalp på et døgn. De het Cetirizin Sandoz. Utslettet ble borte kjapt etter det. OBS! De tablettene er reseptfrie ser jeg nå. Du kan altså teste dem ut om du vil.

Vet ikke hva jeg hadde vært borti som ga meg elveblest, for jeg hadde ikke gjort noe uvanlig eller unormalt, og jeg har aldri hatt elveblest før heller (og jeg er i femtiåra).

Endret av Million
Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg utslettene som du har, men jeg har også klødd innmari mye de siste månedene. Kjørte på med en halv zyrtec annenhver kveld og det hjelper ennå. Jeg har ikke vært hos lege. Mistenker en type allergi mot noe greier. Katt, vaskemiddel, tøymykner el noe sånt.

Endret av Visningsnavnene
Skrevet

Har du vært kun hos fastlegen eller hudlege?

Skrevet

Sjekk om du har kuldeallergi/kuldeurticaria.

Da tar du en isbit og holder mot huden i to minutter.

Anonymkode: 9d5f7...341

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...