AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Vi kom veldig godt overens fra starten, kysset på tredje date og jeg forventet at han skulle begynne å gjøre litt mer innsats etter det for å vise at han liker meg. Vi har møttes åtte eller ni ganger nå og det eneste komplimentet jeg har fått én gang er at han har kalt meg søt. Jeg gir han komplimenter på utseende, personlighet og sex hver gang vi møtes og bruker mye innsats på å pynte meg og få maten perfekt når jeg lager middag og når vi har utedates er det jeg som finner på ordentlige ting å gjøre mens han aldri har forslag eller tar meg med på ting. Det er som regel han som spør om vi skal møtes men jeg som må legge planen for daten. Han har aldri kommet med blomster, vin eller sjokolade når jeg har disket opp middag og når jeg fortalte på telefon at jeg hadde fått ny jobb så forventet jeg at han skulle ta med blomster og gratulere neste gang men nei ingenting og han spurte ikke engang om det. Når jeg fortalte tre setninger selv på en ikke-skrytete måte men som hverdagssnakk om hva som hadde skjedd i livet mitt siden sist og viste han bilde av den nye arbeidsplassen jeg får med egen sauna og treningshall på jobb og robotservitør i kantinen så sa han ingenting om at det så fint ut eller noe. Han bare så på bildene i stillhet og sa ja og klappet meg på ryggen når jeg sa jeg var glad. Jeg begynner å legge merke til at han generelt ikke er så engasjert i livet mitt eller spør ting om meg. Vi har ikke sex hver gang vi møtes så jeg tror ikke han bare treffer meg for sex og vi har hatt praten om hva vi ser i hverandre og han sier at han vil noe seriøst men nå merker jeg at jeg ikke føler meg verdsatt og at det blir for dumt å måtte fortelle han at jeg vil ha mer komplimenter, bekreftelse og innsats. Er det kravstort av meg eller er det han som er slapp og giddaløs? Eneste han gir av bekreftelser er fysisk berøring men det kan en hvilken som helst mann Noe blomster og komplimenter og litt innsats er vel ikke for mye å forlange? Jeg er vant med at menn kurtiserer meg og viser at de liker meg og prøver å imponere og ikke at de bare kommer å forventer at jeg må gjøre alt mens de bare tar i mot og eksisterer. Anonymkode: 4a4c8...52c 2 2
Mona123 Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Herregud, dette hadde ikke jeg orket. Hvorfor gidder du å underholde han? Det finnes så mye bedre! 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 hadde ikke orket en dame som deg som skal forvente noe av folk bare fordi at du dater han. Aksepter at folk er forskjellig. Anonymkode: 92f99...e34 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg dater en veldig lik mann, han har nå etter en del måneder begynt å si "Du er fin som du er" osv 😄 Vi er forskjellige tenker jeg, så det stresser jeg ikke med. Han hadde jo ikke møtt meg eller hatt sex med meg om han ikke hadde ment jeg var fin. Anonymkode: 47628...754 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: hadde ikke orket en dame som deg som skal forvente noe av folk bare fordi at du dater han. Aksepter at folk er forskjellig. Anonymkode: 92f99...e34 Skal man ikke kunne ha noen forventninger til den man dater? Hva er vitsen med å date da? Tingen må jo være at det er noenlunde samsvar og balanse når det gjelder forventninger, og TS opplever at det går for mye én vei, for hennes date har i hvert fall forventninger til henne uten at han gir så mye selv: 9 minutter siden, AnonymBruker said: når vi har utedates er det jeg som finner på ordentlige ting å gjøre mens han aldri har forslag eller tar meg med på ting. Det er som regel han som spør om vi skal møtes men jeg som må legge planen for daten. Anonymkode: 4a4c8...52c Anonymkode: e8bfe...3d1 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Har du forklart ham hva du forventer, eller forventer du at han skal lese tanker? Jeg forventer ingenting av det du ramers opp, jeg setter mer pris på andre ting. Det er ikke sånn at "alle" vet/bør vite hva "alle damer" liker. Vi er forskjellige. Anonymkode: 5a2d7...2cf 3 1
lillevill Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): hadde ikke orket en dame som deg som skal forvente noe av folk bare fordi at du dater han. Aksepter at folk er forskjellig. Anonymkode: 92f99...e34 Nei huff. Ikke gjør den du er glad i lykkelig, det er for mye styr og strev. Den utkårede får heller bare kjøpe egne blomster og sjokolade og trøste seg selv om de trenger trøst. 🤪 9 3
MizzVic Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Noen menn har få behov også. Holder at han har en dame som gir han komplimenter, mat og sex. Du kunne sikkert gitt han hjemmelaget pizza i joggedress, han hadde ikke sagt noe. Han kan like deg som person, selv om han ikke bryr seg om jobben din og hva du gjør på fritiden og. Han er sikkert kjempefornøyd med at du ordner alt mulig, så slipper han. Er du som må avgjøre om dette er mannen for deg. 4 1 1
Hill83 Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Dere er på forskjellige nivå . blir problemer av . Bedre finne en likesinnede 3 2
lillevill Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg tror slike menn ikke forstår hva et forhold trenger jeg. Det er slike menn som havner i brudd på sikt, før eller siden, fordi følelsene dør hen. Og så forstår de ikke hva de har gjort feil, de har da ikke vært utro. De er bare ikke emosjonelle tilgjengelige. De forstår ikke hva en sunn relasjon er, eller hva som kreves for å skape nærhet med andre. Kjæresten får seg ny jobb. Da gir man ikke et klapp på skuldra. Man gir en klem, og viser interesse for jobben. Man begynner ikke å legge ut om sin egen jobb. Da er man jo egentlig ikke spesielt investert i personen, eller interessert i hva som skjer i livet deres. Kanskje de faktisk bare går og tenker på seg selv? 9 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hadde ikke orket en dame som deg som skal forvente noe av folk bare fordi at du dater han. Aksepter at folk er forskjellig. Anonymkode: 92f99...e34 Man dater jo folk fordi de tilfører noe mer til livet enn det venner gjør og fordi man søker noe mer spesielt enn vennskap. Man velger partner fordi man blir forelsket og elsker den andre men om man ikke utpreger seg og skiller seg fra andre så kan man ikke forvente å bli valgt heller. Det er mange fisker i havet og med alle arter er det naturlig seleksjon som gjelder hvor hannen gjør litt innsats for å bli valgt av hunnen. Hvis man ikke gjør noe for å skille seg ut - og ja det gjelder begge kjønn- og gjør en ekstra innsats for den man vil ha så stiller man jo på lik linje som alle andre. Jeg har nok av menn som er interessert i meg men at de er interessert i meg er ikke nok for at jeg skal velge de som partner. Da kunne jeg valgt hvem som helst og det ville ikke vært noe spesielt med kjæresten, kjærligheten skal være spesiell og unik. De må gjøre en innsats for å faktisk bli kjent med meg og vise at de verdsetter meg sånn som jeg på mange måter viser at jeg verdsetter de og beholder de mer spesielt enn venner og andre Denne fisken jobber 24 timer i en uke for å lage et kunstverk til hunnen, fugler driver med peacocking og danser, edderkopper og rovdyr fanger mat og gir til hunnen osv. Anonymkode: 4a4c8...52c 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange fisker i havet og med alle arter er det naturlig seleksjon som gjelder hvor hannen gjør litt innsats for å bli valgt av hunnen. Hvis man ikke gjør noe for å skille seg ut - og ja det gjelder begge kjønn- og gjør en ekstra innsats for den man vil ha så stiller man jo på lik linje som alle andre. Anonymkode: 4a4c8...52c Han her har nettopp oppdaget dette: Anonymkode: e8bfe...3d1 6 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 lillevill skrev (3 timer siden): Jeg tror slike menn ikke forstår hva et forhold trenger jeg. Det er slike menn som havner i brudd på sikt, før eller siden, fordi følelsene dør hen. Og så forstår de ikke hva de har gjort feil, de har da ikke vært utro. De er bare ikke emosjonelle tilgjengelige. De forstår ikke hva en sunn relasjon er, eller hva som kreves for å skape nærhet med andre. Kjæresten får seg ny jobb. Da gir man ikke et klapp på skuldra. Man gir en klem, og viser interesse for jobben. Man begynner ikke å legge ut om sin egen jobb. Da er man jo egentlig ikke spesielt investert i personen, eller interessert i hva som skjer i livet deres. Kanskje de faktisk bare går og tenker på seg selv? Det her var så spot on min ex mann 🙉 Det var også følelsen jeg fikk av å lese HI sitt innlegg. Det som har slått meg er at de egentlig er skikkelige egoister. Han er jo bare snill og grei i egne øyne, er ikke utro.. Men det er faktisk ikke nok til å holde et forhold i gang. Det handler ikke om at man skal ha så utrolig mye, sånn jeg forstår HI også. Men at partneren kan vise at han setter pris på sin kjære. Jeg tok f. eks. alltid og smurte med niste til han når han var fotballtrener rett etter jobb, gjore masse av disse småtingene i hverdagen. Han kunne smøre kveldsmat bare til seg selv. Kunne hente en sjokoladebit, bare til seg selv. Spurte aldri hvordan jeg hadde det eller hvordan dagen hadde vært. Vet dere hva jeg hadde ønsket? At han en eller annen mørk morgen på vinteren hadde skarpet og gjort klar bilen min f. eks. Er det virkelig for mye? Men det hadde varmet hjertet mitt, å vist meg at han var der for meg.. Så jeg skal aldri involvere meg med en mann igjen som viser slike fakter.. Men de ser det ikke selv. Anonymkode: 726b2...696 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 lillevill skrev (3 timer siden): Nei huff. Ikke gjør den du er glad i lykkelig, det er for mye styr og strev. Den utkårede får heller bare kjøpe egne blomster og sjokolade og trøste seg selv om de trenger trøst. 🤪 Men det er jo sånn at ikke alle blir lykkelige eller en gang setter pris på hverken blomster eller sjokolade. Jeg hadde ikke blitt glad for noen av delene, og det hadde aldri falt meg inn å gi noen blomster for å gratulere med ny jobb. Når det er sagt hadde jeg jo vist engasjement om daten min tydelig var glad over my jobb og til og med viste meg bilder etc, og ikke bare sittet stille og hørt på. Da føler man seg jo som en idiot som forteller… Anonymkode: 8e2a9...64b 1
Alauda Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 Blomster og komplimenter er ikke viktig, og mange er ikke så gode på det, men han bør jo på en eller annen måte vise at han setter pris på deg og det du gjør for ham. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): når jeg fortalte på telefon at jeg hadde fått ny jobb så forventet jeg at han skulle ta med blomster og gratulere neste gang men nei ingenting og han spurte ikke engang om det. Anonymkode: 4a4c8...52c Folk er tydeligvis forskjellige, fordi jeg hadde ikke forventet dette av en potensiell kjæreste. Synes det grenser til kleinhet når man disker opp såpass, og ja jeg er hunkjønn som kun liker hankjønn:) Anonymkode: d606d...74e 2
lillevill Skrevet 5. oktober 2022 #17 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg tror ikke du blir lykkelig med han her TS. 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #18 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi kom veldig godt overens fra starten, kysset på tredje date og jeg forventet at han skulle begynne å gjøre litt mer innsats etter det for å vise at han liker meg. Vi har møttes åtte eller ni ganger nå og det eneste komplimentet jeg har fått én gang er at han har kalt meg søt. Jeg gir han komplimenter på utseende, personlighet og sex hver gang vi møtes og bruker mye innsats på å pynte meg og få maten perfekt når jeg lager middag og når vi har utedates er det jeg som finner på ordentlige ting å gjøre mens han aldri har forslag eller tar meg med på ting. Det er som regel han som spør om vi skal møtes men jeg som må legge planen for daten. Han har aldri kommet med blomster, vin eller sjokolade når jeg har disket opp middag og når jeg fortalte på telefon at jeg hadde fått ny jobb så forventet jeg at han skulle ta med blomster og gratulere neste gang men nei ingenting og han spurte ikke engang om det. Når jeg fortalte tre setninger selv på en ikke-skrytete måte men som hverdagssnakk om hva som hadde skjedd i livet mitt siden sist og viste han bilde av den nye arbeidsplassen jeg får med egen sauna og treningshall på jobb og robotservitør i kantinen så sa han ingenting om at det så fint ut eller noe. Han bare så på bildene i stillhet og sa ja og klappet meg på ryggen når jeg sa jeg var glad. Jeg begynner å legge merke til at han generelt ikke er så engasjert i livet mitt eller spør ting om meg. Vi har ikke sex hver gang vi møtes så jeg tror ikke han bare treffer meg for sex og vi har hatt praten om hva vi ser i hverandre og han sier at han vil noe seriøst men nå merker jeg at jeg ikke føler meg verdsatt og at det blir for dumt å måtte fortelle han at jeg vil ha mer komplimenter, bekreftelse og innsats. Er det kravstort av meg eller er det han som er slapp og giddaløs? Eneste han gir av bekreftelser er fysisk berøring men det kan en hvilken som helst mann Noe blomster og komplimenter og litt innsats er vel ikke for mye å forlange? Jeg er vant med at menn kurtiserer meg og viser at de liker meg og prøver å imponere og ikke at de bare kommer å forventer at jeg må gjøre alt mens de bare tar i mot og eksisterer. Anonymkode: 4a4c8...52c Når det er sånn han er etter noen uker med dating, så er det jo bare å glede seg til samlivet er etablert. Hadde ikke akseptert så manglende interesse og initiativ fra en venn engang. Anonymkode: 3095e...d1d 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #19 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det her var så spot on min ex mann 🙉 Det var også følelsen jeg fikk av å lese HI sitt innlegg. Det som har slått meg er at de egentlig er skikkelige egoister. Han er jo bare snill og grei i egne øyne, er ikke utro.. Men det er faktisk ikke nok til å holde et forhold i gang. Det handler ikke om at man skal ha så utrolig mye, sånn jeg forstår HI også. Men at partneren kan vise at han setter pris på sin kjære. Jeg tok f. eks. alltid og smurte med niste til han når han var fotballtrener rett etter jobb, gjore masse av disse småtingene i hverdagen. Han kunne smøre kveldsmat bare til seg selv. Kunne hente en sjokoladebit, bare til seg selv. Spurte aldri hvordan jeg hadde det eller hvordan dagen hadde vært. Vet dere hva jeg hadde ønsket? At han en eller annen mørk morgen på vinteren hadde skarpet og gjort klar bilen min f. eks. Er det virkelig for mye? Men det hadde varmet hjertet mitt, å vist meg at han var der for meg.. Så jeg skal aldri involvere meg med en mann igjen som viser slike fakter.. Men de ser det ikke selv. Anonymkode: 726b2...696 Spot on !! Anonymkode: 3095e...d1d 3
lillevill Skrevet 5. oktober 2022 #20 Skrevet 5. oktober 2022 Det er ikke alle som er så interessert i andre. Slike folk passer best sammen med folk som ikke liker å dele så mye Det normale i en relasjon, altså det som oftest foregår når man har en kjæreste, er å være instressert i deres liv, deres jobb, deres følelser og meninger og opplevelser. Man vil vite hva de ønsker seg og hva de tenker, fordi man bryr seg om dem og er nyskjerrig, og lurer på hva man kan gjøre for dem. Det blir destruktivt når man ikke er nyskjerrig, eller synes andres følelser er slitsomme, eller plagsomme, eller irriterende. Kanskje man tilogmed ikke liker å vite hva andres meninger er, eller kanskje man bare vil vite hva de er for å vinne en diskusjon. Det er også dårlig for et forhold hehehe. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå