Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bli gravid, men tanken på fødsel og det å dø fra barnet skremmer meg. Er det noen andre som har hatt slike tanker og likevel blitt gravid, eventuelt hvordan gikk det? 

Anonymkode: 2b5eb...35b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg så har det hjulpet å vite mer om hvorfor folk døde under fødsel før i tiden. F.eks svangerskapsforgiftning, svangerskapsdiabetes som ga stort barn som satt seg fast, morkaka foran livmorhalsen som ga enorm blødning, morkakeløsning, at livmora ikke trekker seg sammen etter fødsel som også gir stor blødning.

Men alt dette er komplikasjoner de nå har veldig god kontroll på, kan unngå og fikse. Derfor utrolig sjeldent at kvinner nå for tiden dør under fødsel :) 

Anonymkode: 939c6...550

• Liker 1
Skrevet

Nei

Anonymkode: 28df5...b39

Skrevet

Nei, det tenkte jeg ærlig talt ikke på i det hele tatt.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vurderer å bli gravid, men tanken på fødsel og det å dø fra barnet skremmer meg. Er det noen andre som har hatt slike tanker og likevel blitt gravid, eventuelt hvordan gikk det? 

Anonymkode: 2b5eb...35b

Jeg var ganske engstelig for å bli gravid fordi kusinen min hadde en ganske dramatisk fødsel. 

Da jeg ble gravid var jeg overraskende lite engstelig underveis i graviditeten, tenkte nesten mer på det før jeg ble gravid, tror jeg bare innså at jeg ikke hadde noe valg når jeg først var blitt gravid. Jeg tok det uansett opp med jordmor på helsestasjon og ble henvist videre og fikk snakket med jordmor på sykehuset og fikk litt ekstra oppfølging. Fødselen min ble litt mer dramatisk en jeg hadde foretrukket, men alt gikk bra med babyen og meg. 

Det gikk også bra med kusinen min, så selv når ting ikke går helt som planlagt er du veldig trygg i Norge.

Men jeg skjønner godt hvor følelsene dine kommer fra. Om du velger å "ta sjansen" vil jeg anbefale deg å oppsøke hjelp i forkant sånn at du får den hjelpa du trenger ❤️ 

Anonymkode: 17b2d...e5c

Skrevet

Var ikke redd for det før fødselen nei. Hadde en traumatisk fødsel med store blødninger og dette var i tilegg en styrtfødsel.

Nå er jeg i tankeboksen om jeg tørr bli gravid igjen. Er livredd det skal gå enda fortere neste gang slik at jeg ikke når sykehuset. Hadde jeg ikke vært på sykehuset sist hadde jeg nok blødd ihjel. :(

Anonymkode: 6e6b0...81f

Skrevet

Jeg har hatt barn som satt fast, fått barselfeber og svangerskapsforgiftning. Alle tre er ting som var svært dødelige før, og enda i enkelte land. Men i Norge så går det bra! Sjansen for at noe skjer under fødselen er så minimal at det nok er større sjans for at du dør i bilulykke på vei til føden, enn under fødsel.

Selv med min erfaring, så hadde jeg ikke nølt med å føde igjen, dersom jeg hadde ønsket meg et til barn. 

Anonymkode: 9ebdf...a88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...