AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Del Skrevet 5. oktober 2022 Har fått jobb som saksbehandler i kommunen med arbeidssted på rådhuset, og er litt usikker på om jeg bør kjøpe meg noen «jobb antrekk» før jeg starter, typ dressjakker og nøytrale topper. Men kjenner at det byr meg litt i mot, jeg er mer en strikkejakke med farger og snekkerbukse person.. Er det noen skrevene eller uskrevne regler på dette? Anonymkode: abe86...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Del Skrevet 5. oktober 2022 Det synes jeg absolutt du skal hvis du seriøst tenker at det er ok å møte opp på jobb i snekkerbukse 🥲 Anonymkode: a0514...b5e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 5. oktober 2022 #3 Del Skrevet 5. oktober 2022 Kanskje kjøre safe de aller første dagene. Sort bukse og en enkel bluse. Og dersom du føler at du ikke stikker deg for mye ut, så kjører du på med det du vil etterhvert? Jobber innen finans i olje/gass selv og her er det ganske lite formelt. Jeg bruker kun kjoler, men kollegaene mine har alt fra jeans og hettegenser til sort skjørt, blazer og bluse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Del Skrevet 5. oktober 2022 Det er sikkert ikke skrevne regler men om det er uskrevne vet ikke vi - de varierer fra sted til sted. ,Møt opp i «nøytrale» klær de første dagene - feks sorte bukser og skjorter/bluser/gensere i nøytrale farger og snitt. Da ser du hva se andre går med, og kan tilpasse deg det (bla avhengig av hvor mye du vil skille deg ut). Ville ikke møt opp i snekkerbukser første dag. Anonymkode: 0d494...8f1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Del Skrevet 5. oktober 2022 Ville ikke kjøpt noe før jeg startet, men kledd meg nøytralt med mørke bukser og enten bluse med cardigan eller tynn genser og dressjakke (hvis du har i skapet) de første dagene. Min erfaring fra den typen jobb er at de fleste går i helt vanlige klær som olabukse, genser (ikke hettegenser), t-skjorte og jakke/cardigan og alt fra joggesko til pumps (det man er komfortabel med). Anonymkode: 401f9...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Del Skrevet 5. oktober 2022 Tips: sjekk hvordan resepsjonisten er kledd, og kle deg ett hakk penere. Anonymkode: b803f...383 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Del Skrevet 5. oktober 2022 Kle deg litt nøytralt de første dagene og se deg rundt. Jeg vil ikke tro du trenger noen nye klær for den jobben du skal ha, men det er vanskelig å spå normer og sedvaner Anonymkode: 63beb...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 5. oktober 2022 #8 Del Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Jeg har erfaring fra flere kommuner. Kommunedirkektøren og ledergruppa, pluss noen få ansatte med mye møtevirksomhet og utadrettede stillinger kler seg litt formelt. Ellers er det ingen kleskode. Man møter selvsagt ikke med joggebukse, og man møter med rene og hele klær. Snekkerbuksa er i grenseland, så ikke bruk den på dag 1. Da kler du deg heller omtrent som om du skulle gått i jobbintervju. Deretter ser du an forholdene på din avdeling. Der jeg jobber og har jobbet kunne man fint brukt snekkerbukse, men kanskje ikke på dager med viktige møter. Å ha noen pene bukser og topper til arbeidsbruk skader ikke, men du trenger ikke kjøpe alt på en gang, og du trenger heller ikke kjøpe bare dyre ting. Endret 5. oktober 2022 av Ullvott 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. oktober 2022 #9 Del Skrevet 5. oktober 2022 I Norge er det svært få som har kleskode av betydning på jobb. Man kommer langt med jeans og genser på 90% av landets kontor-arbeidsplasser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Del Skrevet 5. oktober 2022 I kommunen jeg jobba satt saksbehandlerne med shorts, t-skjorte og var barbent. Det er så forskjellig. Men prøv mørke jeans og en nøytral genser til å begynne med, ikke start med snekkerbuksa. Men kan godt hende snekkerbuksa er helt innafor, er bare greit å ikke dumme seg ut 😄 Anonymkode: 91597...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå