Gå til innhold

Rette-og krølltang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er til tross for mine noenogførtiår, helt grønn på dette med å style hår. Har alltid bare hatt langt hår som enten har hengt løs som det er eller samle alt i en strikk. 
Har nå gått litt drastisk til verk og klippet håret ganske kraftig (har ekstremt tykt og mye hår) og jeg ser nå at jeg må style det litt innimellom for at det skal se fint ut

Har googlet masse og ser at min nye hårsveis kan bli veldig fin ved bruk av enten rettetang eller ved å bølge det til litt med en krølltang. 

Så, jeg trenger tips til en tang som gjerne er en kombinasjon av de to så jeg slipper å kjøpe to stykker, og som er  ekstrem enkel i bruk. En som ikke koster veldig mye er også en fin bonus da økonomien ikke er helt på topp akkurat nå i disse tider. 

Har skjønt at jeg trenger slik spray som beskytter håret mot varmen også, men jeg antar jeg trenger noe som gjør at krøllene holder seg greit gjennom dagen også. Trenger anbefalinger der også 🙏

Anonymkode: b71ac...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen direkte tips om produkter, men du skal vite at slike varme-tenger sliter noe voldsomt på håret. Det ryker av håret fordi det svis av og til når man bruker dem. Man kan ende opp med å brenne av hele hårlengder, faktisk.

Bare så du er litt obs før du som nybegynner går amok med krølltang og slettejern... Det er veldig lett å svi for mye.

Anonymkode: 29c96...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke rettetang til å krølle håret om man bruker en spesiell teknikk men den teknikken er skikkelig vanskelig å få til syns jeg, så nå skal jeg kjøpe egen krølltang! 

Husk varmebeskyttende spray før bruk og aldri ha på høyeste styrke. Har du tynt hår holder det med svakeste styrken

Anonymkode: 106bb...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingen direkte tips om produkter, men du skal vite at slike varme-tenger sliter noe voldsomt på håret. Det ryker av håret fordi det svis av og til når man bruker dem. Man kan ende opp med å brenne av hele hårlengder, faktisk.

Bare så du er litt obs før du som nybegynner går amok med krølltang og slettejern... Det er veldig lett å svi for mye.

Anonymkode: 29c96...cfc

Håret mitt har tålt det aller meste opp gjennom årene. Varmebehandling har aldri skadet håret tidligere, men jeg har selvfølgelig ingen erfaring med akkurat rettetang/krølltang da. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan bruke rettetang til å krølle håret om man bruker en spesiell teknikk men den teknikken er skikkelig vanskelig å få til syns jeg, så nå skal jeg kjøpe egen krølltang! 

Husk varmebeskyttende spray før bruk og aldri ha på høyeste styrke. Har du tynt hår holder det med svakeste styrken

Anonymkode: 106bb...0ce

Har absolutt ikke tynt hår, men stikk motsatt. Har tykt hår og tykke hårstrå. 
Jeg vil aller helst slippe noen kompliserte teknikker osv da jeg er helt grønn på området, men vet at det finnes tenger på markedet som kan brukes som både rettetang og som krølltang, ofte ved å bytte ut «munnstykket». 

Anonymkode: b71ac...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt en rettetang, for det er ikke vanskelig å få bølger i håret med den. Jeg lærte meg det på to forsøk og jeg er å din alder og kjøpte rettetang i fjor. Jeg har denne https://www.elkjop.no/product/personlig-pleie-skjonnhet-og-velvare/har-og-styling/rettetang/babyliss-rettetang-smooth-control-235/139586 Greit å bare ha et apparat. Anbefaler varmesprayen til ghd. 
Her ser du hvordan du lager bølger med rettetang https://www.elle.no/rettetang-kroller/

Anonymkode: 52df4...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...