AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Hei, jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og jeg føler at jeg må passse på å ha nok episoder med selvskading og hærverk slik at sykehuset ikke skriver meg ut. jeg har bestemt meg for å utagere hver tredje dag slik at sykehuset tenker at jeg har noe på et sykehus å gjøre. Jeg tør ikke å fortelle dette til behandleren min fordi jeg er redd for reaksjonen. Anonymkode: 005e7...366
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Det kommer ikke til å få deg innlagt å utagere hver tredje dag. Når man er innlagt har man også mange andre sårbare mennesker rundt seg og det er viktig at man ikke ses på som belastende for andre pasienter men fungerer bra med andre og ikke er farlig eller truende. Jeg har vært innlagt en del ganger og vet hva jeg snakker om. Hensikten med innleggelse er ikke at det skal være et oppholdssted men at kandidatene som er innlagt får behandlingsutbytte av å være innlagt, altså at det skaper fremgang i behandling eller bedring for psyken din. Da vil du kunne få nye innleggelser når de ser at det er hensiktsmessig. Om det ikke skaper fremgang i behandling så er ikke innleggelsen hensiktsmessig og da vil du skrives ut og plassen gis til noen andre som får mer utbytte av det enn deg. Anonymkode: eb384...d35 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Stimulere eller simulere? Anonymkode: ad72d...d4e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Troll Anonymkode: 11574...a1d Jeg lover, dette er ikke troll Anonymkode: 005e7...366
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stimulere eller simulere? Anonymkode: ad72d...d4e Stimulerer Anonymkode: 005e7...366
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Stimulerer Anonymkode: 005e7...366 Tror ikke det Anonymkode: ad72d...d4e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Stimulerer Anonymkode: 005e7...366 Det heter simulerer... Vesentlig forskjell. Anonymkode: 71b84...531
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det heter simulerer... Vesentlig forskjell. Anonymkode: 71b84...531 Svar på spørsmålet hilsen ts Anonymkode: 005e7...366
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det kommer ikke til å få deg innlagt å utagere hver tredje dag. Når man er innlagt har man også mange andre sårbare mennesker rundt seg og det er viktig at man ikke ses på som belastende for andre pasienter men fungerer bra med andre og ikke er farlig eller truende. Jeg har vært innlagt en del ganger og vet hva jeg snakker om. Hensikten med innleggelse er ikke at det skal være et oppholdssted men at kandidatene som er innlagt får behandlingsutbytte av å være innlagt, altså at det skaper fremgang i behandling eller bedring for psyken din. Da vil du kunne få nye innleggelser når de ser at det er hensiktsmessig. Om det ikke skaper fremgang i behandling så er ikke innleggelsen hensiktsmessig og da vil du skrives ut og plassen gis til noen andre som får mer utbytte av det enn deg. Anonymkode: eb384...d35 Det virker riktig. Er du stabilt ustabil = dette er hverdagen for deg = innleggelse ikke nyttig. Er du bare ustabil så kan innleggelse få deg stabil = gi bedring. = nyttig Du kan lese om instituasjonalisering. Hvordan mennesker , spesielt med din diagnose, blir institusjonalisert. Innleggelse burde unngås. Anonymkode: bd01a...d62 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Kommer ikke til å fungere. Med diagnosen din (som også er min) går de bare å venter på at du skal begynne med noe sånt. Alle behandlere gjør. Anonymkode: 854af...d38 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 Dette vet jeg om noen som driver med så er dessverre ikke så uvanlig. Men de blir som oftest beskrevet dårlig i journalen typ at de er oppmerksomhetsyke og sånn. Men for friske folk kan ikke skjønne at noen kan like å være på et sted en lukket avdeling som blir som et fengsel. Bli behandlet som et lite barn og måtte spørre om å få gå på do liksom. Anonymkode: 4d022...246
Solnexy Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 Episoder med selvskading og hærverk fører nok til at du får kortere opphold. 1 1
Daria Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg tror du undervurderer behandlerne dine - de har nok sett det meste før og er neppe så lettlurte. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 Hvis det blir hver tredje dag, så vil de nok se mønsteret, etterhvert? Du utnytter systemet når du holder på sånn. Vil du ikke bli bedre? Det er mye sunnere for deg å få snakket om dette med behandler. Ikke vær redd for å si ifra - det er mye bedre at du gjør det, enn at du driver og lyver for dem. Anonymkode: 6db58...4cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå