AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Arh jeg holder på å bli GAL. Sliter med å få baby 4 mnd til å sove på dagtid, fordi han selv dytter ut smokken med hendene sine HELE TIDEN. Når han omsider sovner kan han lett våkne hvis han dytter ut smokken før han har havnet i dyp søvn. Holder på å bli helt sprø. Noen tips? Når går det over? Anonymkode: 4becb...6e2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 https://www.klikk.no/foreldre/baby/babyhelse/svope-baby-2373639#:~:text=Svøping innebærer at babyen pakkes,dersom babyen er svært urolig. Anonymkode: 3dbea...81f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Hva mener du? ☺️. Tar han hendene inni munnen også? Muligens er det tenner på vei, det skjer jo ved denne perioden. Anonymkode: 2a08d...8aa
Jegvetik Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Hei! Min første var helt lik på samme alder. Jeg mener å huske at det bare var et problem på dagtid. Vi svøpte armene hennes, dvs vi brukte en sovepose eller liknende uten å ta hendene ut. Det fungerte veldig fint. Da det begynte å bli varmere i været sydde jeg om et putevar slik at det hadde samme funksjon (jeg kan IKKE sy, så det var mao ikke så utfordrende). Jeg tror hun lå sånn til hun ble 6 mnd og vi byttet til sportsdel. Husker ikke om det var sportsdelen som gjorde susen eller om det var noe hun vokste fra seg, men vi trengte i hvertfall aldri å svøpe armene i sportsdelen. 😊 Vi svøpte ikke om natten (man skal jo ikke gjøre det uten oppsyn når de er så gamle), men hadde heller ikke det samme problemet. Husker dog vi hadde en periode når hun var seks mnd hvor hun våknet hver gang smokken falt ut. Det løste seg ved å kjøpe mange selvlysende smokker som lå i sengen, i tillegg til sprinkelbeskytter (IKEA har en supergrei en som kan pustes igjennom) slik at smokkene ikke falt ut. Vi begynte også å systematisk gi baby smokk i hånd når hun skulle ha smokken på dagtid, slik at hun fikk øvd seg på å ta den i selv. Ila en uke fant hun en smokk på natten som hun selv tok i munnen og sov videre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.klikk.no/foreldre/baby/babyhelse/svope-baby-2373639#:~:text=Svøping innebærer at babyen pakkes,dersom babyen er svært urolig. Anonymkode: 3dbea...81f Ville ikke svøpt en på 4 mnd. Anonymkode: 31c48...1cc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå