Gå til innhold

Hvordan kle seg stilig når man er XL?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tips for stilige, men enkle klær for oss med litt vel mye ekstra på kroppen? 

Er i 30-årene og liker vanlig, skandinavisk klesstil med naturlige tekstiler i duse farger. 

Anonymkode: 9c9f7...9ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ensfargede genserkjoler som sitter litt godt, ikke som telt ☺️
Jeg bruker gjerne svart strømpebukse under. Husk støvletter som er vide nok, så ikke det synes at leggene egentlig prøver å sprenge seg ut 😃

Anonymkode: bc208...d7c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg i 40 årene og sliter og med dette. På sommeren er det så mye lettere, da bruker jeg bare lange sommerkjoler som passer min kroppsform. Men sliter nå som høsten er her. I dag hadde jeg på meg svart A-line kjole til knærne, med V utringning, svart strømpebukse til. Kanskje ikke så stilig, men følte jeg så litt slankere ut enn jeg er. Hadde svart kåpe til.

Anonymkode: 6d095...f0e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå er jeg i 40 årene og sliter og med dette. På sommeren er det så mye lettere, da bruker jeg bare lange sommerkjoler som passer min kroppsform. Men sliter nå som høsten er her. I dag hadde jeg på meg svart A-line kjole til knærne, med V utringning, svart strømpebukse til. Kanskje ikke så stilig, men følte jeg så litt slankere ut enn jeg er. Hadde svart kåpe til.

Anonymkode: 6d095...f0e

Det høres helt smashing ut 💜 men ikke vær redd for å bruke farger heller. Trenger ikke være de villeste mønstrene 😃

Anonymkode: bc208...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen tips for stilige, men enkle klær for oss med litt vel mye ekstra på kroppen? 

Er i 30-årene og liker vanlig, skandinavisk klesstil med naturlige tekstiler i duse farger. 

For oss i XL så føler jeg at første bud er å ha klær som er fine i snittet, og (og dette er viktig) som ikke er for små i størrelsen. 

Selv er jeg kanskje ikke så veldig flink å kle meg, men jeg holder meg langt unna allværsjakke. Kommer langt med det, føler jeg. En enkel høstkåpe, som tåler regn er et must. Jeg er veldig glad i myke, litt vide bukser for å balansere ut kroppen. 

Anonymkode: 0dc0f...b21

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kva med denne? Så kan du variere med strømpebukse el bukse under?

image.png.2399d80181f714bf76908338f6d64e1c.png

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint med litt markerte skuldre når man har noen kilo ekstra. Ellers kan fort hele overkroppen se ut som den er rund som en kule. 

Anonymkode: 572d3...f96

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg klær i pent snitt og skikkelig stoff.. ikke klysestoff fra Cubus.

Anonymkode: 96c33...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg synes det er fint med litt markerte skuldre når man har noen kilo ekstra. Ellers kan fort hele overkroppen se ut som den er rund som en kule. 

Anonymkode: 572d3...f96

Eg er heilt motsatt; ser ut som Michelin-mannen goes Wrestle-mania viss eg markerer skuldrene på noko måte. :P

For å unngå å få globe-fasong så forsøker eg å finne måtar å snurpe inn midja på, med eller utan feks lang cardigan over. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke mulig. Ingenting ser bra ut på overvektige. 

Anonymkode: 24fe3...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurer på hva du får ut av sånne kommentarer som det her. En kan se fantastisk ut helt uavhengig av størrelse. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

😂😂😂😂

Må vi gå nakne da? Ok 😎

Jeg har etter noen medisiner gått til XL nå. Har også vært størrelse S og M/L.

Stort sett kler jeg meg i det samme, min passform endrer seg jo ikke. Bare størrelsen. Er jo større/smalere på de samme stedene.

Jeg kan fortsatt kjøpe klær i ordinær butikk, så handler samme merker og klær som før, men altså L eller XL fremfor S/M. 

Kjøpte denne i dag fra Selected Femme, går i sånne kjoler om jeg er Small også:

9BDDEC49-691F-4BB5-A801-3B5D4021FED3.jpeg

Endret av DundreMilfin
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor du er størst?! Hvis du lener mer mot epleform, der overkropp er XL, hadde jeg fremhevet beina mine med olabukser, skjørt og kjoler som er rundt knehøyde. Også kan du mikse med nydelige gensere, strikket, bomull, topper med jakker utenpå osv!

Er det motsatt så er kjoler et absolutt must. Der er jeg! 😊 Har XL i underdel, og M/L i overkropp. Veldig glad i kjoler med strømpebukser under. Bruker jeg olabukse har jeg ofte lange cardigans til med topper som fremhever livet, og samtidig "skjuler" rompe og lår. Bruker også ofte støvler/sko med litt hæl, for det får beina til å virke slankere.

Endret av Turtellure12
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er str XL og får ofte komplementer for antrekkene mine😉

Jeg har landet på en kapselgarderobe som jeg trives godt med.
Fargene jeg går for er marine, sort, creme, gråmelert, muldvarp og gammelrosa.

Pene dressbukser i lin/bomull, løse momjeans med vide bein, lyse skjorter, Kashmir genser (HM sine er romlige og god valuta for pengene), skjørt i A-fasong, skjortekjole med knytebelte, klassiske t-trøyer i tykkere bomull,  trenchcoat/ullkåpe med belte, lave Chelsea boots (mye mer flatterende enn en som slutter på leggen) er faste favoritter.

MEN det hjelper ikke med lekre klær om ikke undertøyet sitter rett.

En god bh, gjerne med minimizer effect, truser og strømpebukser med høyt liv for en glattere silhuett.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Synes dette er fint

image.jpeg.b0e50e7680255e3e4c1edb38a5ed5d73.jpeg

Anonymkode: 086ce...3f4

Personlig så prøver jeg å unngå bukser som dette. Føler jeg har et stort skilt på magen som sier: Se jeg har vulva!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skjerp deg!

Anonymkode: c6890...5b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er XL og ikke overvektig. Og ellers, det de andre har svart deg.

Anonymkode: 1c21e...930

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...