AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg vasket håret i stad og var tom for balsam. Brukte kun sjampo, og varmebeskyttende før jeg fønet håret. Det var dog et rent helvete å gre ut alle flokene. Men etter å ha fønet håret er håret så mye finere enn når jeg til vanlig bruker balsam. Vanligvis er håret «ullent»/frizzy og det tar en dag og natt på å roe seg. Det blir forsåvidt aldri helt rolig, og er alltid litt frizzy. Men nå uten balsam er håret omtrent ikke frizzy i det hele tatt, og er glatt og fint. Noen som har en teori på hvorfor det er slik? Bruker jeg i så fall feil balsam? Nå får jeg jo lyst til å droppe balsam fremover for å se at dette ikke var tilfeldig. Men det er dumt for håret å droppe balsam? Anonymkode: 45cf4...b7f
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg bruker balsam og har motsatt erfaring. Hvilken bruker du?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Funke det for deg, så funker det for deg! men kan også hende du har brukt feil balsam. Balsam med keratin kan faktisk ødelegge håret og gjøre det frizzy og tørt på sikt. Mange balsam er rett og slett fake, at det egentlig ikke gir fuktighet i dybden til håret, men bare legger seg som en hinne utenpå som fort går vekk. men hår trenger som regel noe fukt eller olje, men dette kan også påføres etter dusj, som en bra hår olje 😊 Anonymkode: 7c51c...c55
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Jeg bruker balsam og har motsatt erfaring. Hvilken bruker du? Ja skulle jo tro det var motsatt for de fleste. Jeg bruker bare balsam fra matbutikken, type elvital, garnier fructis, sunsilk ol. Anonymkode: 45cf4...b7f
Embla Othea Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja skulle jo tro det var motsatt for de fleste. Jeg bruker bare balsam fra matbutikken, type elvital, garnier fructis, sunsilk ol. Anonymkode: 45cf4...b7f Jeg har ikke en god forklaring på det. Men hvis det funker for deg, fortsett med det. Jeg må bruke balsam ellers blir håret mitt pistrete 🙂
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Funke det for deg, så funker det for deg! men kan også hende du har brukt feil balsam. Balsam med keratin kan faktisk ødelegge håret og gjøre det frizzy og tørt på sikt. Mange balsam er rett og slett fake, at det egentlig ikke gir fuktighet i dybden til håret, men bare legger seg som en hinne utenpå som fort går vekk. men hår trenger som regel noe fukt eller olje, men dette kan også påføres etter dusj, som en bra hår olje 😊 Anonymkode: 7c51c...c55 Takk for svar! Det gir jo mening hvis den balsamen jeg har brukt ikke gjør stort for håret. Etter dusj bruker jeg varmebeskyttende Maria Nila, tror den skal være bra. Anonymkode: 45cf4...b7f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Bruker du balsam i hele håret, eller kun tuppene? Jeg bruker balsam kun i tuppene. Anonymkode: 8b398...2bd 1
enkefru Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Har ikke brukt balsam på mange år... tar olje i etter vask når litt tørket 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bruker du balsam i hele håret, eller kun tuppene? Jeg bruker balsam kun i tuppene. Anonymkode: 8b398...2bd Tar i de nederste 10 cm ca. Anonymkode: 45cf4...b7f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 Fjugur skrev (7 minutter siden): Har ikke brukt balsam på mange år... tar olje i etter vask når litt tørket Hvorfor sluttet du med balsam? Og hvilken olje bruker du? Anonymkode: 45cf4...b7f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar! Det gir jo mening hvis den balsamen jeg har brukt ikke gjør stort for håret. Etter dusj bruker jeg varmebeskyttende Maria Nila, tror den skal være bra. Anonymkode: 45cf4...b7f Jeg pleide bruke de balsamene du nevner før, og de funket ikke så bra på meg. Nå bruker jeg balsam som ikke inneholder parabener eller silikon, for det legger seg som en hinne utenpå håret, blokkerer/fyller hår skjellene, slik at olje og fukt aldri trenger inn i håret. Silikonen bygger ser opp i håret over tid. Begynte å bruke sjampo og balsam uten parabener og silikon, og har merket en stor forskjell! Kan hende de butikk merkene har hengt seg på trenden, men jeg har enda ikke funnet en billig sjampo eller balsam som gjør noe for håret mitt i det hele tatt…. Håret mitt er også sunnere uten disse billig produktene. Men håret føles bedre med en balsam og sjampo som faktisk funker 😜 Anonymkode: 7c51c...c55
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 Samme her. Har funnet ut at det ultimate er å bruke balsam hver tredje vask. Håret ser tykkere ut, mindre frizz og fin glans. Anonymkode: a2356...dfd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg kan ikke la være å bruke balsam. Håret mitt blir et kråkereir som blir umulig å gre. Anonymkode: d8a4b...659 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #14 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg bruker ikke balsam lengre, vasker håret 1-2 ganger i uka og den ene gangen bruker jeg en fuktmaske balsam blir overflødig for meg rett og slett. Anonymkode: 2b3b7...bab 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleide bruke de balsamene du nevner før, og de funket ikke så bra på meg. Nå bruker jeg balsam som ikke inneholder parabener eller silikon, for det legger seg som en hinne utenpå håret, blokkerer/fyller hår skjellene, slik at olje og fukt aldri trenger inn i håret. Silikonen bygger ser opp i håret over tid. Begynte å bruke sjampo og balsam uten parabener og silikon, og har merket en stor forskjell! Kan hende de butikk merkene har hengt seg på trenden, men jeg har enda ikke funnet en billig sjampo eller balsam som gjør noe for håret mitt i det hele tatt…. Håret mitt er også sunnere uten disse billig produktene. Men håret føles bedre med en balsam og sjampo som faktisk funker 😜 Anonymkode: 7c51c...c55 Jeg har virkelig aldri tenkt over at billig sjampo og balsam kunne være årsaken til det frizzy håret mitt, trodde det bare var sånn fra naturens side. Kan jeg spørre hvilken sjampo og balsam du bruker? Tenker å bytte ut sjampoen hvertfall. Og se om jeg prøver en bedre balsam også. Anonymkode: 45cf4...b7f
Daria Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 Bruk det som funker for deg. Jeg synes håret mitt er enklest å ha med å gjøre når jeg bruker balsam også (nokså billig variant fra matbutikken), mens det aldri har vært så seigt og uhåndterlig som dagen etter at frisøren hadde slått seg løs med både olje og saltvannsspray i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå