Gå til innhold

Beige vegger og spilevegger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vei lei beige vegger nå? Og alle skal ha spilevegger… Blir dette de nye «Home» og «Love» skiltene om en liten stund? 

Jeg har allerede denne trenden i halsen, alle skal ha det likt 😆

Anonymkode: 36361...6f4

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri likt spilevegger, minner meg om gymsaler.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri likt den beige interiør stilen som 99% av dagens influencere driver på med.

Anonymkode: 2d3d5...aa3

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fargetrender kommer og går, men en synes ikke at veggfargen "beige" kan sammenlignes med interiørnips som "home"-bokstavene. Jeg er i alle fall glad for at trenden hvor alt var hvitt er erstattet av farger (også beige), men i Norge er vi så konforme at enhver stue som regel er lik uansett trend, og det er litt kjedelig. 

Endret av Undrende123
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes begge deler er klassisk og pent, og jeg håper det vil være populært lenge

• Liker 2
Skrevet

Spilevegger synes jeg kan sammenlignes med 90-tallets glassbyggerstein. Jeg har ikke sansen for det selv, og det kommer aldri i mitt hus....

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde litt lyst på en halvvegg med spiler. Helt til jeg malte ett spilegelender i en trapp. 
Forbanna dritt!!!! :raven:

Jeg liker bytte farger på stua, og det er ikke en sjans i helvette at jeg skal male en spilevegg!! Og jeg liker male vegger og møbler! 

• Nyttig 1
Skrevet

Du glemte dempet sort….

• Liker 3
Skrevet

Tror spilevegger kommer til å dø ut raskt, det minner meg egentlig bare om billige hotell som prøver å se fancy ut, men jeg synes det er veldig fint å se på. Håper på mer naturmaterialer fremover.

Anonymkode: 00eff...6c3

• Liker 5
Skrevet

Spilevegger er helt grusomt. 

Anonymkode: a398b...856

• Liker 2
Skrevet

Spilevegger er skikkelig harry! 

Anonymkode: 99e06...f72

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker spilevegger, men så har jeg alltid likt spiler, treverk og naturfarger. Men jeg kommer ikke til å ha det hjemme hos meg. Det er en for stor trend akkurat nå. 

Beige er jeg lei av. Det ble jeg lei av for sånn 15 år siden. Det er jo en nøytral farge, men den er dørgende kjedelig. Spesielt hos alle hus-influencere på instagram, der både vegger, kjøkken, bad og pynt også skal være beige eller en lignende tone. 

Jeg tror beige og spilevegger kommer til å være populært i mange år enda. Slike trender henger ofte i en stund. Men det blir spennende å se hva alle hus-influencerne gjør når det kommer en ny trend, hehe. Skulle ønske folk stolte litt mer på seg selv istedenfor å følge trendene slavisk. MEN man må jo gjøre som man selv vil.

Anonymkode: 0136b...8ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg liker spilevegger, men så har jeg alltid likt spiler, treverk og naturfarger. Men jeg kommer ikke til å ha det hjemme hos meg. Det er en for stor trend akkurat nå. 

Beige er jeg lei av. Det ble jeg lei av for sånn 15 år siden. Det er jo en nøytral farge, men den er dørgende kjedelig. Spesielt hos alle hus-influencere på instagram, der både vegger, kjøkken, bad og pynt også skal være beige eller en lignende tone. 

Jeg tror beige og spilevegger kommer til å være populært i mange år enda. Slike trender henger ofte i en stund. Men det blir spennende å se hva alle hus-influencerne gjør når det kommer en ny trend, hehe. Skulle ønske folk stolte litt mer på seg selv istedenfor å følge trendene slavisk. MEN man må jo gjøre som man selv vil.

Å la være å ha noe man liker hjemme hos seg selv bare fordi det er en trend er vel egentlig like dumt som å dekorere med  noe man ikke liker bare fordi det er en trend, er det ikke?

Anonymkode: ca0b0...235

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes elementer av tre kan være veldig pent, MEN vi har spilevegger på jobb og det er KLIN umulig å ha som bakgrunn til noe som helst. Veldig vanskelig å fokusere når det er en spilevegg bak, kontrasten mellom spilene og det sorte bak gjør meg sjøsyk.

Anonymkode: 301c6...4b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å la være å ha noe man liker hjemme hos seg selv bare fordi det er en trend er vel egentlig like dumt som å dekorere med  noe man ikke liker bare fordi det er en trend, er det ikke?

Kanskje dumt formulert av meg. Når noe blir veldig trendy så får jeg mindre lyst på det hjemme hos meg selv. Det er mye trendy jeg synes er kult, men ville ikke hatt det hos meg selv. Spilevegger er en slik ting. Også er jeg i mot å pusse opp bare for å følge en trend.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kanskje dumt formulert av meg. Når noe blir veldig trendy så får jeg mindre lyst på det hjemme hos meg selv. Det er mye trendy jeg synes er kult, men ville ikke hatt det hos meg selv. Spilevegger er en slik ting. Også er jeg i mot å pusse opp bare for å følge en trend.

Hvorfor får du mindre lyst på det om det er trendy, hvis du egentlig liker det i utgangspunktet?  Blir det mindre pent fordi om mange andre har det samme?  

Jeg har en helt hvit stue som har vært hvit i +20 år (er blitt oppmalt i blant).  Kjøkkenet har vært a la Dempet sort nesten like lenge.  Liker disse fargene og synes de passer hos oss.  

Da en kollega nylig var på besøk kommenterte hun kjøkkenet slik:  Å, jeg bare HATER Dempet sort!  Merkelig at hun ELSKET Dempet sort for et par tre år siden da :)

• Liker 4
Skrevet
Amossa skrev (1 time siden):

Hvorfor får du mindre lyst på det om det er trendy, hvis du egentlig liker det i utgangspunktet?  Blir det mindre pent fordi om mange andre har det samme?  

Jeg har en helt hvit stue som har vært hvit i +20 år (er blitt oppmalt i blant).  Kjøkkenet har vært a la Dempet sort nesten like lenge.  Liker disse fargene og synes de passer hos oss.  

Da en kollega nylig var på besøk kommenterte hun kjøkkenet slik:  Å, jeg bare HATER Dempet sort!  Merkelig at hun ELSKET Dempet sort for et par tre år siden da :)

Vel, det er litt som top hits. Jeg kan like populære sanger, men trenger ikke legge dem til i Spotify-lista mi fordi jeg blir på en måte mettet ved å høre dem overalt ellers 😊

• Liker 1
Skrevet

Spiler i moderate mengder er fint, feks i en trapp hvor spilene får en funksjon og ikke bare er til pynt. Ellers tenker jeg det må bli mye støv mellom spilene *grøss*

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det jeg har uthevet er jeg enig i, det er mye jeg synes er pent/kult som jeg ikke ville hatt hos meg selv.

Men samtidig er det ikke slik at jeg lar være å ha noe jeg liker fordi det er trendy.  
Da er det fordi jeg vet at jeg kommer til å bli lei av det, eller fordi det ikke passer inn hos meg.  (Nå må det sies at jeg ikke følger med på trender, og vet ikke hva som er trendy.  Jeg måtte google spilevegg for å se hva som mentes med det)

Jeg vil snu litt på det.
Noe vi har opplevd de gangene vi har pusset opp uten å tenke på trender, er at farger og installasjoner vi har brukt har blitt moderne noen år senere.  Og plutselig skal "alle" ha det slik vi har hatt det i mange år.
Men vi kan ikke la være å bruke det vi liker bare fordi noen tusen andre kanskje kommer til å ha de nøyaktig samme fargene, og samme installasjonene som vi har har om noen år.

Vi pusser opp sånn i gjennomsnitt hvert 15.år, og da kan vi ikke følge trender.  Da må vi ha farger og installasjoner vi vet at vi liker uansett om det er moderne eller ikke, eller om "alle" har det eller ikke.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...