AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Hei Sluttet på p-piller på grunn av alder(nesten 40) og vekten bare øker å øker. Jeg trodde at det var koronakilo på grunn av hjemmekontor og dermed lavere aktivitetsnivå, men vekten fortsetter å øke etter at man har kommet seg inn i normale rutiner. har fått påvist cyster på eggstokker tidligere og smerter ved menstruasjon er blitt uutholdelige etter jeg sluttet på p-piller. noen som har opplevd lignede og har noen gode råd, er det hjelp å få? Anonymkode: 4a058...223
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 har lagt på meg 15 kg etter jeg sluttet . hurra !! fikk også et voldsomt kvise utbrudd i ansikt og på rygg som det tok 2 år å bli kvitt !! orker ikke mer sex , herregud så mye problemer det lager for oss damer ! Anonymkode: b8bd3...4ad
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Sluttet på p-piller på grunn av alder(nesten 40) og vekten bare øker å øker. Jeg trodde at det var koronakilo på grunn av hjemmekontor og dermed lavere aktivitetsnivå, men vekten fortsetter å øke etter at man har kommet seg inn i normale rutiner. har fått påvist cyster på eggstokker tidligere og smerter ved menstruasjon er blitt uutholdelige etter jeg sluttet på p-piller. noen som har opplevd lignede og har noen gode råd, er det hjelp å få? Anonymkode: 4a058...223 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): har lagt på meg 15 kg etter jeg sluttet . hurra !! fikk også et voldsomt kvise utbrudd i ansikt og på rygg som det tok 2 år å bli kvitt !! orker ikke mer sex , herregud så mye problemer det lager for oss damer ! Anonymkode: b8bd3...4ad Høres ut som p-pillene har holdt PCO(S) I sjakk og nå som dere har sluttet så har symptomene på det vist seg. Anonymkode: ae2f6...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg har også lagt på meg 15 kg etter jeg sluttet og er helt rådvill. Hadde aldri problemer med vekta før jeg begynte, men etter jeg slutta har kiloene kommet i rekordfart. Noen som har løsningen? Blir det bedre over tid, må man begynne på pillene igjen? Anonymkode: e8f97...a90
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Jeg ble litt redd av å lese dette. Tenkte jeg skulle slutte snart, og håpet å gå ned noen kg 🙈 Anonymkode: 9d190...f8c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Hei TS her jeg er ganske sikker på at p-pillene har holdt pcos i sjakk og at det er dette som melder seg nå. Men finnes det annen hjelp å få eller må man velge mellom blodpropp eller være tykk med menssmerter som er helt grusomme? Noen som vet, er minipille like effektivt mot pcos? jeg sluttet på pillen på grunn av alder ikke for å prøve å bli gravid? jeg har booket legetime om to uker for å høre om det finnes andre muligheter, men har ikke funnet noe på nettet. kan gi dere en oppdatering når jeg har vært hos legen. Vi må snakke mer om dette. #kvinnehelse Anonymkode: 4a058...223
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble litt redd av å lese dette. Tenkte jeg skulle slutte snart, og håpet å gå ned noen kg 🙈 Anonymkode: 9d190...f8c Tror ikke det er så vanlig å gå opp i vekt, det er nok riktig som en skriver over at det henger sammen med pcos. Anonymkode: 4a058...223 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei TS her jeg er ganske sikker på at p-pillene har holdt pcos i sjakk og at det er dette som melder seg nå. Men finnes det annen hjelp å få eller må man velge mellom blodpropp eller være tykk med menssmerter som er helt grusomme? Noen som vet, er minipille like effektivt mot pcos? jeg sluttet på pillen på grunn av alder ikke for å prøve å bli gravid? jeg har booket legetime om to uker for å høre om det finnes andre muligheter, men har ikke funnet noe på nettet. kan gi dere en oppdatering når jeg har vært hos legen. Vi må snakke mer om dette. #kvinnehelse Anonymkode: 4a058...223 Jeg fikk vite av gynekologen at hvis man har gått på p-piller lenge så er det ingenting i veien for å fortsette på dem etter 40. De kan hjelpe mot plager rundt overgangsalder også. Men man skal helst ikke begynne på p-piller etter 40. Anonymkode: ae2f6...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk vite av gynekologen at hvis man har gått på p-piller lenge så er det ingenting i veien for å fortsette på dem etter 40. De kan hjelpe mot plager rundt overgangsalder også. Men man skal helst ikke begynne på p-piller etter 40. Anonymkode: ae2f6...2c4 Lagt til : spurte fordi jeg blir 40 I år og står på p-piller mot pcos. Og det var svaret jeg fikk. Anonymkode: ae2f6...2c4 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 jeg har ikke pcos. gikk opp 15 kg fordi.. Anonymkode: b8bd3...4ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå