AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #1 Skrevet 5. oktober 2022 Hva kler du baby i om natten nå som det begynner å bli kjøligere? Bruker du dyne, nattpose eller annet? Hvor gammel er babyen? Anonymkode: 1869f...ef9
mercury_ Skrevet 5. oktober 2022 #2 Skrevet 5. oktober 2022 Lurer på det samme. Vi bor i en trekkfull gammel leilighet og venter baby i desember. Heldigvis blir det som regel ikke kaldere enn 0 grader ute, men allikevel. Vi har kjøpt både nattpose og dyne (som selvfølgelig ikke skal brukes samtidig), men undrer på hva de skal ha på seg under. Pysj i merino? Flere lag (typ kortermet body uten ben under en langermet pysj med føtter eller sokker, begge lagene i bomull)?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Skrevet 5. oktober 2022 Vi bruker dyne. Mamma sydde en nattpose for å teste om han godtok det før vi eventuelt gikk til innkjøp av en, men han blir bare sint av den. Han turner mye før han sovner og med nattpose på klarer han ikke turne på samme måte som med dyne. Nå bruker han pysj og sokker (eventuelt pysj med føtter, men det har vi bare en av) siden han lett blir kald på føttene når dyna fyker av. Ikke alltid sokkene holder seg på, men det er større sjanse for at sokkene holder seg på hele natta enn at dyna gjør det. 😆 8 måneder. Har begynt å bli kjølig her om natta, og allerede vært et par-tre frostnetter. Anonymkode: 39c93...c36
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Skrevet 5. oktober 2022 Har easygrow nattpose uten hender, TOG 1,96 (?). Bruker foreløpig vanlig bomullspysj, men har kjøpt heldrakt fra Reflex med 50% merinoull og 50% bambus som jeg tenker å bruke når det blir kaldere. Bruker også «kosesokker». Baby er straks 7 mnd Anonymkode: 31252...148
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Skrevet 5. oktober 2022 Ha Rikke på varme på soverommet, baby sover i pysj i min seng med teppe over og min dyne skrått over bein og rumpe. Anonymkode: df137...0f2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #6 Skrevet 5. oktober 2022 Baby 1 mnd sover i pysj med føtter i bomull. Han ligger tett innpakket i dyne oppi nestet sitt 😊 foreløpig god og varm når jeg tar han opp! Anonymkode: e5732...eec
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #7 Skrevet 5. oktober 2022 Baby 10 uker. Pysj og sovepose fra H&M. Et tynt pledd over beina i tillegg. Kjølig soverom. Anonymkode: f2d83...cff
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #8 Skrevet 5. oktober 2022 Her er baby varm av seg, og vi samsover så hun får nok litt varme fra meg om natten. Hun har på seg nattdrakt i bomull med fot eller sokker (hun blir varm og klam i tynn ull), og så legger jeg en tynn babydyne over beina hennes. Jeg kan ikke legge den over hele kroppen, da blir hun alt for varm. Anonymkode: 1430a...c3b
yeti92 Skrevet 5. oktober 2022 #9 Skrevet 5. oktober 2022 Baby straks 3 mnd. Sover med tynn ulldrakt (reflex/joha) og tynne ullsokker, samt svøpepose (nested bean, swaddelini, woombie). Varmer opp sengen med varmeflaske før leggetid. Pakker av og til et tynt strikketeppe rundt nederste halvdel av kroppen også. Bomullspysj blir hun bare svett og klam i! Pleier å være 17-20 grader på soverommet.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #10 Skrevet 5. oktober 2022 Tynn ullpysj med bein. Tynn ulllue. Dyne. Kjølig rom Anonymkode: a693d...0ee
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 4 mnd baby. Bruker langermet pysj og nattpose tog-verdi 2,5. Bor i Trøndelag. Byttet nylig nattpose. Hadde en annen for 1 mnd siden med tog 1,96. Ikke mulig med dyne til denne sprellemannen 🤣 Anonymkode: 6f3b7...2d0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Skrevet 5. oktober 2022 Bomullspysj, sokker og nattpose ☺️ baby er 4 mnd. Brukte dyne til ca 3 mnd, men den ble bare sparket vekk eller kom over ansiktet da han sprellet mye. Anonymkode: 9a8c1...f08
Jahaja Skrevet 5. oktober 2022 #13 Skrevet 5. oktober 2022 Definitivt ikke flere lag, babyer regulerer ikke varmen godt nok selv og det kan fort bli klamt/for varmt. Ull er gull på de minste og hjelper med varmereguleringen. Skal ikke være for kjølig på rommet for spedbarn, 16-17 grader, så da skal det ikke være nødvendig å kle de så veldig utenom pysj og dyne/nattpose. Likte godt pysj med føtter når de var små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå