AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #21 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 21.59): Jeg har jobbet masse som vikar i barnehage. Jeg synes dere glemmer en del ting. Det er ingen jobber som er så koselige å komme til! Hver morgen kom ungene løpende mot meg og var glade for at jeg kom. Det har jeg ikke opplevd i andre jobber.😂 De er søte, og de sier rare ting. Det er gøy å leke med dem. Noen ganger får man oppleve store øyeblikk, som de første skrittene og ordene. Babyer som kun kan si mamma, pappa og ditt navn❤️ Kan godt hende at jeg ville jobbet der nå også hvis lønnen var bedre. Anonymkode: 69238...a5b Ja, det er jo derfor jeg ikke slutter. Jeg er oppriktig glad i flertallet av barna. Og lar selvsagt ikke barna merke hvem jeg synes er veldig slitsom/frykter å bli slått av. Dessverre er lønna luselav og arbeidspresset stort. Anonymkode: 50a31...e06 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #22 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 1.06): Så slutt da, verre er det ikke Anonymkode: 32aaf...d78 Jeg vil ikke slutte. Anonymkode: 50a31...e06
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #23 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 19.43): Huff, dette høres ikke bra ut, ts jeg jobber ikke i barnehage selv, men ettåringen vår startet i bhg for en måned siden og jeg ser samme tendensen der (assistenter - stort sett jenter i begynnelsen av tyveårene som har friår) har ansvar for 10-12 barn alene, finner stort sett babyen min sittende alene og flere ganger i bæsjebleie - men får meg ikke til å kjefte på dem for det er jo ikke de selv som ønsker dette. Synes det høres ut som et godt råd over her å sette grenser og be dine kollegaer trå til når forholdene er uforsvarlige Anonymkode: 68c15...bdf Er det lov å være så få ansatte med 10-12 barn når de er så små?😔 Min starter nå straks, ikke helt ett år enda, og der er det 5 voksne på de 11 små barna født i 2020/2021. Forstår jo at det kan være sykdom, og vanskelig med vikar, men det må jo være fire stk som er borte for at én skal ha ansvaret alene. Det kan selvsagt skje, men det burde jo være engangstilfelle en gang i skuddåret eller noe. Fikk vondt i magen ang. barnehagestart nå, og synes synd på både barn og ansatte. Anonymkode: 803dd...0fd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #24 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 8.10.2022 den 21.59): Jeg har jobbet masse som vikar i barnehage. Jeg synes dere glemmer en del ting. Det er ingen jobber som er så koselige å komme til! Hver morgen kom ungene løpende mot meg og var glade for at jeg kom. Det har jeg ikke opplevd i andre jobber.😂 De er søte, og de sier rare ting. Det er gøy å leke med dem. Noen ganger får man oppleve store øyeblikk, som de første skrittene og ordene. Babyer som kun kan si mamma, pappa og ditt navn❤️ Kan godt hende at jeg ville jobbet der nå også hvis lønnen var bedre. Anonymkode: 69238...a5b Hvilket år var det? Jeg har opplevd at det blir verre og verre tilstander med årene, spesielt etter pandemien. Anonymkode: d3416...dba 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #25 Skrevet 11. oktober 2022 Vær så snill og ta kontakt med fagorganisasjonen og meld ifra om arbeidsforholdene. Vi foreldre kan påvirke politisk via FAU og SA, men presset må settes inn fra flere hold. Eventuelt kan dere streike, slik at foreldrene MÅ holde barna sine hjemme. Hilsen mamma til bhg-barn som har sett hva underbemanning fører til. Anonymkode: 823a4...bcf
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #26 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det lov å være så få ansatte med 10-12 barn når de er så små?😔 Min starter nå straks, ikke helt ett år enda, og der er det 5 voksne på de 11 små barna født i 2020/2021. Forstår jo at det kan være sykdom, og vanskelig med vikar, men det må jo være fire stk som er borte for at én skal ha ansvaret alene. Det kan selvsagt skje, men det burde jo være engangstilfelle en gang i skuddåret eller noe. Fikk vondt i magen ang. barnehagestart nå, og synes synd på både barn og ansatte. Anonymkode: 803dd...0fd Poengeter jo stort sett at normen er at på en avdeling med 18 barn jobber tre ansatte. Men disse tre er jo sjelden tilstede på avdelingen samtidig. Det er overlappende vakter ( en begynner tidlig og da går tidlig, en kommer sent), i den tiden alle er på jobb som er ca mellom 10 og 14 skal det avvikles minst 1,5timer med pauser, det er møter og foreldresamtaler og så kommer evt fravær på toppen av det. Så i praksis er man da to ansatte sammen med 18 barn. Og så tisser en på seg, det må skiftes en bleie, det skal lages mat, tas oppvask, ja..you do the math. Da er det ofte en igjen med alle barna et sted. Og dette er ikke unntak men vanlig og innafor normen fordi det er jo ansatt tre stk på 18 barn Anonymkode: 1e88f...202 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #27 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det lov å være så få ansatte med 10-12 barn når de er så små?😔 Min starter nå straks, ikke helt ett år enda, og der er det 5 voksne på de 11 små barna født i 2020/2021. Forstår jo at det kan være sykdom, og vanskelig med vikar, men det må jo være fire stk som er borte for at én skal ha ansvaret alene. Det kan selvsagt skje, men det burde jo være engangstilfelle en gang i skuddåret eller noe. Fikk vondt i magen ang. barnehagestart nå, og synes synd på både barn og ansatte. Anonymkode: 803dd...0fd Er ille krav til like mange ansatte på storbarnsavd. som på småbarn. Ja, dette er ikke noe greit i det hele tatt.. Skjer ikke en gang i skuddåret hos oss. Det er syndom og en haug med møter for flere av de ansatte Anonymkode: 50a31...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå