Gå til innhold

Kan jeg virkelig være gravid? Symptomer og følelser!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg fikk beskjed for mange år siden at det ville bli veldig vanskelig for meg å bli gravid av ulike grunner, og la derfor fra meg tanken. Har ikke brukt prevensjon på mange år. Men nå kjenner jeg på så mange ulike symptomer som får meg til å tenke at jeg kanskje kan ha blitt gravid likevel, og det er i så fall veldig hyggelig. 

Jeg hadde ganske sikkert eggløsning 24. september, og har ikm førstkommende lørdag. Jeg pleier ikke å ha så veldig mange symptomer før mensen, og derfor er det nå merkelig at jeg kjenner på så mye. Mine symptomer kom på søndag, og har eskalert de tre siste dagene.

- Metallsmak i munnen (mat smaker vondt)

- Murring i magen og vondt i korsryggen

- Stikking/kløing i brystene

- I dag våknet jeg opp med en skikkelig influensafølelse i kroppen uten å være syk

- Null energi

- Sterke drømmer

- Ekstremt emosjonell (griner flere ganger om dagen, og jeg griner nesten aldri)

- En generell mensen-følelse i kroppen (fett hår, fet hud, varm, føler meg svett og jævlig)

- Trykkfølelse i underlivet og ned i lårene

Så jeg tok en test i dag, som var blendahvit. Tror jeg er 11 dpo. Hvis jeg likevel skulle være gravid, kan man kjenne på så mye symptomer uten at det slår ut på testen?

Setter pris på alle svar!

TS

Anonymkode: 97a87...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte tungpustet, høy puls, og stikkinger nederst i magen/underlivet!

Hvis ikke jeg er gravid så må jeg definitivt komme meg til legen😅

Ts

Anonymkode: 97a87...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det dessverre slik at symptomene kommer av graviditetshormonet HCG. Og at du har SÅ mye symptomer tyder jo på mye HCG, og det burde jo ha slått ut på en test.

Dette er ikke for å være slem, men jeg vet hvor vondt det kan være å få skikkelige forhåpninger, og så ende opp med å bli skuffet.

Det kan selvfølgelig være at du likevel er gravid, du får ta en test til om et par dager :) 

Anonymkode: 152a6...24f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall må det forklares av feil på testen eller at du har tatt testen feil. Alternativet er da en ny test. Alle 3 gangene jeg har gått gravid (har alltid kommet ekstremt uventet på, symptomene fikk meg til å ta test) hadde jeg mensføleøse med smerter i underliv,slik som deg. Gikk meg tampong fordi jeg trodde blødning skulle starte, noe den ikke gjorde. Det var ikke trykk i lårene, men stråling ned i låret på den ene siden. Vanvittig skarpe smerter i lysken ifb med bevegelse. Med nr 2 drømte jeg at jeg var gravid og fikk baby, før jeg egentlig mistenkte at jeg var gravid. Håper test 2 slår ut positivt hos deg, da 😊

Anonymkode: 3ec3b...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om disse symptomene kom fra gravid.. ville du fått positive test... dessverre er det å få mens/ gravid symptomer ofte mye av det samme:/ og ofte når vi begynner å tenke så kan vi få graviditet symptomer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...