Gå til innhold

Vil ikke spise frokost :,(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 2 år vil ikke spise frokost vanligvis så spiser hun et godt frokost før jeg sender hun til barnehagen men de to siste dagene nekter hun å ha noe i munnen.

Hjelper ikke hva jeg sier eller hva jeg tilbyr henne. :'( for litt vondt å av meg, å sende hun i barnehagen sulten. 

De i barnehagen sa at hun var veldig sulten. 

Anonymkode: dff08...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lille på 2 år vil ikke spise frokost vanligvis så spiser hun et godt frokost før jeg sender hun til barnehagen men de to siste dagene nekter hun å ha noe i munnen.

Hjelper ikke hva jeg sier eller hva jeg tilbyr henne. 😢 for litt vondt å av meg, å sende hun i barnehagen sulten. 

De i barnehagen sa at hun var veldig sulten. 

Anonymkode: dff08...c61

Spiser hun frokost i bhg?

Anonymkode: 11046...841

Skrevet

Kan være hun har jeksler som kommer, da kan matlysten bli borte. Kanskje hun brygger på noe sykdom/halsbetennelse? Er vanlig at måltider går i rykk og napp. Har selv en 2,5 åring som spiser nå og da. 

Anonymkode: 60dd5...d10

Skrevet

Min på 4 år har ikke alltid vært interessert i frokost og spiste ikke i barnehagen heller..men hun har klart seg..lekt og masse energi,:) 

Tror vi har der verre en barna at de ikke spiser frokost:)

Skrevet

Jeg vil ikke ha frokost jeg heller. Hater frokost før jeg har våknet skikkelig. Mye bedre å spise litt senere. 

Vil ikke ha melk, litt smothie, en kavring, litt rosiner eller noe slikt heller?

Ville ikke tvunget eller stresset, og latt henne styre selv. Heller sett om hun vil spise noe på vei til barnehagen. Hvis ikke så spiser hun jo tydeligvis i barnehagen.

Anonymkode: 4cdd6...8ab

Skrevet

vårt barn på 2 spiser heller ikke alltid frokost. Han blir alltid tilbudt, men vil han ikke ha så tar jeg heller med frokosten i bhg I tillegg til lunsjen som jeg har smurt. Informerer bhg om at han ikke har spist, og så tilbyr de han å spise ettervært. Det hender at han ikke vil spise før lunsj tid som er kl 10.30.

Det virker på oss foreldrene som han må være våken nok før han orker mat, og vi var sånn selv som små. Det var meget sjeldent jeg eller mannen spiste frokost som barn, da vi heller ikke orket mat før det hadde gått noen timer.

Det dummeste man kan gjøre er å tvinge i barnet mat, for det kan på et senere tidspunkt utvikle seg til at de får et dårlig forhold til mat. Så lenge barnet er i fin form og vokser slik det skal så er det ikke farlig at barnet ikke spiser frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...